Lijn Antwerpen-Oostende
Lijn Antwerpen-Oostende
Gezien zich op dit forum experts bevinden enkele vraagjes van een pendelaar.
-weet iemand waarom ik sinds 3 maanden bijna dagelijks een ander (en dus regelmatig sterk ontoereikend qua zitplaatsen) rijtuig te zien krijg?
Soms een dubbeldek, soms een trein met slechts 6 'stellen', soms 9...
-er was al lang geleden beloofd dat er permanent dubbeldekkers gingen komen op deze lijn, waar blijven ze?
Heb deze vraag al meermaals richting ombudsman gesteld maar er komt niet echt een antwoord, vandaar dat ik hier even wou zien of iemand op de hoogte was.
groeten.
-weet iemand waarom ik sinds 3 maanden bijna dagelijks een ander (en dus regelmatig sterk ontoereikend qua zitplaatsen) rijtuig te zien krijg?
Soms een dubbeldek, soms een trein met slechts 6 'stellen', soms 9...
-er was al lang geleden beloofd dat er permanent dubbeldekkers gingen komen op deze lijn, waar blijven ze?
Heb deze vraag al meermaals richting ombudsman gesteld maar er komt niet echt een antwoord, vandaar dat ik hier even wou zien of iemand op de hoogte was.
groeten.
vermoedelijk zullen er net onvoldoende M6 rijtuigen zijn om al die treinen te voorzien van deze rijtuigen. zoniet zal het liggen aan het tekort aan locs dat men nodig heeft om ze te laten rijden, dus ik denk dat alles een beetje in functie zal zijn van het effectief in dienst komen van de M6 stuurrijtuigen, waardoor men kan beginnen verschuiven met locs en hun diensten.
Je kan misschien ook de lijn vernoemen die je neemt.
Ik gok dat het de IR Turnhout - Brussel zal zijn. Deze wordt in de spits met M6/M5 gereden en buiten de spits met M5/breaks.
Waarschijnlijk zullen dat allemaal M6'en worden in december bij de nieuwe dienstregeling, wanneer die verbinding een IC wordt.
Ik gok dat het de IR Turnhout - Brussel zal zijn. Deze wordt in de spits met M6/M5 gereden en buiten de spits met M5/breaks.
Waarschijnlijk zullen dat allemaal M6'en worden in december bij de nieuwe dienstregeling, wanneer die verbinding een IC wordt.
Hallo,
Voor zover ik erop let is het een beetje een gokspel. Soms kom ik bijna enkel M6'en tegen, soms 13+I11, soms 21+I11+21, en soms Ms 96.
Ik denk dat vooral in het weekend en als het mooie weer wordt alle treinen uit M6 rijtuigen bestaan, alléja, dat lijkt me toch zo.
Nu, ik zie niet elke trein, ik zie er zo soms een, dus het kan zijn dat ik dan juist elke keer die trein met bvb de Ms 96 niet zie, maar toch...
Groeten,
Joris De Mol
Voor zover ik erop let is het een beetje een gokspel. Soms kom ik bijna enkel M6'en tegen, soms 13+I11, soms 21+I11+21, en soms Ms 96.
Ik denk dat vooral in het weekend en als het mooie weer wordt alle treinen uit M6 rijtuigen bestaan, alléja, dat lijkt me toch zo.
Nu, ik zie niet elke trein, ik zie er zo soms een, dus het kan zijn dat ik dan juist elke keer die trein met bvb de Ms 96 niet zie, maar toch...
Groeten,
Joris De Mol
Vertaling voor RunDevilRun: M6 zijn die moderne dubbeldeksrijtuigen, 13 zijn die zware grijze locomotieven die eerst altijd met die enkeldeks rijtuigen (I11) reden. MS-96 is die trein die sprekend op I11 lijkt, maar dan met zo'n grote rubberen band helemaal vooraan en achteraan de trein.Joris schreef:Soms kom ik bijna enkel M6'en tegen, soms 13+I11, soms 21+I11+21, en soms Ms 96.

Tnx 4 the translation, die had ik effe nodig. Men slaagt er blijkbaar in om op deze lijn quasi heel de dag behalve op het spitsuur op deze lijn (ik neem hem 6u57 in brugge en om 16u52 te A'pen-Zuid) dubbeldeks in te zetten.
Tot in juni was er dagelijks dezelfde trein, 9 rijtuigen en dan plotsklaps duwt men elke dag iets anders op dit uur op deze lijn...snappen wie snappe kan zou ik zeggen...
In elk geval al bedankt voor bovenstaande reacties!
Tot in juni was er dagelijks dezelfde trein, 9 rijtuigen en dan plotsklaps duwt men elke dag iets anders op dit uur op deze lijn...snappen wie snappe kan zou ik zeggen...
In elk geval al bedankt voor bovenstaande reacties!