Pagina 1 van 2

moeilijke avondspits

Geplaatst: 13 mar 2014, 21:04
door ostbahnhof
t' was moeilijk vanavond heb ik de indruk. Vooral de luchthaven werd getroffen. Iemand die meer weet?

Re: moeilijke avondspits

Geplaatst: 13 mar 2014, 21:07
door Steven
Volgens ik begreep een probleem met de voeding van de bovenleiding (heeft er iemand Electrabel vergeten te betalen?? :mrgreen: )

Re: moeilijke avondspits

Geplaatst: 13 mar 2014, 21:41
door Trein30
Breuk in de bovenleiding op lijn 36c. Blijkbaar is er een kabel losgekomen en terecht gekomen op een trein met een 900-tal reizigers, die daardoor een drietal uur vastzaten, totdat de trein met een speciaal opgeroepen diesel versleept kon worden.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140313_052

De bovenleiding is over een paar honderdtal meter beschadigd; ze hopen de schade tegen morgenvroeg hersteld te hebben.

Re: moeilijke avondspits

Geplaatst: 13 mar 2014, 21:57
door Joris
En er staan nochtans 62'ers in Leuven vertrekkensklaar om treinen af te slepen.... aja, oeps... die hadden ze vervangen door 18'ers... en die konden hun taak niet echt vlot uitvoeren vrees ik? :mrgreen:

Re: moeilijke avondspits

Geplaatst: 13 mar 2014, 22:14
door Steven
De bovenleiding is kapot op het spoor b van lijn 36N aan het perron van Zaventem.

Re: moeilijke avondspits

Geplaatst: 14 mar 2014, 12:54
door trainfreak
Steven schreef:De bovenleiding is kapot op het spoor b van lijn 36N aan het perron van Zaventem.
Vandaar dat het perron in Zaventem van spoor 3/4 was afgesloten met een politielint ..

Re: moeilijke avondspits

Geplaatst: 14 mar 2014, 19:22
door dentheo
Moet men dan zoveel bovenleiding zonder spanning zetten ?
Kon Brussel Leuven dan niet via ander been van de driehoek... grote secties ?

Re: moeilijke avondspits

Geplaatst: 14 mar 2014, 19:42
door Steven
De bovenleiding was gebroken en voor en specialisten ter plaatse zijn miet heel de betrokken zone over vier sporen gesperd worden, je weet nooit hoe lang exact en hoeveel er beschadigd is. Voor hetzelfde geld werd de rijdraad van een van de naastliggende sporen ook geraakt.

Re: moeilijke avondspits

Geplaatst: 15 mar 2014, 10:29
door franksken
Allemaal goed en wel,maar waarom moet het altijd zolang duren voor die mensen
Van de trein gehaald worden?
Volgens mij kan en moet dat anders!!
Dit was weeral de schaamte voorbij.

Re: moeilijke avondspits

Geplaatst: 15 mar 2014, 11:31
door Steven
Wet van murphy. Het is in de spits voorgevallen. Verantwoordelijken ter plaatse krijgen op dat uur?? Per trein gaat al niet dus per auto! Dit over de Brusselse ring of de kleine ring??

Re: moeilijke avondspits

Geplaatst: 15 mar 2014, 15:37
door franksken
Steven schreef:Wet van murphy. Het is in de spits voorgevallen. Verantwoordelijken ter plaatse krijgen op dat uur?? Per trein gaat al niet dus per auto! Dit over de Brusselse ring of de kleine ring??
En met een dieselloc?

Re: moeilijke avondspits

Geplaatst: 15 mar 2014, 15:56
door Tom12
Steven schreef:Wet van murphy. Het is in de spits voorgevallen. Verantwoordelijken ter plaatse krijgen op dat uur?? Per trein gaat al niet dus per auto! Dit over de Brusselse ring of de kleine ring??
Heeft de "traagheid" van de evacuatie niet gewoon te maken met centjes? Als ge iedereen zijn lijn - en materiaalkennis gaat beperken om centjes te besparen op de premies, dan moet ge er natuurlijk niet van verschieten dat ge een eeuwigheid moet rondzoeken om volk te vinden dat zowel de lijn als het materiaal (in dit geval de 77, veronderstel ik).

Re: moeilijke avondspits

Geplaatst: 15 mar 2014, 16:08
door wva
Het is en blijft een feit dat men bij de spoorwegen niet goed kan omgaan met dergelijke situaties. Ik ben als hulpverlener al een aantal maal geconfronteerd met evacuaties bij stilgevallen treinen.

Bij oefeningen gaat het allemaal vlot, maar in realiteit......

Re: moeilijke avondspits

Geplaatst: 15 mar 2014, 16:13
door Steven
Tom12 schreef:
Steven schreef:Wet van murphy. Het is in de spits voorgevallen. Verantwoordelijken ter plaatse krijgen op dat uur?? Per trein gaat al niet dus per auto! Dit over de Brusselse ring of de kleine ring??
Heeft de "traagheid" van de evacuatie niet gewoon te maken met centjes? Als ge iedereen zijn lijn - en materiaalkennis gaat beperken om centjes te besparen op de premies, dan moet ge er natuurlijk niet van verschieten dat ge een eeuwigheid moet rondzoeken om volk te vinden dat zowel de lijn als het materiaal (in dit geval de 77, veronderstel ik).
Dat speelt ook een rol, in de zone Brussel (depots Brussel Zuid en Schaarbeek) zijn er enkel rangeerbestuurders die kunnen rijden met de HLD77 maar deze mensen komen nooit op die lijn en bezitten er dus geen lijnkennis van. gevolg is dus dat je een loods moet hebben die de lijn wel kent en dan begint het zoekwerk want je gaat zien dat net op dat moment alle reserve en stand by bestuurders (voor zover die al opgesteld zijn) in Brussel zuid al zijn opgebruikt voor andere zaken.

Re: moeilijke avondspits

Geplaatst: 16 mar 2014, 01:33
door Shrek
Uiteraard is het geen goede zaak dat er mensen 3 uur in de trein vastzitten.
Maar ik vind wel dat al de rest vrij proper is afgehandeld:
De andere IC-treinen werden vrijwel meteen omgeleid langs Haacht. De L-treinen zijn afgeschaft, maar dat was keurig aangekondigd. En de reizigers in de betrokken stations werden op de hoogte gehouden.
Dat is ooit anders geweest...