NL - Veel animo voor Filevrije Dag

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Bartjedj

NL - Veel animo voor Filevrije Dag

Bericht door Bartjedj »

ROTTERDAM (ANP) - Veel Nederlandse automobilisten zijn van plan om op 9 oktober mee te doen aan de Filevrije Dag. Bijna vier op de tien filerijders willen donderdag tijdens de spits de auto laten staan.

Gepubliceerd: 7 oktober 2008 14.43

Dat blijkt dinsdag uit een onderzoek van Blauw Research onder Nederlanders die minimaal 24 uur per week werken. Eén van de belangrijkste redenen om donderdag niet in de spits met de auto naar het werk te gaan, is dat de automobilisten de files willen omzeilen (44 procent).

Van de deelnemers zegt 36 procent donderdag de fiets te pakken, terwijl 24 procent buiten de spits naar het werk rijdt. Slechts 6 procent van de deelnemers noemt de trein als alternatief op de Filevrije Dag. Een derde van de ondervraagden verwacht dat er een chaos op de treinstations zal ontstaan.

Een aanzienlijk deel (13 procent) zegt niet mee te kunnen doen aan de Filevrije Dag, omdat de werkgever geen flexibele werktijden toestaat. De helft denkt dat er donderdag in de spitsuren alsnog meer dan honderd kilometer file op de Nederlandse wegen zal staan.

Uit het onderzoek blijkt verder dat volgens een kwart van de werkende Nederlanders het oplossen van het fileprobleem niet alleen een taak is van de overheid.

Bron: De Stentor

BDJ
FlyingDutchman

Re: NL - Veel animo voor Filevrije Dag

Bericht door FlyingDutchman »

Ik hoop dat het wat wordt. Maar veel kans is er niet op. :( Ik denk dat veel mensen zo'n gedachte hebben van: 'De rest gaat wel met de trein, ik ga gewoon met de auto. Wat maakt die ene auto nou uit?'
Wover

Bericht door Wover »

Nederlanders staan volgens mij over het algemeen opener ten opzichte van zo'n initiatieven. De grote massa is ruimdenkender dan hier in België denk ik.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

hier in belgie gaat er sneller een dag van de lege trein zijn, ipv een dag van de lege autostrade :) :mrgreen:
Afbeelding
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Filevrije dag op weg niet zichtbaar
Uitgegeven: 9 oktober 2008 18:14
Laatst gewijzigd: 9 oktober 2008 19:39

DELFT/DEN HAAG - De ANWB noemt het een geslaagde dag, maar de automobilisten die donderdag in een van de tientallen files stonden, zullen daar ongetwijfeld anders over hebben gedacht. Filevrij was de filevrije dag absoluut niet.
Inertia Stock

Op sommige tijdstippen stonden er zelfs meer files dan op een gewone donderdag. Maar toch hadden veel mensen gekozen voor alternatief vervoer of voor thuiswerken.
Nu.nl

Ofwel, niet zo'n succes als gehoopt dus.
dentheo

Bericht door dentheo »

AlexNL schreef:
Filevrije dag op weg niet zichtbaar
Uitgegeven: 9 oktober 2008 18:14
Laatst gewijzigd: 9 oktober 2008 19:39

DELFT/DEN HAAG - De ANWB noemt het een geslaagde dag, maar de automobilisten die donderdag in een van de tientallen files stonden, zullen daar ongetwijfeld anders over hebben gedacht. Filevrij was de filevrije dag absoluut niet.

Ofwel, niet zo'n succes als gehoopt dus.
Ach meeste mensen hebben geen alternatief.
Theo
Groeten vanop de Heide
Fles

Bericht door Fles »

De ANWB noemt het een geslaagde dag, maar de automobilisten die donderdag in een van de tientallen files stonden, zullen daar ongetwijfeld anders over hebben gedacht.
Aan wie denken ze dat dat dan ligt? :roll:
edje

Bericht door edje »

Nou ik had nergens last van files
Oke ik moet toegeven, ik ga altijd met de fiets naar het werk.
Plaats reactie