M5-rijtuig op bezoek bij Bombardier
M5-rijtuig op bezoek bij Bombardier
Deze morgen zag ik een M5-rijtuig op de terreinen van Bombardier te Brugge staan! Zou het iets te maken hebben met hun modernisering binnenkort? Tegen de avond stond het rijtuig trouwens al terug in de Brugse vorming. Het betreft een M5 B.
Re: M5-rijtuig op bezoek bij Bombardier
Bombardier zal (samen met NMBS personeel) de M5'n moderniseren in atelier van Cuesmes.Trainspotterke schreef:Deze morgen zag ik een M5-rijtuig op de terreinen van Bombardier te Brugge staan! Zou het iets te maken hebben met hun modernisering binnenkort? Tegen de avond stond het rijtuig trouwens al terug in de Brugse vorming. Het betreft een M5 B.
Zal daar wel mee te maken hebben..
het eerste rijtuig (of eerste twee kan ook) zal bombardier volledig voor zichzelf nemen, nadien gaat men het werk zachtjes aan overlaten aan de werkplaats van cuesmes
Cuesmes heeft zware problemen om deze rijtuigen te moderniseren aangezien ze niet gewoon zijn om met reizigersmaterieel te werken. De CW Mechelen moet zelfs onderdelenpaketten maken voor Cuesmes omdat ze er volges mij niks van snappen 

daarjuist gezien in brugge
er staan 1 M5b rijtuig in de bundel en er staat een M5 stuurstand op het terein van bombardier.
er staan 1 M5b rijtuig in de bundel en er staat een M5 stuurstand op het terein van bombardier.
Wat een idee ook om dat daar te laten doen..ok...is voor de werkgelegenheid daar maar toch..Nekvin schreef:Cuesmes heeft zware problemen om deze rijtuigen te moderniseren aangezien ze niet gewoon zijn om met reizigersmaterieel te werken. De CW Mechelen moet zelfs onderdelenpaketten maken voor Cuesmes omdat ze er volges mij niks van snappen
dat is toch geen reden om er een belangrijke order heen te sturenSpeedy schreef: Wat een idee ook om dat daar te laten doen..ok...is voor de werkgelegenheid daar maar toch..

Hallo,
Vergeet niet dat in Mechelen de wachtlijst zeer lang is...
Naast de breaks staan er ook niet de varkenskoppen te wachten op een revisie... Vandaar denk ik dat men deze klus door Cuesmes laat uitvoeren.
In in Salzinnes werkt mijn bij mijn weten nog aan de I6/I10, dus daar is men ook nog wel even zoet...
Groeten,
Joris De Mol
Naast de breaks staan er ook niet de varkenskoppen te wachten op een revisie... Vandaar denk ik dat men deze klus door Cuesmes laat uitvoeren.
In in Salzinnes werkt mijn bij mijn weten nog aan de I6/I10, dus daar is men ook nog wel even zoet...
Groeten,
Joris De Mol
maar bij bombardier zoeken ze naar orders
als ze 2 M5'en kunnen renoveren kunnen ze ze ook allemaal doen he 

Exact.Joris schreef:Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
En ze zijn in Mechelen ook nog bezig aan de M4'en... Na deze klus is het vermoedelijk de breaks eerst.
Bij mijn weten zijn de M4 rijtuigen nu allemaal gemoderniseerd.Traxxion schreef: En ze zijn in Mechelen ook nog bezig aan de M4'en... Na deze klus is het vermoedelijk de breaks eerst.
Ik ben onlangs naar de simulator in Mechelen geweest, (die gelegen is op de tereinen van de CW Mechelen) en tijdens de middagpauze ben ik daar eens gaan rondwandelen. Er staat 1 break binnen (Ms 308) die ze volledig aan het moderniseren zijn. Het tussenrijtuig dat net uit de spuitcabine kwam stond buiten, en daar was gewoon alles uitgehaald.
Tot de bedradingen in het plafond inbegrepen. De 2 andere rijtuigen stonden nog binnen, en het was ook onmogelijk om deze te zien.
Heb daar een collega aangesproken met de vraag of ze de 800'en daar ook gingen moderniseren, en die man wist te vertellen dat er sprake van is, maar meer weten zun erook niet over.
Ben benieuwd....
(al vrees ik, dat het er niet meer van zal komen, nu ze de bestellingen gaan doen van de GEN stellen).
-
FF dit topic een schop geven omdat ik via het forum van foudurail op het volgende gekomen ben:
http://www.mediafire.com/imageview.php? ... mg&thumb=6
het is ff wennen.
http://www.mediafire.com/imageview.php? ... mg&thumb=6
het is ff wennen.
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam

amai mijne frak da ga inderdaad wennen worden
maja willen of ni maar zo gaan ze eruitzien dus he
kvin de buitenkant men of meer wel beetje geslaagt alleen de voorkant is wat raar vind ik
maja willen of ni maar zo gaan ze eruitzien dus he
kvin de buitenkant men of meer wel beetje geslaagt alleen de voorkant is wat raar vind ik
Is deze foto genomen in Brugge bij Bombardier of in Cuesmes? En wanneer is deze foto genomen?