Pagina 27 van 27

Re: Tariefhervorming NMBS 15/10/2025

Geplaatst: 24 okt 2025, 20:25
door ovspotter_be
Voor die maximumprijs van €5,50 dien je als jongere of senior eerst Train+ aan te kopen, zonder Train+ kost Hasselt → Oostende je als jongere of senior gewoon €25.

Re: Tariefhervorming NMBS 15/10/2025

Geplaatst: 24 okt 2025, 20:26
door ovspotter_be
Afbeelding

Re: Tariefhervorming NMBS 15/10/2025

Geplaatst: 24 okt 2025, 20:39
door rvdborgt
ovspotter_be schreef: 24 okt 2025, 20:25 Voor die maximumprijs van €5,50 dien je als jongere of senior eerst Train+ aan te kopen, zonder Train+ kost Hasselt → Oostende je als jongere of senior gewoon €25.
Je bedoelt €12,50.

Re: Tariefhervorming NMBS 15/10/2025

Geplaatst: 24 okt 2025, 22:21
door Davy
overweg13 schreef: 24 okt 2025, 20:03
joverwimp schreef: 24 okt 2025, 17:20
groentje schreef: 20 okt 2025, 16:20 Zeker van? Wie heel erg ver reist, verkiest misschien om voor 9u te reizen. Tot voor een week terug zou dat aan de volle pot geweest zijn, op z'n minst tot het eerste station na 9u. Vandaag krijgen ze korting op alle treinen. Je krijgt bovendien ook korting op een enkele reis, het Senior Ticket was altijd een retour, én een forfaitaire prijs gelijk welke afstand, waardoor het voor kortere trips vaak goedkoper was met een standaardbiljet. Je moet met de gecumuleerde korting van Train+ en leeftijdskorting al een heel eind rijden vooraleer je duurder af bent. En dan nog is de meerprijs dankzij het prijsplafond met Train+ nog best te verteren, me dunkt, voor de extra vrijheid die je ervoor in ruil krijgt...
https://www.vlaamse-ouderenraad.be/wat- ... -513682032
Ik begrijp echt niet waarom men al deze valse info blijft rondstrooien, zelfs door de Ouderenraad waarvan je toch enige sérieux zou kunnen verwachten. Een reis Hasselt - Oostende kost voor 65+ nu maximaal 5.50 in 2de klas, zelfs tijdens de spits. Heen en terug is dat misschien iets meer dan vroeger, maar je hoeft geen HT-biljet meer te kopen. Wie is eigenlijk verantwoordelijk voor al die onzin?
Veel van dit soort clubs hebben een hoog "vroeger was alles beter"-gehalte en zijn allergisch aan veranderingen, dus proberen ze vanalles om die tegen te gaan of terug te draaien.
Denk verder ook wel dat ze van een mug een olifant maken hier. Je kan tenslotte ook niet voor iedereen de perfecte oplossing hebben.

Re: Tariefhervorming NMBS 15/10/2025

Geplaatst: 25 okt 2025, 09:30
door joverwimp
ovspotter_be schreef: 24 okt 2025, 20:14 Maar dan dienen ze eerst nog Train+ aan te kopen, ik denk dat daar het schoentje wringt.
De vraag is eigenlijk: hoeveel 65+ hebben baat bij een train+? Daar hebben we geen cijfers over. De toekomst zal het uitwijzen.