Vers gesignaleerd: de V250 van AnsaldoBreda (a.k.a. Albatros of vogelbekdier), heeft een proefrit gemaakt op de testbaan in Tsjechië. Ook de AGV heeft een testrondje gemaakt.
Om eerlijk te zijn had ik de Albatros niet meer verwacht, dit jaar. Zou er dan toch een mogelijkheid zijn dat NS Hispeed binnenkort met V250'jes kan gaan rijden over de HSL-Zuid/HSL-4?
De AGV ziet er best netjes uit trouwens, de Albatros ook. Alleen vind ik het jammer van die uitstekende koppelingen aan de voorzijde, da's echt lelijk...
Ik denk dat die koppelingen alleen zijn voor op het testtraject (in geval van panne?) , in normale dienst zullen die wel verscholen zitten achter een gestroomlijnde neus
Ik vind beide treinen wel mooi, alleen is die Albatros in vergelijking met de AGV zo ... cartoonesk?
Net het kleine geschminkte Disney-broertje van AGV
de koppelingen gaan normaal zo blijven, om alle schaalmodellen en ontwerptekeningen heb ik niks anders gezien dan zoals ze nu zijn. afwachten wat ze er effectief mee gaan doen.
ik heb het eigenlijk al een hele tijd over de italiaanse neus en niet over die van de AGV wantd ie neus had ik idd wel gezien met die kap over. die van het NS hispeed stel heb ik altijd zo geweten zoals hij is. blijkbaar waren we niet allemaal over hetzelfde bezig
Steven schreef:ik heb het eigenlijk al een hele tijd over de italiaanse neus en niet over die van de AGV wantd ie neus had ik idd wel gezien met die kap over. die van het NS hispeed stel heb ik altijd zo geweten zoals hij is. blijkbaar waren we niet allemaal over hetzelfde bezig
Volgens een Nederlandse proefritmachinist is de Albatros flink beschadigd bij de recente proefrit.
Een van de dakdelen schijnt gescheurd te zijn. Nu al metaalmoeheid ?
Zie onder andere een bercht hierover op het Nederlandse Spoorforum
Het begint al goed
Ze zijn nog niet eens geleverd en beginnen al te scheuren, waarschijnlijk te veel bochten op die testlijn in Tsjechie
HSL = Hollandse Soap Lijn
Had men destijds ICE3's besteld dan reden er nu al lang treinen van Brussel naar Amsterdam over die lijn.
ziemon schreef:ppf het zijn treinstellen tot 250 km/h.... ICE3s, AGVS en dergelijke zijn helemaal geen optie geweest voor de stoptreinen op de HSL...
Tussen Brussel en Keulen en tussen Amsterdam en Keulen rijden er ook ICE3's en daar rijdt men ook geen 300 km/h.
Het is niet omdat een ICE3 300 km/h kan, dat hij daarom ook 300 km/h moet rijden.
Siemens heeft in elk geval al jaren ervaring met het bouwen van HST's en ook ETCS is al lang in gebruik op de ICE's van Duitsland naar Zwitserland.
Lekker kort door de bocht. Ik denk zomaar dat het installeren van ETCS in overleg is gegaan met de NMBS, dus hoeft het niet de schuld van de Hollanders te zijn. Toch leuk geprobeerd .