Vakantiejob bij NMBS ?
Re: Vakantiejob bij NMBS ?
niet elk jaar worden er aangeworven en je geraakt enkel binnen als familie van een personeelslid.
Re: Vakantiejob bij NMBS ?
Zou men zo'n werkstudent de displaylijsten van de M6 niet even kunnen laten bijwerken ??Steven schreef:niet elk jaar worden er aangeworven en je geraakt enkel binnen als familie van een personeelslid.
Werken altijd nog niet tussen Charleroi en Essen.
Of heeft men daar echt een academicus informatica voor nodig ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Vakantiejob bij NMBS ?
Dat op bepaalde verbindingen die M6 niet werken heeft naar schijnt met een verbod te maken. Studenten komen niet op de informatica te zitten hoor. Verdelen van folders, meehelpen in het onderhoud van de treinen (nu veel minder aangezien dit praktisch volledig is uitbesteed aan derden ivm het reinigen).
Re: Vakantiejob bij NMBS ?
Verbod ? wie zou dat verbieden privacy ofzo?Steven schreef:Dat op bepaalde verbindingen die M6 niet werken heeft naar schijnt met een verbod te maken. Studenten komen niet op de informatica te zitten hoor. Verdelen van folders, meehelpen in het onderhoud van de treinen (nu veel minder aangezien dit praktisch volledig is uitbesteed aan derden ivm het reinigen).
Bij ons op het bedrijf zitten er genoeg bij informatica., ook bij IT zijn er eenvoudige en vervelende jobkes bv. lijstjes updaten .
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Vakantiejob bij NMBS ?
nee de technische diensten, aangezien de M6 niet juist geprogrammeerd staan zoals de verbindingen heden zijn (de 2 ic naar charleroi komen niet overeen met de haltes zoals deze heden nog in de M6 aanwezig zijn).
er is een tijdje een verbinding geweest die wel in vilvoorde en de andere niet in marchienne au pont stopte , nu stoppen ze geen van beide in vilvoorde maar wel beide in marchienne, daar komt nog is bij dat er eentje naar essen doorgaat en dat staat nog niet vermeld als eindpunt.
er is een tijdje een verbinding geweest die wel in vilvoorde en de andere niet in marchienne au pont stopte , nu stoppen ze geen van beide in vilvoorde maar wel beide in marchienne, daar komt nog is bij dat er eentje naar essen doorgaat en dat staat nog niet vermeld als eindpunt.
Re: Vakantiejob bij NMBS ?
Steven schreef:nee de technische diensten, aangezien de M6 niet juist geprogrammeerd staan zoals de verbindingen heden zijn (de 2 ic naar charleroi komen niet overeen met de haltes zoals deze heden nog in de M6 aanwezig zijn).
er is een tijdje een verbinding geweest die wel in vilvoorde en de andere niet in marchienne au pont stopte , nu stoppen ze geen van beide in vilvoorde maar wel beide in marchienne, daar komt nog is bij dat er eentje naar essen doorgaat en dat staat nog niet vermeld als eindpunt.
Als het aanpassen blijkbaar toch zo moeilijk is, zou ik geen displays meer laten plaatsen, minprijs vragen aan Bombardier...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Vakantiejob bij NMBS ?
Is gewoon kwestie van aansluiten maar zover ik weet is da een werk van rijtuig per rijtuig. Ik denk dat ze ze nu vooral niet uit dienst willen nemen voor deze kleine aanpassing. De aanpassing zal misschien niet zoveel tijd op zich vragen maar past allicht momenteel niet in het schema bij de vele andere problemen die er zijn en die dringender zijn.
Re: Vakantiejob bij NMBS ?
tsja dat krijg je als een makkelijk aanpasbaar systeem vanuit de stuurpost te duur bevonden wordt
intussen wordt volgens mij ook niet bijgehouden welke stuk gaan langs de buitenkant bijvoorbeeld, heb er al enkele gezien met serieuze waterinsijpeling en condens, lijkt mij niet dat deze nog werken als ze aangezet worden, volgend jaar staat er mos op de printplaten.
intussen wordt volgens mij ook niet bijgehouden welke stuk gaan langs de buitenkant bijvoorbeeld, heb er al enkele gezien met serieuze waterinsijpeling en condens, lijkt mij niet dat deze nog werken als ze aangezet worden, volgend jaar staat er mos op de printplaten.
Re: Vakantiejob bij NMBS ?
Het kan toch niet dat men voor een andere lijn of bestemming de hardware van die displays zou moeten aanpassen of dat de software zo moeilijk is aan te passen dat dit alleen door specialisten kan.dentheo schreef:Steven schreef:nee de technische diensten, aangezien de M6 niet juist geprogrammeerd staan zoals de verbindingen heden zijn (de 2 ic naar charleroi komen niet overeen met de haltes zoals deze heden nog in de M6 aanwezig zijn).
er is een tijdje een verbinding geweest die wel in vilvoorde en de andere niet in marchienne au pont stopte , nu stoppen ze geen van beide in vilvoorde maar wel beide in marchienne, daar komt nog is bij dat er eentje naar essen doorgaat en dat staat nog niet vermeld als eindpunt.
Als het aanpassen blijkbaar toch zo moeilijk is, zou ik geen displays meer laten plaatsen, minprijs vragen aan Bombardier...
Dan kan men evengoed teruggaan naar een bordensteker van vroeger

Re: Vakantiejob bij NMBS ?
Allemaal 18+ ... maar je komt eigenlijk enkel in aanmerking als familie van een personeelslid (zoals Steven al zij dus)Trammist schreef:Bestaan er eigenlijk vakantiejobs voor -18 jarigen bij NMBS / Infrabel?
Greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Vakantiejob bij NMBS ?
Dat lijkt me dan een ontwerpfout. In principe zou het toch mogelijk moeten zijn om dit met een draagbare computer te doen.Steven schreef:Is gewoon kwestie van aansluiten maar zover ik weet is da een werk van rijtuig per rijtuig. Ik denk dat ze ze nu vooral niet uit dienst willen nemen voor deze kleine aanpassing. De aanpassing zal misschien niet zoveel tijd op zich vragen maar past allicht momenteel niet in het schema bij de vele andere problemen die er zijn en die dringender zijn.
Re: Vakantiejob bij NMBS ?
Ik had gevraagd terug op het onderwerp te komen, genoeg onderwerpen waar men kan spreken over de M6 dat het hier niet verder hoeft te gaan, dank u.
Re: Vakantiejob bij NMBS ?
Hallo
Ik rakel dit onderwerp maar even op, omdat ik het de moeite niet vond om een nieuw draadje te starten.
Vandaag heb ik in het station van Brugge een A4'tje zien hangen met de boodschap dat ze daar nog jobstudenten zoeken voor achter het loket.
Nu is mijn vraag of ze ook -18 jarigen kunnen aannemen (ikzelf ben 16, binnen een week en een half 17). Er stonden lange rijen aan de loketten en ik kon geen tijd vrijmaken om een kwartiertje te wachten om inlichtingen te vragen. Ik heb al een paar dagen gewerkt in een industriële wasserij. Mijn taak bestond uit: op twee knopjes drukken. Nu wil ik héél graag iets boeiendere job uitoefen met meer menselijk contact.
Alvast bedankt!
Ik rakel dit onderwerp maar even op, omdat ik het de moeite niet vond om een nieuw draadje te starten.
Vandaag heb ik in het station van Brugge een A4'tje zien hangen met de boodschap dat ze daar nog jobstudenten zoeken voor achter het loket.
Nu is mijn vraag of ze ook -18 jarigen kunnen aannemen (ikzelf ben 16, binnen een week en een half 17). Er stonden lange rijen aan de loketten en ik kon geen tijd vrijmaken om een kwartiertje te wachten om inlichtingen te vragen. Ik heb al een paar dagen gewerkt in een industriële wasserij. Mijn taak bestond uit: op twee knopjes drukken. Nu wil ik héél graag iets boeiendere job uitoefen met meer menselijk contact.
Alvast bedankt!