Assistentietoeslag internationale tickets

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
rail s

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door rail s »

Jani schreef: ???
Is er een probleem Jani? Iedereen heeft toch het recht om te schrijven wat hij wil wanneer hij wil, mits respect voor de forumregels. Hoe meer zielen, hoe meer meningen, hoe meer discussies, hoe meer vreugde...

en nu back on topic
dentheo

Bericht door dentheo »

Vandaag even geprobeerd.. Kalmthout-Viersen.

Via Brussel 4 uur en 50 € enkel.
Via Nederland 3uur en nog wat , onder de infobutton zit "trein kan niet gereserveerd worden"... en dan blijkbaar ook maar geen prijs ??? :twisted: :twisted: :twisted:
We springen dus even in de auto....
Theo
Groeten vanop de Heide
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef:
rvdborgt schreef:Dat is voor producten. Voor diensten moet je verderop in het besluit zijn.
Vertelt u mij dan eens wat het verschil is tussen een treinticket Antwerpen-Amsterdam dat ik ga aankopen in Antwerpen-Centraal en exact datzelfde ticket van dezelfde maatschappij voor dezelfde trein in dezelfde klasse dat ik aankoop via internet en waarom dat verschil een meerprijs van 36% kan verantwoorden.
Ik zeg nergens dat ik het met die balieboete eens ben. Ik maak je er alleen op attent dat het deel over producten niet van toepassing is op diensten.

(Het was trouwens voor Antwerpen - Rotterdam 36% verschil.)

Groetjes,
Rian
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

thejay schreef:Purmerend zit blijkbaar tegenwoordig wel in het systeem (vroeger alleen de grote stations), maar als ik dan zogezegd de treinen heb uitgekozen waar ik mee wil reizen, komt de prijsberekening om de hoek:

Antwerpen-C - Schiphol wordt voor mij uitgerekend en voor Schiphol-Purmerend geeft de module aan "tickets ter plaatse aan te schaffen". Voor dat binnenlandse stuk kan ik dan ineens geen weekendretour kopen en ben ik de rest verplicht aan vol tarief (ik heb geen VDU). :?

Aan het loket kan dat dus wel, vorig jaar ook gedaan.
Sinds dit voorjaar is de boekingsmodule op de planner gebaseerd. Er zijn dus geen twee aparte databases meer. Niet alle stations uit de planner zijn TCV-bestemmingen (d.w.z. staan in het TCV en kunnen door buitenlandse vervoerders worden verkocht) en de NMBS verkoopt ook niet alle TCV-bestemmingen, dus dan zal er een melding komen dat je voor het laatste stukje nog iets bij moet kopen.

Maar: voor Nederland verkoopt de NMBS volgens mij wel alle TCV-bestemmingen. Alleen niet via de website. Of de website is buggy. In ieder geval is dat laatste hier zeker niet uit te sluiten. Probeer bv. eens Antwerpen - Vlissingen in het weekend. Voor de ene verbinding krijg je wel een prijs en voor de andere maar tot Roosendaal. Dat is zeker een bug en ik sluit niet uit dat dat bij Purmerend ook zoiets is. Want dat is inderdaad een TCV-bestemming.
Ik heb in ieder geval een hoop bugs gevonden, zonder overigens echt op zoek te gaan, zoals een retour Essen - Nijmegen waarbij ik op de heenweg wel een prijs krijg en op de terugweg niet.

Naar meldingen van andere fouten ben ik zeker ook benieuwd. Ik bundel ze en stuur ze door naar "de bevoegde diensten".

Groetjes,
Rian
Adler

Bericht door Adler »

ACOD Spoor en ACV Transcom voeren maandag 23/8 van 11 tot 12 uur actie in meerdere stations tegen de toeslag en tegen de sluiting van de internationale loketten in Brussel-Noord.
De vakbond zal aan de reizigers pamfletten uitdelen waarin opgeroepen wordt klacht in te dienen bij de ombudsman van de NMBS.
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Die lokettoeslag totaal onaanvaardbaar! Om het reizen met de trein nog wat minder interessant te maken.
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

treinbruno

Bericht door treinbruno »

Is het dan niet goedkoper een ticket brussel-amsterdam op de trein te ko :P pen ipv het loket?
En zeker als de loketten al gesloten zijn, dan zou je het zonder toeslag op de trein moeten kunnen kopen
Afbeelding
Trammist

Bericht door Trammist »

treinbruno schreef:En zeker als de loketten al gesloten zijn, dan zou je het zonder toeslag op de trein moeten kunnen kopen
Er is geen enkele Benelux die buiten de loketopeningsuren in Brussel-Zuid, Bru-Centraal, Mechelen of Antwerpen-Centraal valt.
sybic

Bericht door sybic »

Misschien krijg ik hierop ook enkele negatieve reacties, maar ik zou het logischer vinden mochten ze een toeslag vragen voor mensen die volgende producten kopen:
-> abonnement vernieuwen
-> go-, rail- en wat weet ik allemaal voor passen
kortom, zaken die je perfect op die automaten in het station kunt doen (als ze tenminste niet buiten dienst staan wat wel is durft voor te vallen). Je kan dan één iemand bij die automaten zetten die mensen op weg helpt.
Daarnaast zou je het ook kunnen vragen aan mensen die enkel een Thalys of €* biljet nodig hebben. Dat zijn zo zwart-wit zaken waar je niet veel fout mee kunt doen. Maar vanaf dat er aansluitingen mee gemoeid zijn in het buitenland functioneert dat internet slecht.
kika

Bericht door kika »

Trammist schreef:
treinbruno schreef:En zeker als de loketten al gesloten zijn, dan zou je het zonder toeslag op de trein moeten kunnen kopen
Er is geen enkele Benelux die buiten de loketopeningsuren in Brussel-Zuid, Bru-Centraal, Mechelen of Antwerpen-Centraal valt.
Wel als je de wachttijden aan het loket meerekent of als je van ergens anders komt en wilt overstappen. Ik vind het niet zo gek om een kaartje naar Soest in Gavere aan het loket te kopen.

Edit: ik ben er te lang niet meer geweest, het loket van Gavere-Asper is blijkbaar ook al niet meer.
Laatst gewijzigd door kika op 20 aug 2010, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Commendatore

Bericht door Commendatore »

sybic schreef:Misschien krijg ik hierop ook enkele negatieve reacties, maar ik zou het logischer vinden mochten ze een toeslag vragen voor mensen die volgende producten kopen:
-> abonnement vernieuwen
kortom, zaken die je perfect op die automaten in het station kunt doen (als ze tenminste niet buiten dienst staan wat wel is durft voor te vallen). Je kan dan één iemand bij die automaten zetten die mensen op weg helpt.
Daarnaast zou je het ook kunnen vragen aan mensen die enkel een Thalys of €* biljet nodig hebben. Dat zijn zo zwart-wit zaken waar je niet veel fout mee kunt doen. Maar vanaf dat er aansluitingen mee gemoeid zijn in het buitenland functioneert dat internet slecht.
Die automaten zijn niet bruikbaar voor mensen zonder Belgische betaalkaart, dus dat lijkt me helemaal geen goed idee.
Steven

Bericht door Steven »

De laatste benelux is nog voor 22u Brussel buiten en in Brussel zuid is er een loket open 24/24 en in de andere stations is dat ook tot 22u normaal dus dat kan nooit een probleem zijn. In Antwerpen centraal komt deze aan om 22u en dat is ook nog binnen de openingsuren van het loket aldaar.
kika

Bericht door kika »

sybic schreef:Misschien krijg ik hierop ook enkele negatieve reacties, maar ik zou het logischer vinden mochten ze een toeslag vragen voor mensen die volgende producten kopen:
-> abonnement vernieuwen
Ik kan prima weten wat ik wil, een kaartje van de vorige keer tonen en een loketmedewerker voor me krijgen die me aanstaart 'dat gaat helemaal niet mijnheer.' Vaak genoeg meegemaakt bij redelijk eenvoudige of vaak voorkomende combo's a la VDU + leeftijdskortingen. Wat denk ik een hoop kan besparen is het vereenvoudigen van de kaartverkoop (of betere opleiding, ik weet niet waar het probleem zich situeert) en het productgamma.

En met vereenvoudiging van het productgamma kan je al beginnen bij de namen: het kan me geen malle moer schelen of het pass, ticket, biljet of nog wat anders heet: gewoon kiezen: enkel, (weekend)retour, meerrittenkaart, andere (zoals abbo verlengen), bestemming, klasse, volle prijs of korting (evt. het soort), aantal kaartjes/personen. Betalen of meer kaartjes. Klaar.
Plaats reactie