stakingen Treinbestuurders

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Winston

stakingen Treinbestuurders

Bericht door Winston »

Ik volg dit draadje met belangstelling en zie ook de agressiviteit hier in toenemen. Waarom?

Als er een aantal % van de treinbestuurders hun werk neerleggen waardoor diverse andere trajecten niet kunnen rijden is de boel onveilig maar ook een grote kans dat je de bestemming toch niet kan bereiken. Moet je daarom maar een ieder over een kam scheren en elkaar voor rotte peren uitmaken?

Als er een staking is en er zijn werkwilligen onder het dienst verlenend personeel die proberend e reizigers te helpen krijgen die ook de wind van voren en worden ze verwenst alsof zij die personen zijn die de staking hebben georganiseerd! We slaan vaak de plank mis.

De vakbonden hier in België gaan steeds vaker de stakingen gebruiken en daardoor het land een sociaal onveilig geven. Er hoeft maar iets te gebeuren of de vakbonden leggen alles plat en daarmee bedoel ik ook andere takken.

Wanneer een aantal tram bestuurders staken en de werkwilligen wel dan kunnen de andere ook niet rijden gelet op de onveilige situatie die dan ontstaat. en mocht er iets gebeuren dan is de bestuurder de schuldige terwijl hij toch werk
willend was.

Laten we situatie eens rustiger bekijken en niet alles op elkaar af schuiven daar heb je niets aan in deze onrustige tijden.
Ik heb geen verstand van het spoor of andere zaken heb totaal iets anders gedaan maar mij zelf nooit druk gemaakt om een staking in welke tak dan ook. Het is hun probleem dacht ik maar. De afgelopen 25 jaar heb ik nog niet eens een rit in een trein gereden.

Wim
Afbeelding
py.

Re: stakingen Treinbestuurders

Bericht door py. »

In verband met de staking van de treinbestuurders wil ik me er niet over uitspreken of ze terecht is. Daarvoor ken ik de situatie te weinig. De timing is zeker ongelukkig, maar ik spreek me er eveneens niet over uit of het echt niet anders kan. Ik ga ervan uit dat niemand voor zijn plezier staakt.

Ik ben het in elk geval met Winston eens dat we wat meer positief moeten zijn. Zeker als een deel van het personeel werkt zijn degenen die je ziet niet degenen waar je op moet sakkeren. In tegendeel. We zouden hen beter bedanken dat ze er wel zijn.

Daarnet ben ik met de 542 naar huis gekomen die wel netjes reed. Alvorens op te stappen heb ik aan de tb een doos mercikes bezorgd om hem te bedanken dat hij er wel was voor de passagiers. Waarom doen we zoiets niet vaker? Dat is toch niet zo'n grote moeite?
Plaats reactie