dentheo schreef:Kan kloppen, maar volgens mij vertrok hij of kwam hij van Vlissingen...
Trein rijdt "vol" : Genk (Ford)- Antw-Roosendaal(Rsd)-Vlissingen (Sloe=haven) en leeg terug, telkens met kopmaken in Rsd. Rangeerder zal wel heel de rit meerijden.
Ma-Wo-Vr: Voormiddag weg, na middag terug en 's avonds weg en middernacht terug
Di-Do alleen de avond trein...
Theo
Ter aanvulling: ik had 17 december al eens op het internet gezocht en meende toen te kunnen concluderen:
Tijden
op het Nederlandse traject Essen (Esn in NS taal) - Roosendaal (Rsd; omlopen/front wisselen cq kopmaken) - Goes (Gs) - Sloehaven (Sloe) v.v.
Vervoer van Ford auto’s uit Genk naar de Sloehaven, terug naar Genk is de trein leeg.
FM (Facultatief Met) betekent hier: rit is facultatief en in deze gevallen is dat gepland
met vooraf gesteld personeel en lok
47610 ma t/m vr Esn 19.25 Rsd 19.34/20.03 Gs 20.45 Sloe 21.07
47612 ma en vr
FM Esn 09.41 Rsd 09.52/10.22 Gs 11.04 Sloe 11.29
47612 wo Esn 09.41 Rsd 09.52/10.49 Gs 11.31 Sloe 11.54
49611 ma t/m vr Sloe 22.22 Gs 22.45 Rsd 23.27/23.58 Esn 00.09
49613 ma,wo,vr
FM Sloe 12.41 Gs 13.04 Rsd 13.43/14.08 Esn 14.19
Ik ben dus ook wel een fan van de GM 567c tweetaktdiesels, zoals van de Reeksen 52-54, 55, 62.
Nu nog iemand die me eens haarfijn uitlegt waarom die motoren zo'n karakteristiek brullend geluid voortbrengen.
De motor in een Class 66 is een latere en grotere tweetaktdiesel van GM en die hebben ze (althans aan de buitenkant) wél redelijk wat stiller kunnen krijgen.