Is er een probleem Jani? Iedereen heeft toch het recht om te schrijven wat hij wil wanneer hij wil, mits respect voor de forumregels. Hoe meer zielen, hoe meer meningen, hoe meer discussies, hoe meer vreugde...Jani schreef: ???
en nu back on topic
Is er een probleem Jani? Iedereen heeft toch het recht om te schrijven wat hij wil wanneer hij wil, mits respect voor de forumregels. Hoe meer zielen, hoe meer meningen, hoe meer discussies, hoe meer vreugde...Jani schreef: ???
Ik zeg nergens dat ik het met die balieboete eens ben. Ik maak je er alleen op attent dat het deel over producten niet van toepassing is op diensten.Adler schreef:Vertelt u mij dan eens wat het verschil is tussen een treinticket Antwerpen-Amsterdam dat ik ga aankopen in Antwerpen-Centraal en exact datzelfde ticket van dezelfde maatschappij voor dezelfde trein in dezelfde klasse dat ik aankoop via internet en waarom dat verschil een meerprijs van 36% kan verantwoorden.rvdborgt schreef:Dat is voor producten. Voor diensten moet je verderop in het besluit zijn.
Sinds dit voorjaar is de boekingsmodule op de planner gebaseerd. Er zijn dus geen twee aparte databases meer. Niet alle stations uit de planner zijn TCV-bestemmingen (d.w.z. staan in het TCV en kunnen door buitenlandse vervoerders worden verkocht) en de NMBS verkoopt ook niet alle TCV-bestemmingen, dus dan zal er een melding komen dat je voor het laatste stukje nog iets bij moet kopen.thejay schreef:Purmerend zit blijkbaar tegenwoordig wel in het systeem (vroeger alleen de grote stations), maar als ik dan zogezegd de treinen heb uitgekozen waar ik mee wil reizen, komt de prijsberekening om de hoek:
Antwerpen-C - Schiphol wordt voor mij uitgerekend en voor Schiphol-Purmerend geeft de module aan "tickets ter plaatse aan te schaffen". Voor dat binnenlandse stuk kan ik dan ineens geen weekendretour kopen en ben ik de rest verplicht aan vol tarief (ik heb geen VDU).
Aan het loket kan dat dus wel, vorig jaar ook gedaan.
Er is geen enkele Benelux die buiten de loketopeningsuren in Brussel-Zuid, Bru-Centraal, Mechelen of Antwerpen-Centraal valt.treinbruno schreef:En zeker als de loketten al gesloten zijn, dan zou je het zonder toeslag op de trein moeten kunnen kopen
Wel als je de wachttijden aan het loket meerekent of als je van ergens anders komt en wilt overstappen. Ik vind het niet zo gek om een kaartje naar Soest in Gavere aan het loket te kopen.Trammist schreef:Er is geen enkele Benelux die buiten de loketopeningsuren in Brussel-Zuid, Bru-Centraal, Mechelen of Antwerpen-Centraal valt.treinbruno schreef:En zeker als de loketten al gesloten zijn, dan zou je het zonder toeslag op de trein moeten kunnen kopen
Die automaten zijn niet bruikbaar voor mensen zonder Belgische betaalkaart, dus dat lijkt me helemaal geen goed idee.sybic schreef:Misschien krijg ik hierop ook enkele negatieve reacties, maar ik zou het logischer vinden mochten ze een toeslag vragen voor mensen die volgende producten kopen:
-> abonnement vernieuwen
-> go-, rail- en wat weet ik allemaal voor passen
kortom, zaken die je perfect op die automaten in het station kunt doen (als ze tenminste niet buiten dienst staan wat wel is durft voor te vallen). Je kan dan één iemand bij die automaten zetten die mensen op weg helpt.
Daarnaast zou je het ook kunnen vragen aan mensen die enkel een Thalys of €* biljet nodig hebben. Dat zijn zo zwart-wit zaken waar je niet veel fout mee kunt doen. Maar vanaf dat er aansluitingen mee gemoeid zijn in het buitenland functioneert dat internet slecht.
Ik kan prima weten wat ik wil, een kaartje van de vorige keer tonen en een loketmedewerker voor me krijgen die me aanstaart 'dat gaat helemaal niet mijnheer.' Vaak genoeg meegemaakt bij redelijk eenvoudige of vaak voorkomende combo's a la VDU + leeftijdskortingen. Wat denk ik een hoop kan besparen is het vereenvoudigen van de kaartverkoop (of betere opleiding, ik weet niet waar het probleem zich situeert) en het productgamma.sybic schreef:Misschien krijg ik hierop ook enkele negatieve reacties, maar ik zou het logischer vinden mochten ze een toeslag vragen voor mensen die volgende producten kopen:
-> abonnement vernieuwen
-> go-, rail- en wat weet ik allemaal voor passen
kortom, zaken die je perfect op die automaten in het station kunt doen (als ze tenminste niet buiten dienst staan wat wel is durft voor te vallen). Je kan dan één iemand bij die automaten zetten die mensen op weg helpt.
Daarnaast zou je het ook kunnen vragen aan mensen die enkel een Thalys of €* biljet nodig hebben. Dat zijn zo zwart-wit zaken waar je niet veel fout mee kunt doen. Maar vanaf dat er aansluitingen mee gemoeid zijn in het buitenland functioneert dat internet slecht.