Tariefhervorming NMBS 15/10/2025

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
rdv

Re: Tariefhervorming NMBS 15/10/2025

Bericht door rdv »

thejay schreef: 16 okt 2025, 08:34
trainlovertje schreef: 15 okt 2025, 17:11 Daarnet gekocht aan de automaat. Je kan het zonder Mobib en alles manueel invullen, geloof ik. Maar er is dus ook een optie om het te doen via Mobib.

Mijn hernieuwde MIVB-Mobib was nog niet geregistreerd bij NMBS, maar dat vormde geen probleem; ik moest gewoon het Mobib-nummer manueel invullen aan de automaat en kon meteen mijn Train+ op naam kopen, zonder dat ik dus mijn naam manueel heb moeten invullen. Ik kreeg een print out van een QR code en vermoed dat Train+ nu eveneens op mijn Mobib geregistreerd staat.
Idem, gewoon je Mobib-kaart op de lezer leggen en dan op de Train+ knop klikken en het aankoopproces gaat vlot.
Ik kreeg ook de QR-code op een biljet en inderdaad ook de bevestiging via email gehad waar ook weer een PDF-bijlage zit met dezelfde QR-code.
Dat zal enkel gaan natuurlijk als je een MyTrain-account hebt waarin je geregistreerd bent met je Mobib-kaart en je emailadres.
Ik heb nog even de Mobib-kaart uitgelezen en inderdaad gezien dat het product op de kaart staat.
Jammer genoeg is er geen koppeling tussen automaat en MyTrain account. Je QR code wordt wel naar je mail gestuurd, maar niet in je account (met hetzelfde mail adres) opgelanden.
Plaats reactie