Pagina 1 van 2

Staking bij B-Cargo in Zeebrugge en Antwerpen

Geplaatst: 31 okt 2007, 12:26
door Patrick
Vanmorgen "actie" (dus = niet werken 8) ), waarschijnlijk tot morgen.
Reden: te hoge werkdruk, meer mensen in dienst nemen, 50 mensen uit Antwerpen zouden naar andere diensten moeten. 125 banen zijn bedreigd volgens een uitgelekt document.
Vakbond = ACOD, ACV Spoor "steunt".
(DS-Online)

Geplaatst: 01 nov 2007, 07:51
door RIDCO
50 mensen naar een andere dienst en 125 banen bedreigd. Dat zijn zelfs voor Antwerpen zware cijfers, of zijn het 125 banen in totaal bij B-Cargo.
Is daar meer nieuws over ?

Re: Staking bij B-Cargo in Zeebrugge en Antwerpen

Geplaatst: 01 nov 2007, 17:06
door dentheo
Patrick schreef:Vanmorgen "actie" (dus = niet werken 8) ), waarschijnlijk tot morgen.
Reden: te hoge werkdruk, meer mensen in dienst nemen, 50 mensen uit Antwerpen zouden naar andere diensten moeten. 125 banen zijn bedreigd volgens een uitgelekt document.
Vakbond = ACOD, ACV Spoor "steunt".
(DS-Online)
En Infrabel ??? Steunt B-cargo = geen treinen van DLC, R4C en Trainsport ?? ???

Geplaatst: 01 nov 2007, 21:05
door Steven
gisteren dlc en trainsport zien rijden op L24

Geplaatst: 01 nov 2007, 21:32
door 13'erke
Steven schreef:gisteren dlc en trainsport zien rijden op L24
Twas dan ook ver alles wat we gezien hebben :lol:

Geplaatst: 01 nov 2007, 22:23
door Bibke
Ik heb al foto's gezien van 55ers op 31 okt 07 en dit op lijn 24.

Geplaatst: 02 nov 2007, 10:51
door Patrick
Staking had geen dramatische gevolgen voor het land, zo meldt directie B-Cargo. Per dag staking is er een verlies van 1,5 miljoen eurootjes. Indien een staking langer zou duren, zouden weg- en rivierverkeer de koek overnemen. Op langere termijn is de weg open voor de concurrentie. SNCF is al personeel aan het opleiden om in Antwerpen in te zetten, zegt Albert Counet, gedelegeerd bestuurder van B-Cargo in de krant "L'echo".
(DS-Online)

Geplaatst: 02 nov 2007, 18:31
door Bert
Bibke schreef:Ik heb al foto's gezien van 55ers op 31 okt 07 en dit op lijn 24.
Natuurlijk hebben we 55'ers en Ludmilla's gezien, maar véél minder dan op een gewone dag. :wink:
DLC was wel zeer goed vertegenwoordigd.

Geplaatst: 02 nov 2007, 20:17
door dentheo
Patrick schreef:Staking had geen dramatische gevolgen voor het land, zo meldt directie B-Cargo. Per dag staking is er een verlies van 1,5 miljoen eurootjes. Indien een staking langer zou duren, zouden weg- en rivierverkeer de koek overnemen. Op langere termijn is de weg open voor de concurrentie. SNCF is al personeel aan het opleiden om in Antwerpen in te zetten, zegt Albert Counet, gedelegeerd bestuurder van B-Cargo in de krant "L'echo".
(DS-Online)

Waarom zou hij de "anderen" "vergeten" hebben ?

Geplaatst: 05 nov 2007, 01:33
door Miljaarde
dentheo schreef:
Patrick schreef:Staking had geen dramatische gevolgen voor het land, zo meldt directie B-Cargo. Per dag staking is er een verlies van 1,5 miljoen eurootjes. Indien een staking langer zou duren, zouden weg- en rivierverkeer de koek overnemen. Op langere termijn is de weg open voor de concurrentie. SNCF is al personeel aan het opleiden om in Antwerpen in te zetten, zegt Albert Counet, gedelegeerd bestuurder van B-Cargo in de krant "L'echo".
(DS-Online)

Waarom zou hij de "anderen" "vergeten" hebben ?

125 banen zijn bedreigd. Ik vind dat belangrijker.

Geplaatst: 05 nov 2007, 01:36
door Miljaarde
Patrick schreef:Staking had geen dramatische gevolgen voor het land, zo meldt directie B-Cargo. Per dag staking is er een verlies van 1,5 miljoen eurootjes. Indien een staking langer zou duren, zouden weg- en rivierverkeer de koek overnemen. Op langere termijn is de weg open voor de concurrentie. SNCF is al personeel aan het opleiden om in Antwerpen in te zetten, zegt Albert Counet, gedelegeerd bestuurder van B-Cargo in de krant "L'echo".
(DS-Online)
Nederlandstalig personeel is al een tijdje aan de slag in Antwerpen voor Fret, men zoekt nog altijd personeel bij sncf. Sncf maakt trouwens in verhouding onnoemelijk veel meer verlies dan nmbs (waar het tij stilaan aan het keren is) Benieuwd wat le nouveau Napoleon Sarkozy zal doen met overheidsbedrijven.

Geplaatst: 05 nov 2007, 01:42
door Shrek
ik vermoed dat ze op de lijnen naar antwerpen juist geen verlies maken :P Als het in eigen land niet zo goed meer gaat moeten ze alternatieven zoeken he :P (B-cargo zou dat beter ook eens doen maarja :roll: )

Geplaatst: 05 nov 2007, 02:21
door nighttrain
Miljaarde schreef:
Patrick schreef:Staking had geen dramatische gevolgen voor het land, zo meldt directie B-Cargo. Per dag staking is er een verlies van 1,5 miljoen eurootjes. Indien een staking langer zou duren, zouden weg- en rivierverkeer de koek overnemen. Op langere termijn is de weg open voor de concurrentie. SNCF is al personeel aan het opleiden om in Antwerpen in te zetten, zegt Albert Counet, gedelegeerd bestuurder van B-Cargo in de krant "L'echo".
(DS-Online)
Nederlandstalig personeel is al een tijdje aan de slag in Antwerpen voor Fret, men zoekt nog altijd personeel bij sncf. Sncf maakt trouwens in verhouding onnoemelijk veel meer verlies dan nmbs (waar het tij stilaan aan het keren is) Benieuwd wat le nouveau Napoleon Sarkozy zal doen met overheidsbedrijven.
FRET is zichzelf aan het herschikken ,daar ze in weze geen overheidsbedrijf niet meer zijn. Ze laten de voor hen onrendable bundels over aan de nieuwe operatoren. Bv. de bundel in Fréthun is voor 50% overgenomen door EWS,ECR(DB) en 50% door Europorte 2 van Eurotunnel. Alsook de steengroeven van Caffiers . In oosten aan Connex enz.Hun eigen personneel wordt overgeplaatst naar de rendabele bundels. De privé operatoren zijn sinds 3 weken bezig met hun eigen agents de formations aan het opleiden.
Sarko vraagt gewoon dat ook de SNCF mensen 40 jaar bijdragen voor hun pensioen bijdrage zoals de anderen (enkel de nieuwe kontrakten). maar mensen met bepaalde beroepen moeten deze maar uitvoeren tot een bepaalde leeftijd (indien ze dit zelf willen) en dan met dezelfde wedde/voordelen invullen in andere beroepen binnen de SNCF.

Geplaatst: 05 nov 2007, 02:26
door Miljaarde
nighttrain schreef:
Miljaarde schreef:
Patrick schreef:Staking had geen dramatische gevolgen voor het land, zo meldt directie B-Cargo. Per dag staking is er een verlies van 1,5 miljoen eurootjes. Indien een staking langer zou duren, zouden weg- en rivierverkeer de koek overnemen. Op langere termijn is de weg open voor de concurrentie. SNCF is al personeel aan het opleiden om in Antwerpen in te zetten, zegt Albert Counet, gedelegeerd bestuurder van B-Cargo in de krant "L'echo".
(DS-Online)
Nederlandstalig personeel is al een tijdje aan de slag in Antwerpen voor Fret, men zoekt nog altijd personeel bij sncf. Sncf maakt trouwens in verhouding onnoemelijk veel meer verlies dan nmbs (waar het tij stilaan aan het keren is) Benieuwd wat le nouveau Napoleon Sarkozy zal doen met overheidsbedrijven.
FRET is zichzelf aan het herschikken ,daar ze in weze geen overheidsbedrijf niet meer zijn. Ze laten de voor hen onrendable bundels over aan de nieuwe operatoren. Bv. de bundel in Fréthun is voor 50% overgenomen door EWS,ECR(DB) en 50% door Europorte 2 van Eurotunnel. Alsook de steengroeven van Caffiers . In oosten aan Connex enz.Hun eigen personneel wordt overgeplaatst naar de rendabele bundels. De privé operatoren zijn sinds 3 weken bezig met hun eigen agents de formations aan het opleiden.
Sarko vraagt gewoon dat ook de SNCF mensen 40 jaar bijdragen voor hun pensioen bijdrage zoals de anderen (enkel de nieuwe kontrakten). maar mensen met bepaalde beroepen moeten deze maar uitvoeren tot een bepaalde leeftijd (indien ze dit zelf willen) en dan met dezelfde wedde/voordelen invullen in andere beroepen binnen de SNCF.
Vandaar allicht dat Treinen in frethun bediend worden door nmbs personeel? Ews, is dat geen dochter van nmbs?

En men zegt altijd dat fret zo goed betaalt, weet jij daar toebvallig meer over ?

Geplaatst: 05 nov 2007, 03:02
door nighttrain
Antwoord voor Miljaarde,
Het is juist dat de NMBS tot in Fréthun komt. Maar daarna indien de trein door gaat naar de UK (doollands Moore) gaat dit gedaan worden door Europorte 2 (Eurotunnel) . Daar wij de kontrakten overgenomen hebben van FRET. Dus sommige van onze bestuurders gaan af en toe dus treinen slepen met onze eigen class92 en op andere dagen gaan ze de shuttles besturen.
Betreffend Euro Cargo rail en EWS. ECR is een filliaal van EWS. Verscheidene bestuurders van Eurotunnel zijn daar gaan werken. Sinds enkele maanden is EWS(English ,Welsh and Scottish railway) en dus ook ECR een filliaal van de Deutsche Bahn.
EWS/ECR hebben hun eigen kontrakten met de steengroeven van Caffiers, Accelor in Duinkerke(slaks naar Engeland),Vittel en vele anderen over geheel Frankrijk. Nancy Marseille,Dijon ,Parijs.
Weddes van Fret zijn dezelfde als deze van SNCF personen(bestuurders).