Niet echt van toepassing op deze reiziger (wegens uitzondering voorzien voor de zones), maar volgens mij spreken §2 en §4 van art. 52 zichzelf tegen
Art. 52. Reisweg
§2. De reiziger mag dezelfde lijn of hetzelfde baanvak slechts tweemaal berijden om een snellere aansluiting te bekomen, indien op de plaats waar twee lijnen samenkomen de treinen geen aansluiting geven.
§4. Een reiziger mag zich niet van zijn vertrekpunt verwijderen om er later terug langs te reizen, noch het station van bestemming voorbijrijden om er daarna terug te keren. Deze bepaling is niet van toepassing voor de stations binnen eenzelfde zone.
Een voorbeeld: Dendermonde - Schellebelle in het weekend kan enkel met een overstap in Wetteren. Je schendt hierbij §4, maar het mag wel van §2.
Volgens art. 76 § 1 zou je een via-biljet moeten kopen.
De reiziger mag, op dezelfde lijn, zich niet van zijn vertrekpunt verwijderen om er later terug langs te reizen, of zijn bestemmingspunt voorbijrijden om er daarna terug te keren. Indien de reiziger dit traject effectief wil afleggen, dient hij een Via-biljet aan te kopen.
Maar voor Key Cards wordt er wel expliciet een uitzondering voorzien voor dergelijke gevallen
Art. 88 §4. In uitzonderlijke omstandigheden (minder frequente dienstregeling in de daluren of tijdens het weekend) is het toegelaten te reizen via een aansluitingsstation dat buiten het geldigheidsgebied ligt, op voorwaarde dat dit de enige mogelijkheid is om op zijn bestemming (station dat deel uitmaakt van het geldigheidsgebied van het vertrekstation van de Key Card) te raken
(deze uitzondering wordt trouwens niet vermeld op de link waar de routeplanner naar verwijst.is
(" Deze reisweg is niet toegestaan met om het even welk vervoerbewijs." wil volgens mij zeggen dat je nooit of te nimmer, met welk vervoersbewijs dan ook, deze reisweg mag nemen. Taalkundig correcter zou zijn: "Niet alle vervoerbewijzen zijn toegestaan voor deze reisweg"; of iets vlotter: "voor deze reisweg heb je een specifiek vervoerbewijs nodig").