Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West
Re: Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West
Die asfalt is misschien 6-7 cm. En ik denk dat je echt wel een ladder zal nodig hebben.
Hee Jos, leuk dat je er even foto's bij plaatst 
Die stenen maken het bruggetje wel een heel stuk mooier ! Wat een werk trouwens om dat allemaal op maat nog te moeten maken

Die stenen maken het bruggetje wel een heel stuk mooier ! Wat een werk trouwens om dat allemaal op maat nog te moeten maken

AlexSL schreef:Op zondag is het er in de regel erg rustig. DLC komt langs met een paar treinen en wellicht een enkele andere cargo, maar ze zijn op een hand te tellen. Of er meer treinen rijden vanwege de komende sluiting kan ik niet zeggen. Op maandag is het er ook rustig, vanaf dinsdag begint het allemaal weer te rollen. Met de piek op donderdag en vrijdag. Dit is mijn ervaring. Ook in de nachten rolt het dan aardig door!
Groeten Alex
Een late reactie: op http://www.vonderruhren.de/aachenbahn/index.php vind je de dienstregelingen van de goederentreinen op lijn 24 (zoals flv - fgsp ook al schreef) . Daarnaast zijn er - zeker op weekdagen - ongeveer evenveel extratreinen. Met een beetje geluk zie je dus dubbel zoveel treinen als op de dienstregeling staan.
groeten
spoorzoeker
Spoorzoeker, dit klopt als een bus.
Ik heb plannen om komende zaterdag weer even een kijkje te nemen in het Gemmenicher gebied. Camera mee uiteraard. Ben benieuwd hoe de stand van zaken er nu voor staan en of er veel is veranderd sinds mijn laatste bezoek eind maart. Hopelijk is het een beetje zonnig, de weerberichten zijn prima.
Groeten Alex
Ik heb plannen om komende zaterdag weer even een kijkje te nemen in het Gemmenicher gebied. Camera mee uiteraard. Ben benieuwd hoe de stand van zaken er nu voor staan en of er veel is veranderd sinds mijn laatste bezoek eind maart. Hopelijk is het een beetje zonnig, de weerberichten zijn prima.
Groeten Alex
Op zaterdag 27 september organiseert de BTTB een excursie (wandeling) langs lijn 24. Met start in Hergenrath (nieuwe stopplaats) - via Kelmis - Moresnet - lijn 24 - Drielandendpunt - Gemmenich. Terug met bus 396 naar Eupen. Ook niet-leden zijn welkom.
Spoorzoeker
Spoorzoeker
Hoe is het nu met de elektrificatie van het baanvak? Het is een tijdje stil geweest. Ik wil namelijk aankomende zaterdag daar heen om te spotten. Is het nog mogelijk om de 55'ers te zien zonder palen er voor? Of rijden de 186'ers er al?
1 doorgaand hoofdspoor is al geëlektrificeerd van Montzen tot aan het viaduct.
Tussen het viaduct en de tunnel van Gemmenich staan nog geen palen maar de putten zijn wel al gemaakt.
Verder zal fotograferen op het brugje niet meer gaan, de wanden van de nieuwe brug zijn veel te hoog.
Vandaag moest ik trouwens op tegenspoor rijden van voor de tunnel van Gemmenich (Duitse gedeelte) tot in Montzen wegens werken rond de tunnel.
Tussen het viaduct en de tunnel van Gemmenich staan nog geen palen maar de putten zijn wel al gemaakt.
Verder zal fotograferen op het brugje niet meer gaan, de wanden van de nieuwe brug zijn veel te hoog.
Vandaag moest ik trouwens op tegenspoor rijden van voor de tunnel van Gemmenich (Duitse gedeelte) tot in Montzen wegens werken rond de tunnel.
Hallo,
Hoe lang denk je nog dat we daar zonder palen gaan kunnen fotograferen tussen Viaduct en de tunnel? Hoe ver staan de palen aan de tunnel? Komen die al voorbij dat Duitse lichtsein dat de treinen richting tunnel tegenhoudt?
Alvast bedankt voor de info!
(Zou er nóg eens heenwillen voor de palen er staan..., al is dat binnen 2 weken ten vroegste...).
Groeten,
Joris De Mol
Hoe lang denk je nog dat we daar zonder palen gaan kunnen fotograferen tussen Viaduct en de tunnel? Hoe ver staan de palen aan de tunnel? Komen die al voorbij dat Duitse lichtsein dat de treinen richting tunnel tegenhoudt?
Alvast bedankt voor de info!
(Zou er nóg eens heenwillen voor de palen er staan..., al is dat binnen 2 weken ten vroegste...).
Groeten,
Joris De Mol
Maar er rijden van het weekend wel treinen neem ik aan?
.
Laatst gewijzigd door jossparla op 13 aug 2008, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
de traxxen zijn voorzien met de dienstregeling van ongeveer midden december, laat het nu net een periode zijn met feestdagen die volgt waarin er minder goederenverkeer is doordat er verschillende bedrijven collectief sluiten met die periode.
Ben gisteren gaan kijken. Situatie is nog steeds dezelfde: bovenleidingspalen beginnen circa 100m voor de tunnel, dus ongeveer aan het Duitse sein. Voor de rest staan er alleen sokkels. Vanuit fotografisch standpunt is het grootste deel van de lijn dus nog "maagdelijk". Voor hoelang nog, dat is de vraag....Joris schreef:Hallo,
Overigens rijdt er nog steeds van alles: veel 55'ers, maar ook DB-225, Ludmilla's en Class 66.
spoorzoeker
Hallo mensen,,
Ben net terug uit Gemmenich gekomen en heb met Jos de eerste bovenleidingspalen geplaatst zien worden tussen het viaduct van Moresnet en Aachen. Ze zijn nu in het Gemmenicher wald begonnen met het plaatsen van deze gevallen....
Er komen misschien nog foto's.
GrtZ Gerard
Ben net terug uit Gemmenich gekomen en heb met Jos de eerste bovenleidingspalen geplaatst zien worden tussen het viaduct van Moresnet en Aachen. Ze zijn nu in het Gemmenicher wald begonnen met het plaatsen van deze gevallen....
Er komen misschien nog foto's.
GrtZ Gerard
Klopt, deze morgen waren ze ook bezig. Ze staan wel nog onregelmatig opgesteld dus wie zich haast kan deze week misschien nog een foto maken zonder paal op maar 't zal nu echt wel de laatste week zijn...
,
Laatst gewijzigd door jossparla op 13 aug 2008, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.