Je bent de M4 nog vergeten en de MW41.
Verder heb je natuurlijk ook nog de locomotieven met in volgorde.
HLE13
HLE18
HLE19 (idem als 18 maar met GF-koppeling)
HLE 21
HLE 27 (ziet er idem uit als 21 maar sterker vermogen).
Behoren reeds tot het verleden.
Elektrische locomotieven die de laatste tien jaar verdwenen zijn:
HLE11
HLE12
HLE15
HLE16
HLE18 (er was een set van 6 locs die dit nummer ooit al gedragen hebben tot eind jaren 90)
HLE20
HLE22
HLE23
HLE25
HLE25.5
HLE26
Er zijn ook nog steeds een aantal I6- en I10-rijtuigen.
Overigens heb ik "Band" nog nooit gehoord als benaming, die worden "DMT" genoemd (of MR96 officieel). De duikbrillen worden doorgaans sprinters genoemd (MR86), de varkensneuzen 800'en (MR75). Boemel heb ik ook nog nooit gehoord, dat zijn klassiekjes (MR66).
Je hebt ook nog:
HLE 28 (Benelux en voornamelijk goederen)
HLE 29 (Idem 28 maar dan voor Frankrijk ipv Nederland)
HLD 57 (goederen)
HLD 77/78 (goederen)
Eimai schreef:Er zijn ook nog steeds een aantal I6- en I10-rijtuigen.
Overigens heb ik "Band" nog nooit gehoord als benaming, die worden "DMT" genoemd (of MR96 officieel). De duikbrillen worden doorgaans sprinters genoemd (MR86), de varkensneuzen 800'en (MR75). Boemel heb ik ook nog nooit gehoord, dat zijn klassiekjes (MR66).
Band, rubberband, rubber neuzen , de trein heeft als kenmerk een rubberen band vooraan...
maar MR96 en Deense neus maken wel zowat 95% uit van de gekozen naam, enerzijds door hun bouwjaar, langs de andere kant door de afkomst van het ontwerp.
Steven schreef:maar MR96 en Deense neus maken wel zowat 95% uit van de gekozen naam, enerzijds door hun bouwjaar, langs de andere kant door de afkomst van het ontwerp.
Steven schreef:maar MR96 en Deense neus maken wel zowat 95% uit van de gekozen naam, enerzijds door hun bouwjaar, langs de andere kant door de afkomst van het ontwerp.
Voor het treinpersoneel is het quasi altijd DMT.
in brussel zuid spreekt men meestal gewoon van de AM96 (de franse versie van MR96)
Steven schreef:maar MR96 en Deense neus maken wel zowat 95% uit van de gekozen naam, enerzijds door hun bouwjaar, langs de andere kant door de afkomst van het ontwerp.
Welke van de klasiekjes zijn er eigenlijk allemaal buiten dienst? Of mijn vraag anders geformuleerd, welke klasiekjes rijden er nog op ons belgisch net?