Op zaterdag 27 september organiseren NS International, NMBS, Train World en NVBS een afscheidsrit voor de ICR-rijtuigen die jarenlang het kloppend hart van de Beneluxtrein tussen Brussel en Amsterdam waren.
De route loopt van Amsterdam naar Amsterdam via onder andere Utrecht, Maastricht, Luik, Namen, Schaarbeek, Antwerpen, Roosendaal en Rotterdam, in Schaarbeek wordt er zelfs een speciale line-up opgesteld met de HLE 1187 uit de collectie van Train World, een ICNG en de nieuwe HLE 17 met I11-rijtuigen, zo zie je het verleden en het heden van de treinverbindingen tussen België en Nederland.
Kaartjes kunnen worden gekocht voor €33 per persoon vanaf 29 augustus omstreeks 09:00 tot en met 12 september.
Meer informatie vindt je hier.
Afscheidsrit ICR
-
- Contacteer:
Re: Afscheidsrit ICR
Inschrijven via de nederlandse NVBS site lukte niet ( inloggen wel , betalen enkel met iDEAL en nederlandse banken ) . Ze sturen door naar Trainworld , die mede-organisator is en blijkbaar ook tickets zou verkopen . Maar op de site van Trainworld is daar geen 'spoor' van te vinden . En ik lees nu dat Trainworld sluit van 1/9 tem 25/9 .
De plaatsen zijn beperkt , vanuit België en voor niet-leden zal een lotingssysteem de in schrijvingen bepalen ( wie eerst komt , eerst maalt ) .
Ik wacht op antwoord van Trainworld .
De plaatsen zijn beperkt , vanuit België en voor niet-leden zal een lotingssysteem de in schrijvingen bepalen ( wie eerst komt , eerst maalt ) .
Ik wacht op antwoord van Trainworld .

-
Train World zal waarschijnlijk binnenkort wel iets aankondigen, en dat het museum een maand gesloten is wilt niet zeggen dat alle medewerkers daar vakantie hebben
, ze gaan een oude tijdelijke expo afbreken en een nieuwe installeren.

Revolut heeft ook iDeal. Een Revolut-rekening is gratis.etoile du nord schreef: ↑31 aug 2025, 10:36 Inschrijven via de nederlandse NVBS site lukte niet ( inloggen wel , betalen enkel met iDEAL en nederlandse banken )
Zie https://trainworld.be/activiteit/afsche ... rijtuigen/, maar ik zie nog geen mogelijkheid om tickets te bestellen.ovspotter_be schreef: ↑31 aug 2025, 11:08 Train World zal waarschijnlijk binnenkort wel iets aankondigen, en dat het museum een maand gesloten is wilt niet zeggen dat alle medewerkers daar vakantie hebben, ze gaan een oude tijdelijke expo afbreken en een nieuwe installeren.
-
Ik vermoed dat die nog zal komen want de pagina in kwestie vindt je ook niet meteen op de startpagina terug, dus men zal bezig zijn met voorbereidingen.
Ik vindt het bij Train World wel netjes dat ze ook korting geven aan spoorwegpersoneel.
Ik vindt het bij Train World wel netjes dat ze ook korting geven aan spoorwegpersoneel.