moeilijke avondspits
-
- Berichten: 943
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
moeilijke avondspits
t' was moeilijk vanavond heb ik de indruk. Vooral de luchthaven werd getroffen. Iemand die meer weet?
Laatst gewijzigd door ostbahnhof op 13 mar 2014, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: moeilijke avondspits
Volgens ik begreep een probleem met de voeding van de bovenleiding (heeft er iemand Electrabel vergeten te betalen??
)

Re: moeilijke avondspits
Breuk in de bovenleiding op lijn 36c. Blijkbaar is er een kabel losgekomen en terecht gekomen op een trein met een 900-tal reizigers, die daardoor een drietal uur vastzaten, totdat de trein met een speciaal opgeroepen diesel versleept kon worden.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140313_052
De bovenleiding is over een paar honderdtal meter beschadigd; ze hopen de schade tegen morgenvroeg hersteld te hebben.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140313_052
De bovenleiding is over een paar honderdtal meter beschadigd; ze hopen de schade tegen morgenvroeg hersteld te hebben.


Re: moeilijke avondspits
En er staan nochtans 62'ers in Leuven vertrekkensklaar om treinen af te slepen.... aja, oeps... die hadden ze vervangen door 18'ers... en die konden hun taak niet echt vlot uitvoeren vrees ik? 

Re: moeilijke avondspits
De bovenleiding is kapot op het spoor b van lijn 36N aan het perron van Zaventem.
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: moeilijke avondspits
Vandaar dat het perron in Zaventem van spoor 3/4 was afgesloten met een politielint ..Steven schreef:De bovenleiding is kapot op het spoor b van lijn 36N aan het perron van Zaventem.
Re: moeilijke avondspits
Moet men dan zoveel bovenleiding zonder spanning zetten ?
Kon Brussel Leuven dan niet via ander been van de driehoek... grote secties ?
Kon Brussel Leuven dan niet via ander been van de driehoek... grote secties ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: moeilijke avondspits
De bovenleiding was gebroken en voor en specialisten ter plaatse zijn miet heel de betrokken zone over vier sporen gesperd worden, je weet nooit hoe lang exact en hoeveel er beschadigd is. Voor hetzelfde geld werd de rijdraad van een van de naastliggende sporen ook geraakt.
Re: moeilijke avondspits
Allemaal goed en wel,maar waarom moet het altijd zolang duren voor die mensen
Van de trein gehaald worden?
Volgens mij kan en moet dat anders!!
Dit was weeral de schaamte voorbij.
Van de trein gehaald worden?
Volgens mij kan en moet dat anders!!
Dit was weeral de schaamte voorbij.
Re: moeilijke avondspits
Wet van murphy. Het is in de spits voorgevallen. Verantwoordelijken ter plaatse krijgen op dat uur?? Per trein gaat al niet dus per auto! Dit over de Brusselse ring of de kleine ring??
Re: moeilijke avondspits
En met een dieselloc?Steven schreef:Wet van murphy. Het is in de spits voorgevallen. Verantwoordelijken ter plaatse krijgen op dat uur?? Per trein gaat al niet dus per auto! Dit over de Brusselse ring of de kleine ring??
Re: moeilijke avondspits
Heeft de "traagheid" van de evacuatie niet gewoon te maken met centjes? Als ge iedereen zijn lijn - en materiaalkennis gaat beperken om centjes te besparen op de premies, dan moet ge er natuurlijk niet van verschieten dat ge een eeuwigheid moet rondzoeken om volk te vinden dat zowel de lijn als het materiaal (in dit geval de 77, veronderstel ik).Steven schreef:Wet van murphy. Het is in de spits voorgevallen. Verantwoordelijken ter plaatse krijgen op dat uur?? Per trein gaat al niet dus per auto! Dit over de Brusselse ring of de kleine ring??
Re: moeilijke avondspits
Het is en blijft een feit dat men bij de spoorwegen niet goed kan omgaan met dergelijke situaties. Ik ben als hulpverlener al een aantal maal geconfronteerd met evacuaties bij stilgevallen treinen.
Bij oefeningen gaat het allemaal vlot, maar in realiteit......
Bij oefeningen gaat het allemaal vlot, maar in realiteit......
Re: moeilijke avondspits
Dat speelt ook een rol, in de zone Brussel (depots Brussel Zuid en Schaarbeek) zijn er enkel rangeerbestuurders die kunnen rijden met de HLD77 maar deze mensen komen nooit op die lijn en bezitten er dus geen lijnkennis van. gevolg is dus dat je een loods moet hebben die de lijn wel kent en dan begint het zoekwerk want je gaat zien dat net op dat moment alle reserve en stand by bestuurders (voor zover die al opgesteld zijn) in Brussel zuid al zijn opgebruikt voor andere zaken.Tom12 schreef:Heeft de "traagheid" van de evacuatie niet gewoon te maken met centjes? Als ge iedereen zijn lijn - en materiaalkennis gaat beperken om centjes te besparen op de premies, dan moet ge er natuurlijk niet van verschieten dat ge een eeuwigheid moet rondzoeken om volk te vinden dat zowel de lijn als het materiaal (in dit geval de 77, veronderstel ik).Steven schreef:Wet van murphy. Het is in de spits voorgevallen. Verantwoordelijken ter plaatse krijgen op dat uur?? Per trein gaat al niet dus per auto! Dit over de Brusselse ring of de kleine ring??
Re: moeilijke avondspits
Uiteraard is het geen goede zaak dat er mensen 3 uur in de trein vastzitten.
Maar ik vind wel dat al de rest vrij proper is afgehandeld:
De andere IC-treinen werden vrijwel meteen omgeleid langs Haacht. De L-treinen zijn afgeschaft, maar dat was keurig aangekondigd. En de reizigers in de betrokken stations werden op de hoogte gehouden.
Dat is ooit anders geweest...
Maar ik vind wel dat al de rest vrij proper is afgehandeld:
De andere IC-treinen werden vrijwel meteen omgeleid langs Haacht. De L-treinen zijn afgeschaft, maar dat was keurig aangekondigd. En de reizigers in de betrokken stations werden op de hoogte gehouden.
Dat is ooit anders geweest...