Pagina 42 van 61
Geplaatst: 14 jun 2007, 21:28
door Steven
Shrek schreef:super1500 schreef:
samenstelling zou natuurlijk gewijzigd kunnen worden in functie van de capaciteitsbehoeften op beide gedeeltes van de trein (vb 4 - 6 ipv 5-5)
denk je dat ze dat gaan doen?

bedoeling is van met vaste treintjes van 5 te rijden, ze doet dit ook al op de verbinding naar luxemburg en genk, altijd 5 of 10 rijtuigen
Geplaatst: 15 jun 2007, 00:17
door ostbahnhof
Steven schreef:
bedoeling is van met vaste treintjes van 5 te rijden, ze doet dit ook al op de verbinding naar luxemburg en genk, altijd 5 of 10 rijtuigen
Als er dan 10 rijtuigen in dienst worden gezet gaan er dan altijd 2 loc's mee? Zou toch wat verspilling zijn? (zoals op die foto hier een beetje terug)
Geplaatst: 15 jun 2007, 00:53
door Steven
nee enkel op de verbinding knokke hasselt zou men dit doen omdat men de treinen dan in brugge kan splitsen zoals men nu toe met de ms96
Geplaatst: 15 jun 2007, 07:59
door ostbahnhof
Steven schreef:nee enkel op de verbinding knokke hasselt zou men dit doen omdat men de treinen dan in brugge kan splitsen zoals men nu toe met de ms96
Ok, nu ja toch wel een lange afstand om dan enkel tussen brugge en de kust apart te rijden, maar zie wel de logica.
wat is de volgende aankoop voor de nmbs: worden er dubbeldekmotorstellen overwogen zoals bijv. in Nederland?
grts,
o
Geplaatst: 15 jun 2007, 11:12
door Steven
de volgende bestelling zijn GEN stellen, wat en wie ze zal maken is nog compleet onduidelijk, het enige wat min of meer lijkt vast te liggen is dat deze drieledig zullen worden al de rest is nog 1 groot vraagteken
Geplaatst: 16 jun 2007, 21:55
door Trainspotterke
Steven schreef:de volgende bestelling zijn GEN stellen, wat en wie ze zal maken is nog compleet onduidelijk, het enige wat min of meer lijkt vast te liggen is dat deze drieledig zullen worden al de rest is nog 1 groot vraagteken
Het zou mooi zijn moesten dat elektrische Talent-stellen worden, zoals de ÖBB in dienst heeft.

Geplaatst: 17 jun 2007, 16:09
door Joris
Hallo,
DB-stellen zoals deze (zie foto) zou ik geslaagder vinden, dat zijn trouwens S-Bahn stellen, dus ik dnek dat die beter geschikt zijn voor RER-diensten dan Talent-stellen, wat bij mijn weten gewone stellen zijn voor locale tot intercity dienst.

Het enige nadeel, sommigen zouden-vooral in de winter dan-soms al eens last hebben van een defect...
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 17 jun 2007, 16:55
door Accelerat
Joris schreef:Hallo,
DB-stellen zoals deze (zie foto) zou ik geslaagder vinden, dat zijn trouwens S-Bahn stellen, dus ik dnek dat die beter geschikt zijn voor RER-diensten dan Talent-stellen, wat bij mijn weten gewone stellen zijn voor locale tot intercity dienst.
http://www.diebahn.be/Nederlands/DB/AM/425/IMG_0263.jpg
Het enige nadeel, sommigen zouden-vooral in de winter dan-soms al eens last hebben van een defect...
Groeten,
Joris De Mol
NS basseerd de nieuwe Sprinters die gaan komen ook op die DB 432. Ik zag er eens eentje optrekken in Düren, dat gaat snel zeg!

Geplaatst: 28 jun 2007, 15:05
door pietmol
Steven schreef:Shrek schreef:super1500 schreef:
samenstelling zou natuurlijk gewijzigd kunnen worden in functie van de capaciteitsbehoeften op beide gedeeltes van de trein (vb 4 - 6 ipv 5-5)
denk je dat ze dat gaan doen?

bedoeling is van met vaste treintjes van 5 te rijden, ze doet dit ook al op de verbinding naar luxemburg en genk, altijd 5 of 10 rijtuigen
5 rijtuigen naar Blankenberge lijkt mij eerder te weing; 5 rijtuigen naar Knokke lijkt dan weer te veel
Geplaatst: 28 jun 2007, 15:48
door 260689
bwa, ik vind dit voldoende normaal zijn het 6 rijtuigen (2 AM96) die meestal naar blankenberge rijden dus 5 M6 rijtuigen is eigelijk het dubbele van het capaciteit van een AM96 of toch bijna
Geplaatst: 28 jun 2007, 16:49
door Steven
5 riituigen komt op vlak van capaciteit neer op ongeveer op een goede winst van 1.5 keer de gewone capaciteit
dus 6 x1.5 = 9 rijtuigen (ongeveer, kan iets meer zijn) indien zuiver gebruik van M6b is het zelfs 1.8 geloof ik als vermenigvuldigingsfactor, dus 5rijtuigen naar blankenberge vanaf brugge is al aardig goed
Geplaatst: 28 jun 2007, 19:12
door Stijn D.C.
Is er eigenlijk al meer nieuws van de M6bdx ondertussen? (het hoofdonderwerp)
Geplaatst: 28 jun 2007, 20:13
door 260689
naar wa ik heb gehoord (van bestuurder van FN) dat ze nog niet zijn goedgekeurt
Geplaatst: 29 jun 2007, 09:02
door pietmol
260689 schreef:bwa, ik vind dit voldoende normaal zijn het 6 rijtuigen (2 AM96) die meestal naar blankenberge rijden dus 5 M6 rijtuigen is eigelijk het dubbele van het capaciteit van een AM96 of toch bijna
met AM96 gaan er normaal 9 rijtuigen naar Blankenberge en 3 naar Knokke (tenzij er op dat tijdstip een extra trein naar Blankenberge rijdt dan wordt het 6/6)
Geplaatst: 29 jun 2007, 14:31
door super1500
Shrek schreef:ronny schreef:
32 waarvan 19 met automatische koppeling
en er komen 40 27-mux waarvan 19 met automatische koppeling, dat zijn er dan 8 "teveel"

er is blijkbaar nog een "na-bestelling" geplaatst extra voor BDX-en...