
Reden: te hoge werkdruk, meer mensen in dienst nemen, 50 mensen uit Antwerpen zouden naar andere diensten moeten. 125 banen zijn bedreigd volgens een uitgelekt document.
Vakbond = ACOD, ACV Spoor "steunt".
(DS-Online)
En Infrabel ??? Steunt B-cargo = geen treinen van DLC, R4C en Trainsport ?? ???Patrick schreef:Vanmorgen "actie" (dus = niet werken), waarschijnlijk tot morgen.
Reden: te hoge werkdruk, meer mensen in dienst nemen, 50 mensen uit Antwerpen zouden naar andere diensten moeten. 125 banen zijn bedreigd volgens een uitgelekt document.
Vakbond = ACOD, ACV Spoor "steunt".
(DS-Online)
Patrick schreef:Staking had geen dramatische gevolgen voor het land, zo meldt directie B-Cargo. Per dag staking is er een verlies van 1,5 miljoen eurootjes. Indien een staking langer zou duren, zouden weg- en rivierverkeer de koek overnemen. Op langere termijn is de weg open voor de concurrentie. SNCF is al personeel aan het opleiden om in Antwerpen in te zetten, zegt Albert Counet, gedelegeerd bestuurder van B-Cargo in de krant "L'echo".
(DS-Online)
dentheo schreef:Patrick schreef:Staking had geen dramatische gevolgen voor het land, zo meldt directie B-Cargo. Per dag staking is er een verlies van 1,5 miljoen eurootjes. Indien een staking langer zou duren, zouden weg- en rivierverkeer de koek overnemen. Op langere termijn is de weg open voor de concurrentie. SNCF is al personeel aan het opleiden om in Antwerpen in te zetten, zegt Albert Counet, gedelegeerd bestuurder van B-Cargo in de krant "L'echo".
(DS-Online)
Waarom zou hij de "anderen" "vergeten" hebben ?
Nederlandstalig personeel is al een tijdje aan de slag in Antwerpen voor Fret, men zoekt nog altijd personeel bij sncf. Sncf maakt trouwens in verhouding onnoemelijk veel meer verlies dan nmbs (waar het tij stilaan aan het keren is) Benieuwd wat le nouveau Napoleon Sarkozy zal doen met overheidsbedrijven.Patrick schreef:Staking had geen dramatische gevolgen voor het land, zo meldt directie B-Cargo. Per dag staking is er een verlies van 1,5 miljoen eurootjes. Indien een staking langer zou duren, zouden weg- en rivierverkeer de koek overnemen. Op langere termijn is de weg open voor de concurrentie. SNCF is al personeel aan het opleiden om in Antwerpen in te zetten, zegt Albert Counet, gedelegeerd bestuurder van B-Cargo in de krant "L'echo".
(DS-Online)
FRET is zichzelf aan het herschikken ,daar ze in weze geen overheidsbedrijf niet meer zijn. Ze laten de voor hen onrendable bundels over aan de nieuwe operatoren. Bv. de bundel in Fréthun is voor 50% overgenomen door EWS,ECR(DB) en 50% door Europorte 2 van Eurotunnel. Alsook de steengroeven van Caffiers . In oosten aan Connex enz.Hun eigen personneel wordt overgeplaatst naar de rendabele bundels. De privé operatoren zijn sinds 3 weken bezig met hun eigen agents de formations aan het opleiden.Miljaarde schreef:Nederlandstalig personeel is al een tijdje aan de slag in Antwerpen voor Fret, men zoekt nog altijd personeel bij sncf. Sncf maakt trouwens in verhouding onnoemelijk veel meer verlies dan nmbs (waar het tij stilaan aan het keren is) Benieuwd wat le nouveau Napoleon Sarkozy zal doen met overheidsbedrijven.Patrick schreef:Staking had geen dramatische gevolgen voor het land, zo meldt directie B-Cargo. Per dag staking is er een verlies van 1,5 miljoen eurootjes. Indien een staking langer zou duren, zouden weg- en rivierverkeer de koek overnemen. Op langere termijn is de weg open voor de concurrentie. SNCF is al personeel aan het opleiden om in Antwerpen in te zetten, zegt Albert Counet, gedelegeerd bestuurder van B-Cargo in de krant "L'echo".
(DS-Online)
Vandaar allicht dat Treinen in frethun bediend worden door nmbs personeel? Ews, is dat geen dochter van nmbs?nighttrain schreef:FRET is zichzelf aan het herschikken ,daar ze in weze geen overheidsbedrijf niet meer zijn. Ze laten de voor hen onrendable bundels over aan de nieuwe operatoren. Bv. de bundel in Fréthun is voor 50% overgenomen door EWS,ECR(DB) en 50% door Europorte 2 van Eurotunnel. Alsook de steengroeven van Caffiers . In oosten aan Connex enz.Hun eigen personneel wordt overgeplaatst naar de rendabele bundels. De privé operatoren zijn sinds 3 weken bezig met hun eigen agents de formations aan het opleiden.Miljaarde schreef:Nederlandstalig personeel is al een tijdje aan de slag in Antwerpen voor Fret, men zoekt nog altijd personeel bij sncf. Sncf maakt trouwens in verhouding onnoemelijk veel meer verlies dan nmbs (waar het tij stilaan aan het keren is) Benieuwd wat le nouveau Napoleon Sarkozy zal doen met overheidsbedrijven.Patrick schreef:Staking had geen dramatische gevolgen voor het land, zo meldt directie B-Cargo. Per dag staking is er een verlies van 1,5 miljoen eurootjes. Indien een staking langer zou duren, zouden weg- en rivierverkeer de koek overnemen. Op langere termijn is de weg open voor de concurrentie. SNCF is al personeel aan het opleiden om in Antwerpen in te zetten, zegt Albert Counet, gedelegeerd bestuurder van B-Cargo in de krant "L'echo".
(DS-Online)
Sarko vraagt gewoon dat ook de SNCF mensen 40 jaar bijdragen voor hun pensioen bijdrage zoals de anderen (enkel de nieuwe kontrakten). maar mensen met bepaalde beroepen moeten deze maar uitvoeren tot een bepaalde leeftijd (indien ze dit zelf willen) en dan met dezelfde wedde/voordelen invullen in andere beroepen binnen de SNCF.