Wij namen gister IC-H 1932, Brussel Zuid v. 11:21 richting Doornik. Vertrek daar was een magere +2. Bij Halle bleven wij zeker 6 minuten staan (vertrokken pas toen er een tegentrein IC-H arriveerde, bleven wel links rijden, en konden wij pas vertrekken. Vervolgens komen wij bij Aat, en daar hebben wij ook ongeveer 5 minuten gestaan, waar ook pas werd omgeroepen: "Vanwege niet-aangekondigde werkzaamheden die de reisduur met ongeveer 3 minuten verlengen, hebben wij inmiddels 11 minuten vertraging." en nog wat geneuzel eromheen.
Wel merkte ik dat wij "verkeerd spoor" reden: reden rechts in plaats van links. Er stonden ook bij diverse overwegen infrabel-auto's, en zagen her en der wat "gele hessies" in het nevenspoor.
Kom je dus met +8 binnen in Doornik, en zie (en hoor) je dat jou aansluitende trein pas zijn deuren sluit (had ook al +2).
Mijn vraag: Hoe kan men werkzaamheden plannen, die nergens vermelden, maar wel weten dat de rittijd met 3 minuten wordt verlengd? Maar die rittijd die werd verlengd stond niet in de reisplanner (NMBS & Railtime), maar als ik zo mijn eigen ogen mocht geloven bleef het zelden bij die "3 minuten rittijd verlenging"..
Uiteindelijk maar naar Zeebrugge Strand gereisd, het is wel op z'n pootjes terechtgekomen