Sander vertrok s'morgens om breda, ging met de benelux naar antwerpen en nam dan de trein richting gent. Ik sprong er in lokeren bij.
Eerst gingen we met een worst naar gent. Daar aangekomen nog even wat eten gaan halen. En dan wachten op de trein naar De Panne.
Ondertussen passeerde er ook nog een ICT met DMS pakwagen en I10.
Uiteindelijk kwam dan onze trein aan, gelukkig was het een AM96, en geen break

het was maar een worst


na iets meer als een uur kwamen we aan in de panne, daar stond de bus(krot) naar duinkerke al klaar




na 40 min in die bus kwamen we aan in duinkerken.
we wouden eerst een kaartje gaan kopen, blijkt dat al die automaten defect zijn dus we moesten wel naar het loket waar er al een lange wachtrij stond

na een tijdje aan te schuiven konden we eindelijk een kaartje naar lille kopen. eerst gingen we met de TGV tot hazebrouck en daarna met een TER naar lille flandres...
buiten stond de TGV al klaar




le bar TGV, die gewoon open stond



dat was nu eens echt EEN KROT (maar toch wel zalig treintje





jammer zat het licht op de neus van de TGV







sander ging al binnen gaan zitten maar ik ging nog even achter een cabineritje vragen

zo kon ik eens meerijden in de stuurpost van een TGV tot hazebrouck, we konden 160 rijden, maar zo'n TGV PSE schud nogal









eerst even aan het loket vragen, die vroeg 6€ voor dat kaartje terwijl het bij de automaat, die eerst mijn maestro kaart weigerde, maar 4€ kost

dat hebben we vrolijk geweigerd

na nog eens bij de automaat te proberen wou hij mijn pas opeens wel. en zo hadden we toch een kaartje van lille naar comines

even later kwam dan onze trein naar lille aan

het was ook zo'n dubbeldekker van 2 rijtuigen, dat werd proppen, gelukkig hadden wij een plaatsje

een half uurtje later kwamen we in lille aan; we hadden maar een overstap van 5 minuten, er stonden wat worsten naast ons, maar wij gingen gewoon langs comines naar belgie, grenstarief ontweken...
dat was nu nog eens een krotje, met zo'n grote vette dieselloc achteraan

eerst gingen we nog even over de gewone lijn, maar daarna kwamen we op zo'n klein lijntje waar maar een paar treinen per dag rijden


zo zag het treintje eruit...








WAT BLIJKT; ER IS DAAR EEN LOKET






het station:














we zochten een frituur, maar ze waren allemaal gesloten

daarom namen we maar de trein naar ieper, daar was er wel een frituur

uiteindelijk moesten we dan terug richting kortrijk.
wat kwam er


we zaten een half uurtje in die sauna

in kortrijk wouden we dan de M4 naar gent nemen.
In gent aangekomen stond er op het TV'tje: STROOMSTORING TUSSEN SINT-NIKLAAS EN ANTWERPEN, treinen vertraagt.
in de trein werdt er dan omgeroepen dat er een bovenleidinsbreuk was in belsele. dat ligt niet tussen sint-niklaas en antwerpen, maar tussen lokeren en sint niklaas


in gent dampoort werden we dan ook nog eens opgehouden voor onbepaalde duur omdat de treinen over enkelspoor gingen.
er kwam ook nog zo'n man met een trekzak muziek spelen in de trein, en daarna centjes vragen

In lokeren aangekomen kon ik uitstappen, maar sander moest nog tot breda.
in lokeren was dit het vertrekbord





als ik thuis was kreeg ik gelukkig nog een SMS'je dat het probleem was veroorzaakt door een AM75, en dat hij bijna in berchem is. zijn trein wordt wel beperkt tot berchem.
en dat was dan het einde van een leuke dag
