3x8 7/7 ploegsystem
3x8 7/7 ploegsystem
Hoe ziet de ploeg/natch/weekend premie?
nu werk ik met PC 111 en heb ik 10% ploeggeld.
wat is het tarief bij nmbs, is er een uurtarief of loonschaal?
wat zijn de voordelen van het werken in het 3x8 7/7 systeem?
nu werk ik met PC 111 en heb ik 10% ploeggeld.
wat is het tarief bij nmbs, is er een uurtarief of loonschaal?
wat zijn de voordelen van het werken in het 3x8 7/7 systeem?
Re: 3x8 7/7 ploegsystem
Het helpt als je zegt voor welke functie je gaat want het spoor heeft nogal wat uitleg nodig en we willen je geen foute info geven.
Niet alle jobs werken in 3x8. Rijdend personeel heeft een variabel rooster. Dat is dus nog een slagje pittiger dan de klassieke 3x8 wegens variabele beginuren. Het spoor heeft per beroep een loonschaal en volgens die zelfde functie dan nog eens verschillend promoties tijdens de loopbaan.
Er zijn verschillende premies aan het spoor maar de meest voorkomende is de nacht, zaterdag en zondagvergoeding.
Best ook vermelden of je contractueel zal aangeworven worden of statutair. Dat maakt allemaal verschil om het juiste antwoord te kunnen geven.
Niet alle jobs werken in 3x8. Rijdend personeel heeft een variabel rooster. Dat is dus nog een slagje pittiger dan de klassieke 3x8 wegens variabele beginuren. Het spoor heeft per beroep een loonschaal en volgens die zelfde functie dan nog eens verschillend promoties tijdens de loopbaan.
Er zijn verschillende premies aan het spoor maar de meest voorkomende is de nacht, zaterdag en zondagvergoeding.
Best ook vermelden of je contractueel zal aangeworven worden of statutair. Dat maakt allemaal verschil om het juiste antwoord te kunnen geven.
Dat is dus een lastige opgave, ik heb de vacature zelf bekeken en kan er niet uit opmaken of het contractueel of statutair is. Verder valt CNC operator onder een bepaalde groep, ik vermoed bankwerker maar dat is niet zeker. Dit soort info heb ik nodig om de juiste categorie van loonschaal terug te vinden en alle andere bijkomende voordelen/premies. Zonder die info kan men u hier niet verder helpen.
hello, Ik heb vandaag de dame op kantoor aan de telefoon gesproken om meer te weten te komen over de baan. Je kunt het naar mij sturen loonchaal voor techniker statutair bij nmbs?
Re: overwegen in stations
Hierbij zie je de schaal 505 die van toepassing is voor een technicus. Dit is je loon aan 100% zonder index. Die moet je dus vermenigvuldigen met de huidige index en die staat momenteel 2,0807. Dan heb je je bruto jaarwedde. Je hebt een toeslag van 672,99 euro (die krijgt iedereen)
Verder heb je vergoedingen voor zaterdag, zondag en nachturen.
Dus in je eerste jaar heb je 14218,45x 2,0807=29.584,329 euro bruto. Oftewel 2465,361 per maand daar moet die toeslag bij en alle andere premies uiteraard. Normaal heb je ook nog een productiviteitspremie die gekoppeld is aan het aantal gewerkte uren per maand.
Je merkt het loon bij de spoorwegen is uit heel wat elementen opgebouwd. Het juiste bedrag bereken is niet eenvoudig aangezien je ook moet rekening houden met je gezinssamenstelling. Partner/kinderen ten laste bepalen mede hoeveel je netto zal overhouden van dit alles.
Dus in je eerste jaar heb je 14218,45x 2,0807=29.584,329 euro bruto. Oftewel 2465,361 per maand daar moet die toeslag bij en alle andere premies uiteraard. Normaal heb je ook nog een productiviteitspremie die gekoppeld is aan het aantal gewerkte uren per maand.
Je merkt het loon bij de spoorwegen is uit heel wat elementen opgebouwd. Het juiste bedrag bereken is niet eenvoudig aangezien je ook moet rekening houden met je gezinssamenstelling. Partner/kinderen ten laste bepalen mede hoeveel je netto zal overhouden van dit alles.
-
Verkeerde onderwerp, ik vrees dat hij het hier niet zal vindenSteven schreef: ↑08 okt 2024, 19:11 Hierbij zie je de schaal 505 die van toepassing is voor een technicus. Dit is je loon aan 100% zonder index. Die moet je dus vermenigvuldigen met de huidige index en die staat momenteel 2,0807. Dan heb je je bruto jaarwedde. Je hebt een toeslag van 672,99 euro (die krijgt iedereen)
- trainfreak
Bij deze zijn de berichten verplaatst naar het goede topic.desirootje schreef: ↑08 okt 2024, 20:09Verkeerde onderwerp, ik vrees dat hij het hier niet zal vindenSteven schreef: ↑08 okt 2024, 19:11 Hierbij zie je de schaal 505 die van toepassing is voor een technicus. Dit is je loon aan 100% zonder index. Die moet je dus vermenigvuldigen met de huidige index en die staat momenteel 2,0807. Dan heb je je bruto jaarwedde. Je hebt een toeslag van 672,99 euro (die krijgt iedereen)
Zo'n berichten mag je altijd melden, dan vallen deze meer op bij ons.
Bedankt voor antword
Hoe ziet de indexatie bij het spoor eruit? in mijn sector is dat één keer per jaar, in juli
Hoe ziet de indexatie bij het spoor eruit? in mijn sector is dat één keer per jaar, in juli