We moeten soms een PBM'er (persoon met beperkte mobiliteit) helpen instappen in de train. Nadat we dat gedaan hebben, moeten we in een app vermelden in welke wagon we deze persoon hebben laten instappen.
Hoe kan ik dit het best tellen? Wanneer de trein aankomt, raast die voorbij tot dat die stilstaat. Moet ik dan helemaal naar voor gaan bij de trein, en daar bij 1 beginnen te tellen? Wat is nog een betere manier? Iemand trucjes?
Hoe tel ik vlug de wagon waar ik de hulpbehoefende help instappen?
Re: Hoe tel ik vlug de wagon waar ik de hulpbehoefende help instappen?
Bij het voorbijrijden proberen tellen, voor zover dat lukt.
Anders kan je ook beginnen tellen als de trein wegrijd om te weten hoeveel wagons er nog achter komen. Met behulp van de samenstelling (makkelijk opzoekbaar in verschillende apps) kan je dan terugtellen welke wagon het is langs voren geteld.
Anders kan je ook beginnen tellen als de trein wegrijd om te weten hoeveel wagons er nog achter komen. Met behulp van de samenstelling (makkelijk opzoekbaar in verschillende apps) kan je dan terugtellen welke wagon het is langs voren geteld.
-
Re: Hoe tel ik vlug de wagon waar ik de hulpbehoefende help instappen?
Het helpt ook om de samenstelling van bepaalde EMU's en veelvoorkomende stammen te kennen. Bij MR96, MR08 is dat rijtuig 1 of 3 van een van de treinen, dan hoef je maar het aantal treinen te tellen, bij M6 is dat meestal het middelste rijtuig 4/5/6, M7 is aan de uiteindes, break is 2...daanv schreef: ↑06 jul 2024, 17:55 Bij het voorbijrijden proberen tellen, voor zover dat lukt.