Pagina 48 van 61
Geplaatst: 23 aug 2007, 10:42
door Grumpy
Geplaatst: 23 aug 2007, 12:31
door 5307
blijft afschuwelijk ding!
Geplaatst: 23 aug 2007, 12:43
door pietje
jij staat blijkbaar liever recht in overvolle rijtuigen, als het maar mooi is??
een stuurstand voor een dubbeldekker is meestal niet op schoonheid gebouwd, maar ik vind de M6 stuurstand nog bij de betere, de M5 is al helemaal niet om aan te zien.
Geplaatst: 23 aug 2007, 13:07
door Steven
idd de neus van M4/M5 is echt wel een pover boerensimpel ontwerp, daartegen mag men toch wel een m6 plaatsen
Geplaatst: 23 aug 2007, 13:39
door Dietrich
Ik vind een M5 dan toch schoner, de M6-stuurstand is qua design werkelijk een gewoon M6-rijtuig waar men de neus van een 13 of I11 op gekleefd heeft. Door de hoogte van zo een M6 krijg je dan van die probleempjes en opvallendheden als de bult in het rijtuig bovenaan. (Voor ik hier weer vreemde reacties krijg: ik weet dat men niet anders kan, dat is dan ook mijn punt dat qua ontwerp de stuurstand een "rap rap"-oplossing was met dergelijke gevolgen vandien.)
Dus liever een boerenontwerp als bij de M5 dan recyclage van ontwerpen van ander materieel op een rijtuig van totaal andere afmetingen.
Geplaatst: 23 aug 2007, 19:03
door Fles
Grumpy schreef:een tijdje geleden in Oostende te zien
Die eerste foto vind ik ergens op een vliegtuig lijken, maar welk... ?
Geplaatst: 23 aug 2007, 19:41
door tonicorsari
Fles schreef:Grumpy schreef:een tijdje geleden in Oostende te zien
Die eerste foto vind ik ergens op een vliegtuig lijken, maar welk... ?

Geplaatst: 23 aug 2007, 21:27
door Elgar
Heb vanavond in een trein trein gezeten met jawel een M6-stuurstandrijtuig op kop!
Het ging om trein 4517 (IC Brussel - Antwerpen).
Rit verliep vlot tot Vilvoorde, daarna zaten we achter de stoptrein..
Geplaatst: 24 aug 2007, 00:12
door Steven
Dietrich schreef:Ik vind een M5 dan toch schoner, de M6-stuurstand is qua design werkelijk een gewoon M6-rijtuig waar men de neus van een 13 of I11 op gekleefd heeft. Door de hoogte van zo een M6 krijg je dan van die probleempjes en opvallendheden als de bult in het rijtuig bovenaan. (Voor ik hier weer vreemde reacties krijg: ik weet dat men niet anders kan, dat is dan ook mijn punt dat qua ontwerp de stuurstand een "rap rap"-oplossing was met dergelijke gevolgen vandien.)
Dus liever een boerenontwerp als bij de M5 dan recyclage van ontwerpen van ander materieel op een rijtuig van totaal andere afmetingen.
de M5 heeft net hetzelfde proces ondergaan hoor, is ook maar een gewone M5 waar men dezelfde stuurpost tegen geplakt heeft als de M4 zonder verdere aanpassing uitgezonderd die voor de overgang naar de daklijn dan, meer niet.
Geplaatst: 24 aug 2007, 09:07
door Adler
Elgar schreef:Heb vanavond in een trein trein gezeten met jawel een M6-stuurstandrijtuig op kop!
Het ging om trein 4517 (IC Brussel - Antwerpen).
Rit verliep vlot tot Vilvoorde, daarna zaten we achter de stoptrein..
Ik heb hem zien binnenkomen in Berchem, prachtig !
Geplaatst: 24 aug 2007, 21:53
door Stijn D.C.
Heeft iemand ze al kunnen spotten op L25/124?
Geplaatst: 24 aug 2007, 22:47
door steved
mijn IC vanuit Vilvoorde naar Mechelen van 16u12 werd gereden door een M6 stuurstand.... voorafgegaan door een 27xx. Vanachter natuurlijk ook nog een 21/27
gr, Steve
Geplaatst: 25 aug 2007, 01:57
door Steven
voorlopig zouden er geen treinen nog rijden met M6 stuurrijtuigen (actief, wel passief als rijtuig), er zou zich nog ergens een technische storing voordien. tot nader bericht afwachten dus.
Geplaatst: 25 aug 2007, 10:40
door Stijn D.C.
Kinderziektes zijn er al

Geplaatst: 25 aug 2007, 11:56
door Duikbril AM86
Stuurstand mag wel gezien worden.
