Bedevaartstreinen.
Bedevaartstreinen.
Hallo,
Daarnet was er op stubru een berichtje dat de Italianen hopen op een mirakel van Sarcozy.
Ze hebben namelijk wat ruzie met de SNCF, want, die zou de bedevaarders met te veel in oude treinen proppen (of ongeveer zoiets).
Nu hopen ze op betere treinen.
Groeten,
Joris De Mol
Daarnet was er op stubru een berichtje dat de Italianen hopen op een mirakel van Sarcozy.
Ze hebben namelijk wat ruzie met de SNCF, want, die zou de bedevaarders met te veel in oude treinen proppen (of ongeveer zoiets).
Nu hopen ze op betere treinen.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Bedevaartstreinen.
op zaterdag 26 april is de eerste bedevaarttrein vanuit Nederland weer vertrokken richting Lourdes. EETC verzorgd het materieel weer. Deze keer bestond de trein uit 1 DF, 1 SNCF Ambulance, 2 SBB BCM, 1 Buffet, 9 BcvmH.
Omdat het 150 jaar geleden de eerste verschijnig was zullen er dit jaar meer bedevaarttreinen vanuit Nederland naar Lourdes gaan.
Ik hou jullie op de hoogte
De Treintech
Omdat het 150 jaar geleden de eerste verschijnig was zullen er dit jaar meer bedevaarttreinen vanuit Nederland naar Lourdes gaan.
Ik hou jullie op de hoogte
De Treintech
Deze was ook extra. Ingehuurd door het bisdom Groningen / Friesland. De trein reed vanaf Groningen via Zwolle naar 's Hertogenbosch en verder richting Fvs. De bezetting was niet echt denderend te noemen, maar ja er waren ook 3 bussen en 3 vliegtuigen door dat bisdom gehuurd. Dus aan het aanbod heeft het niet gelegentreintech schreef:Omdat het 150 jaar geleden de eerste verschijnig was zullen er dit jaar meer bedevaarttreinen vanuit Nederland naar Lourdes gaan.

Heeft iemand daar wat meer info en/of plaatjes over? Is dat gewoon een rijtuig met veel ligplaatsen en een paar artsen aan boord of zo?sncf-sncb schreef:Ah weer met SNCF ambulance rijtuig!

Rijtuig met veel ligplaatsen erin. Het ziet eruit als een doorsnee SNCF couchette rijtuig, wit met blauw.
Hallo,
Een ambulance rijtuig ziet er inderdaat uit als een gewone Corail, maar dan met een grote schuifdeur in het midden, langswaar men met draagbedden op de trein kan. In het rijtuig zelf zijn er 2 rijen met bedden.
Ik zal tegen straks nog wat foto's online plaatsen, dit is er alvast 1:

Groeten,
Joris De Mol
Een ambulance rijtuig ziet er inderdaat uit als een gewone Corail, maar dan met een grote schuifdeur in het midden, langswaar men met draagbedden op de trein kan. In het rijtuig zelf zijn er 2 rijen met bedden.
Ik zal tegen straks nog wat foto's online plaatsen, dit is er alvast 1:

Groeten,
Joris De Mol
Hallo,
Het ambulancerijtuig van de SNCF:

(Hoeveel zijn er daar eigenlijk van? Zeker 2 exemplaren, maar zijn er meer?)
(Deze rijtuigen zijn trouwens oorspronkelijk bedoeld om gewonde militairen terug naar huis te brengen, dacht ik, en niet voor bedevaarders).
Groeten,
Joris De Mol
Het ambulancerijtuig van de SNCF:

(Hoeveel zijn er daar eigenlijk van? Zeker 2 exemplaren, maar zijn er meer?)
(Deze rijtuigen zijn trouwens oorspronkelijk bedoeld om gewonde militairen terug naar huis te brengen, dacht ik, en niet voor bedevaarders).
Groeten,
Joris De Mol
Hoi,
Gisteren is er weer een bedevaarttrein vertrokken. Omdat dinsdag ook twee bedevaarttreinen vertrekken vanuit Nederland heeft EETC te weinig materieel. Daarom zijn er gisteren twee Lig 6 mee gegaan van CNL. Helaas heb ik geen foto's kunnen maken.
Komende dinsdag heeft 1 trein twee WL AB-30 rijtuigen mee.
De SNCF heeft in Lourdes rond de tien rijtuigen staan die worden ingezet als Ambulance. Twee jaar geleden wilde de SNCF van deze rijtuig af. Maar de 'Kerk' heeft er voor gezogd dat ze gewoon te huur zijn voor de diverse maatschappijen.
Groetjes.
Treintech
Gisteren is er weer een bedevaarttrein vertrokken. Omdat dinsdag ook twee bedevaarttreinen vertrekken vanuit Nederland heeft EETC te weinig materieel. Daarom zijn er gisteren twee Lig 6 mee gegaan van CNL. Helaas heb ik geen foto's kunnen maken.
De SNCF heeft in Lourdes rond de tien rijtuigen staan die worden ingezet als Ambulance. Twee jaar geleden wilde de SNCF van deze rijtuig af. Maar de 'Kerk' heeft er voor gezogd dat ze gewoon te huur zijn voor de diverse maatschappijen.
Groetjes.
Treintech
Bedankt voor de informatie!treintech schreef:Hoi,
Groetjes.
Treintech
Heb jij enige andere informatie over de reisroute en dienstregeling van deze treinen?
Dank bij voorbaat!