Geplaatst: 09 nov 2006, 22:45
ik hoop het ook
Om verwarring te vermijden, wil ik toch wel zeggen dat de IC E NIET met een capaciteitsprobleem zit!Molenbruch Y. schreef:Het is weldegelijk de bedoeling van de NMBS om de IC E Knokke/Blankenberge - Tongeren (of naar Genk/Luik-Guillemins in het weekend) op termijn met M6'en te gaan rijden als volgt:
loc + stam M6 + M6-stuurstand + M6-stuurstand + stam M6 + loc
(dus de locs aan de buitenkant)
Merk op dat ook op weekdagen er aan beide uiteinden van het traject er een (ont)koppeling plaatsvindt. Er kan namelijk door de week in Hasselt één M6-stel afgekoppeld worden, dat dan even later weer aangekoppeld wordt aan de eerstvolgende trein naar Knokke/Blankenberge. Op die manier spaart men 1 loc + M6-stam + M6-stuurstand uit. Dit gebeurt nu trouwens al met de AM96. Er zit tussen Hasselt en Tongeren immers zelden veel volk op de trein, doordat de IR c er vlak voor rijdt. Normaal gesproken volstaat nu zelfs in het piekuur 1 AM96, dus het zou zinloos zijn om de volledige trein komende van de kust naar Tongeren te laten doorrijden.
Groeten,
Natuurlijk. Als ze dat willen doen zoals de NS dat doet, moeten die locs en stuurrijtuigen daar toch niet met een automatische koppeling uitgerust worden? Of is het daar de bedoeling dat ze daarTrainspotterke schreef:Dus hopelijk blijven de (ik vind ze toch wel prachtige) stuurrijtuigen met doodgewone schroefkoppeling uitgerust!
Goeiemorgen!Jonathan schreef:Natuurlijk. Als ze dat willen doen zoals de NS dat doet, moeten die locs en stuurrijtuigen daar toch niet met een automatische koppeling uitgerust worden? Of is het daar de bedoeling dat ze daarTrainspotterke schreef:Dus hopelijk blijven de (ik vind ze toch wel prachtige) stuurrijtuigen met doodgewone schroefkoppeling uitgerust!
loc + stam M6 + M6 stuurstand + M6 stuurstand + stam M6 + loc + MS 96
aanhangen?
Valt beter mee dan op de eerste foto"s!!trainfreak schreef:Enkele fotokes:
De stuurstand kwam van brugge met HLE2735.
![]()
![]()
![]()
Detail koppeling.
Vertrek Gent.