sticker
sticker
Hallo treinluitjes,
In bijna alle rijtuigen van de spoorwegen hangt er een sticker met daarop
een rond rood embleem en groen kruis en een afbeelding van een zetel.
Ik ben wel eens curieus naar de bedoeling of betekenis van deze sticker.
Iemand een antwoord ?
In bijna alle rijtuigen van de spoorwegen hangt er een sticker met daarop
een rond rood embleem en groen kruis en een afbeelding van een zetel.
Ik ben wel eens curieus naar de bedoeling of betekenis van deze sticker.
Iemand een antwoord ?
Re: sticker
Hallo,
Een verbandskistje te vinden in de nabijheid? (Niet dat ik het opvat als een quizvraag, maar ik ben zelf niet zeker van mijn antwoord).
Grtz,
P-J.
Een verbandskistje te vinden in de nabijheid? (Niet dat ik het opvat als een quizvraag, maar ik ben zelf niet zeker van mijn antwoord).
Grtz,
P-J.
Onder meer voor mensen die moeilijk lang rechtop kunnen staan, en dit kunnen aantonen met een medisch attest, zijn er bepaalde afspraken gemaakt. Zo bestaat er de 'Voorrangskaart Zitplaats'. Deze kaart is niet enkel voor personen met een handicap maar bijvoorbeeld ook voor senioren of mensen die tijdelijk minder mobiel zijn. Met deze kaart heb je het recht om zowel in 1ste als 2de klas (afhankelijk van wat op je vervoerbewijs staat) bij voorkeur een zitplaats in te nemen die is aangeduid met het speciale kenteken. Op de kaart staat vermeld hoe lang ze geldig is, afhankelijk van het medisch attest.
Het groene kruis staat dus voor "medische redenen" en het rode embleem voor "vaderlandslievende redenen".
Dit staat voor oud-strijders en gelijkgestelden.
BDJ
Dit staat voor oud-strijders en gelijkgestelden.
BDJ
Als het nergens wordt bekendgemaakt, is het moeilijk om dat te weten.
Maar informering is nooit de NMBS z'n sterkste kant geweest.
BDJ
BDJ
hebben ander landen ook zo'n spielereien in hun treinen ???Bartjedj schreef:Als het nergens wordt bekendgemaakt, is het moeilijk om dat te weten.
BDJ
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Beste,Bartjedj schreef:Als het nergens wordt bekendgemaakt, is het moeilijk om dat te weten.
BDJ
De uitleg heb ik al gezien in Metro (NMBS-bladzijde). Ondanks het feit dat ik pakweg 1000 km per week spoor heb ik nog nooit iemand moeten zien plaatsruimen. Ik wacht dus op de eerste !
Dus als je slecht te been bent of andersvalide mag je een zitplaats opeisen, en dit waarschijnlijk met toesteming van de
treinbegeleider, of moet je je plaats reserveren ?
treinbegeleider, of moet je je plaats reserveren ?
Omdat ik nog maar een paar weken naar m'n werk spoor, ken ik de juiste benaming niet van al het
spoormateriaal waarover onze nmbs beschikt, maar de sticker hangt allezins in de diesel-treintjes op de lijn
Gent - Oudenaarde en de stellen op de lijn St- Niklaas - Brussel. Op de rijtuigen tussen Lokeren en Gent heb ik ze nog niet gezien, maar ik zal er na m'n verlof een op letten. Btw, ik heb zo de indruk dat de nmbs op elke lijn andere treinen gebruikt, welke politiek zit daar achter ? Stellen die in men kindertijd groen waren, die vroeger grijs - oranje waren, 'duikbril'-treinen, treinen met een rubberen neus, de modellen op de lijn st-niklaas - brussel
dan nog stellen met verschillende locomotieven. Dat moet op de onderhouds-plaatsen toch een serieus circus zijn ?
spoormateriaal waarover onze nmbs beschikt, maar de sticker hangt allezins in de diesel-treintjes op de lijn
Gent - Oudenaarde en de stellen op de lijn St- Niklaas - Brussel. Op de rijtuigen tussen Lokeren en Gent heb ik ze nog niet gezien, maar ik zal er na m'n verlof een op letten. Btw, ik heb zo de indruk dat de nmbs op elke lijn andere treinen gebruikt, welke politiek zit daar achter ? Stellen die in men kindertijd groen waren, die vroeger grijs - oranje waren, 'duikbril'-treinen, treinen met een rubberen neus, de modellen op de lijn st-niklaas - brussel
dan nog stellen met verschillende locomotieven. Dat moet op de onderhouds-plaatsen toch een serieus circus zijn ?
In de I11 hangen ze zeker ook in tweede klas. Ik dacht ook in MS96, maar daar ben ik niet zeker van.Patrick schreef:Die sticker hangt enkel in een 1e klas-rijtuig, dacht ik.
Volgens mij is het overal ook in tweede klasse.
Zoals ik al zei hierboven, moet je wel een Voorrangskaart voor een zitplaats hebben.
http://www.b-rail.be/nat/N/practical/li ... /index.php
Het is dus niet zo dat, als je gewoon wat moe bent, die zitplaats kan gaan opeisen.
Zoals ik al zei hierboven, moet je wel een Voorrangskaart voor een zitplaats hebben.
http://www.b-rail.be/nat/N/practical/li ... /index.php
Het is dus niet zo dat, als je gewoon wat moe bent, die zitplaats kan gaan opeisen.