Pagina 1 van 1

Lijn Antwerpen-Oostende

Geplaatst: 20 aug 2007, 09:58
door RunDevilRun
Gezien zich op dit forum experts bevinden enkele vraagjes van een pendelaar.
-weet iemand waarom ik sinds 3 maanden bijna dagelijks een ander (en dus regelmatig sterk ontoereikend qua zitplaatsen) rijtuig te zien krijg?
Soms een dubbeldek, soms een trein met slechts 6 'stellen', soms 9...
-er was al lang geleden beloofd dat er permanent dubbeldekkers gingen komen op deze lijn, waar blijven ze?

Heb deze vraag al meermaals richting ombudsman gesteld maar er komt niet echt een antwoord, vandaar dat ik hier even wou zien of iemand op de hoogte was.
groeten.

Geplaatst: 20 aug 2007, 11:48
door Steven
vermoedelijk zullen er net onvoldoende M6 rijtuigen zijn om al die treinen te voorzien van deze rijtuigen. zoniet zal het liggen aan het tekort aan locs dat men nodig heeft om ze te laten rijden, dus ik denk dat alles een beetje in functie zal zijn van het effectief in dienst komen van de M6 stuurrijtuigen, waardoor men kan beginnen verschuiven met locs en hun diensten.

Geplaatst: 20 aug 2007, 12:11
door Wover
Je kan misschien ook de lijn vernoemen die je neemt.

Ik gok dat het de IR Turnhout - Brussel zal zijn. Deze wordt in de spits met M6/M5 gereden en buiten de spits met M5/breaks.

Waarschijnlijk zullen dat allemaal M6'en worden in december bij de nieuwe dienstregeling, wanneer die verbinding een IC wordt.

Geplaatst: 20 aug 2007, 12:21
door RunDevilRun
Wover schreef:Je kan misschien ook de lijn vernoemen die je neemt.
Wover, in men titel staat toch aangegeven de lijn antwerpen-oostende (is dit niet lijn 59 ,of vergis ik me?)

Geplaatst: 20 aug 2007, 12:28
door Steven
Idd lijn 59 +50A

Geplaatst: 20 aug 2007, 13:33
door Wover
RunDevilRun schreef:
Wover schreef:Je kan misschien ook de lijn vernoemen die je neemt.
Wover, in men titel staat toch aangegeven de lijn antwerpen-oostende (is dit niet lijn 59 ,of vergis ik me?)
Ah sorry, daar heb ik naastgezien :).

Geplaatst: 20 aug 2007, 21:26
door SteC
Dat hangt idd af van de dag. Meestal zijn het M6'en, terwijl er nog 1 stam I11 rijdt en 1 stam MS'96. Zeker bij die MS'96'ers is er regelmatig plaatsgebrek (ik ben ook pendelaar op die lijn) gezien er dan maar 6 rijtuigen zijn. Ik god dat dat tot eind augustus zal zijn, daarna weer 9 bakken.

Geplaatst: 20 aug 2007, 23:31
door 260689
ik heb al dagen gezien dag alle IC-G verbindingen met M6 rijtuigen waren en met 13/21/27 gereden word

Geplaatst: 20 aug 2007, 23:40
door Joris
Hallo,
Voor zover ik erop let is het een beetje een gokspel. Soms kom ik bijna enkel M6'en tegen, soms 13+I11, soms 21+I11+21, en soms Ms 96.
Ik denk dat vooral in het weekend en als het mooie weer wordt alle treinen uit M6 rijtuigen bestaan, alléja, dat lijkt me toch zo.
Nu, ik zie niet elke trein, ik zie er zo soms een, dus het kan zijn dat ik dan juist elke keer die trein met bvb de Ms 96 niet zie, maar toch...
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 21 aug 2007, 08:09
door Accelerat
Joris schreef:Soms kom ik bijna enkel M6'en tegen, soms 13+I11, soms 21+I11+21, en soms Ms 96.
Vertaling voor RunDevilRun: M6 zijn die moderne dubbeldeksrijtuigen, 13 zijn die zware grijze locomotieven die eerst altijd met die enkeldeks rijtuigen (I11) reden. MS-96 is die trein die sprekend op I11 lijkt, maar dan met zo'n grote rubberen band helemaal vooraan en achteraan de trein. :wink:

Geplaatst: 21 aug 2007, 08:29
door RunDevilRun
Tnx 4 the translation, die had ik effe nodig. Men slaagt er blijkbaar in om op deze lijn quasi heel de dag behalve op het spitsuur op deze lijn (ik neem hem 6u57 in brugge en om 16u52 te A'pen-Zuid) dubbeldeks in te zetten.
Tot in juni was er dagelijks dezelfde trein, 9 rijtuigen en dan plotsklaps duwt men elke dag iets anders op dit uur op deze lijn...snappen wie snappe kan zou ik zeggen...
In elk geval al bedankt voor bovenstaande reacties!