Pagina 56 van 61

Geplaatst: 12 nov 2007, 19:21
door Speedy
260689 schreef:
Speedy schreef:
Bert schreef: Sommigen rijden met stuurrijtuig richting kust en anderen zijn reeds gedriehoekt.

De 2750 rijdt samen met zijn M6bdx regelmatig een ritje tussen Brugge en Lichtervelde.
Heb donderdagmorgen 2753+M6bdx (n 005) v Oostende naar Schaarbeek gereden..was daar nodig voor opleidingen..
stonde gij ni rond half 8 in st pieters station op perron 1?
Inderdaad
(moest normaal gezien via L50A naar Brussel maar heb moeten rondrijden via Schellebelle, Aalst, Denderleeuw & Jette.)

Geplaatst: 13 nov 2007, 00:32
door Steven
heren on topic graag, persoonlijke vraagjes via pm en geen eindeloos gequot daarover dank u

stuurtafel M6 Bx

Geplaatst: 21 nov 2007, 07:41
door super1500
vraagje, hoe ziet een stuurtafel van een M6 Bx er eigenlijk uit?

is deze nog steeds opgebouwd met echte schakeleaars (knoppen), of is het reeds een sofware defined stuurtafel, waarbij enkel de voor de veiligheid strikt noodzakelijk knoppen nog aanwezig zijn en al de andere knoppen op een touch-screen geprojecteerd worden?

waarbij het dus mogelijk om met het opstarten van een ander simulatie programma de stuurtafel 'aan te passen' voor gebruik met een ander type van (mux) loc.

Geplaatst: 21 nov 2007, 09:26
door Dietrich
Staan ergens foto's op dit forum dacht ik. Thuis heb ik ook nog foto's staan maar niet van mijn hand dus kan deze hier niet zomaar plaatsen.

Besturing is uiteraard nog grotendeels met schakelaars maar er bevinden zich wel boordcomputers.

Geplaatst: 21 nov 2007, 14:59
door Steven
de stuurtafel is bijna een extacte kopie van een stuurtafel HLE 13. dit met volgende verschillen:
* aangepast om de tweede stroomafnemer HLE 27 te bedienen
* voorzien van etcs (centraal scherm + reserve scherm links geplaats)
* scherm (rechts geplaatst) met depp.-gids, elektronische snelheidsmeter (deze kan gebruikt worden indien de snelheidsmeter van de etcs het niet meer doet), ontdubbeling van alle controlelampjes (voor het geval er een lampje stuk is)
*voorzien van memor

wat is er niet voorzien
* TBL 1 en 2


verder is de stuurpost identiek aan deze van hle 13 of i11

Geplaatst: 21 nov 2007, 18:03
door Shrek
Steven schreef:de stuurtafel is bijna een extacte kopie van een stuurtafel HLE 13. dit met volgende verschillen:
* aangepast om de tweede stroomafnemer HLE 27 te bedienen
* voorzien van etcs (centraal scherm + reserve scherm links geplaats)
* scherm (rechts geplaatst) met depp.-gids, elektronische snelheidsmeter (deze kan gebruikt worden indien de snelheidsmeter van de etcs het niet meer doet), ontdubbeling van alle controlelampjes (voor het geval er een lampje stuk is)
*voorzien van memor

wat is er niet voorzien
* TBL 1 en 2


verder is de stuurpost identiek aan deze van hle 13 of i11
kan de M6 dan rijden met een 27 achterop op een ects-spoorlijn? :P

Geplaatst: 21 nov 2007, 18:14
door Steven
dat moet kunnen ja, maar let er wel op, momenteel staat die etcs op level 0 ingesteld en werkt enkel de memor bijgevolg, ik vermoed dat ze de rest nog niet getest hebben van de etcs installatie die er in staat.

Geplaatst: 29 nov 2007, 08:41
door Elgar
Rond 8 uur deze morgen reed volgende samenstelling door Zaventem: M6 BDx + een aantal M6-rijtuigen + loc 27xx + M6 BDx + een aantal M6-rijtuigen + loc 27xx.

Heb niet kunnen zien of er volk inzat, want stond op een brug en het gevaarte zoefde vlak onder mij voorbij op lijn 36N (richting Brussel).

Geplaatst: 29 nov 2007, 08:50
door Elgar
Elgar schreef:Rond 8 uur deze morgen reed volgende samenstelling door Zaventem: M6 BDx + een aantal M6-rijtuigen + loc 27xx + M6 BDx + een aantal M6-rijtuigen + loc 27xx.

Heb niet kunnen zien of er volk inzat, want stond op een brug en het gevaarte zoefde vlak onder mij voorbij op lijn 36N (richting Brussel).
Het ging blijkbaar om een gewone rit van de IC Tongeren - Knokke / Blankenberge. Dus zal er wel volk ingezeten hebben...

Trein had dan wel ongeveer drie kwartier vertraging!

(http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?t=3281)

Geplaatst: 29 nov 2007, 15:47
door Steven
trein 1528 was idd vandaag voorzien met twee stammen M6 +bijhorende 27 zodat vanaf brugge 5 rijtuigen naar blankenberge en 5 rijtuigen naar knokke zijn gegaan. deze 10 rijtuigen in totaal hebben de capaciteit van +- 15a 16 gewone enkeldeksrijtuigen.

Geplaatst: 29 nov 2007, 20:08
door super1500
deze avond was trein 1516 naar Hasselt Tongeren ook M6 T27 M6 T27.

betekent dit dat deze configuratie voortaan de standaard wordt op deze dienst?

Geplaatst: 29 nov 2007, 20:18
door Steven
super1500 schreef:deze avond was trein 1516 naar Hasselt Tongeren ook M6 T27 M6 T27.

betekent dit dat deze configuratie voortaan de standaard wordt op deze dienst?
de meeste toch, enkel de eerste en laatste en nog een paar andere zullen nog ms96 zijn.

Geplaatst: 29 nov 2007, 20:56
door ronny
Steven schreef:
de meeste toch, enkel de eerste en laatste en nog een paar andere zullen nog ms96 zijn.
Blijven er nog M6 op Antwerpen-Oostende of wordt dit enkel ms96 ?

Geplaatst: 29 nov 2007, 20:57
door Steven
er komende de komende jaren genoeg M6 maak u geen zorgen, de nmbs heeft recent nog is een derde bijbestelling gedaan van 50 rijtuigen (das dus schijf 4)

Geplaatst: 29 nov 2007, 21:00
door dentheo
Steven schreef:
super1500 schreef:deze avond was trein 1516 naar Hasselt Tongeren ook M6 T27 M6 T27.

betekent dit dat deze configuratie voortaan de standaard wordt op deze dienst?
de meeste toch, enkel de eerste en laatste en nog een paar andere zullen nog ms96 zijn.
Dit is een van de sterkste combinaties op het net ??? kW/T ?