Pagina 26 van 61
Geplaatst: 06 nov 2006, 20:56
door 2012
TBbart schreef:is het niet de andere kant die een automatische koppeling moet hebben

De kant van stuurrijtuig moet GF koppeling krijgen, dan kan je ze als een "stel" benutten, lok op ene uiteinde met GF koppeling en HVR aan andere kant met GF, dan heb je net een motorstel, met op beide uiteinden een GF koppeling, zo kan je een 2de stel snel koppelen en rijden met 2 lok's en 2 HVR in de samenstelling, en verder in de rit dan weer gaan ontkoppelen, vb ideaal om de rit KNokke/B'Berge - Tongeren mee te doen.
Geplaatst: 06 nov 2006, 21:36
door TBbart
pff, zever! Daarvoor hebben ze de MS96; volgens mij hebben ze die automatische koppeling uit hun hoofden gezet en is het een gewone trekhaak schroefkoppeling geworden
Ik kan mij niet voorstellen wat je daar zegt
bdxM6 - M6stam - lok - lok - M6stam - bdxM6
allez als die 'stelletjes dan zo gaan gekoppeld zijn gaan die loks iedere keer vlak aan de trappen staan! Voor mij geen probleem maar is dat niet een beedje bizar, om zo een trein te rijden? met de tractievoertuigen in het midden omringt door M6? Raar

Geplaatst: 06 nov 2006, 21:40
door Bert
Waarom heeft men dan de 27 omgebouwd?
De IC E kampt nu zeer veel met een capaciteitsprobleem ook al hangen er soms 4 stellen aan. Meer kunnen ze er niet aanhangen. M6'en zouden wel een goede oplossing zijn.
Geplaatst: 06 nov 2006, 21:44
door TBbart
heeft iemand al de automatische koppeling van de 27 mux gezien? ik niet ik zag de mux al staan en heb toch niks aan de koppeling opgemerkt

Geplaatst: 06 nov 2006, 21:44
door Shrek
er is er nog maar 1 omgebouwd dacht ik

Geplaatst: 06 nov 2006, 21:47
door Bert
TBbart schreef:heeft iemand al de automatische koppeling van de 27 mux gezien? ik niet ik zag de mux al staan en heb toch niks aan de koppeling opgemerkt

Op wallorail stonden er een paar weken geleden foto's van toen die van Salzinnes naar Brugge reed. In ODB stonden ook al foto's.
http://www.wallorail.be/actu/actumois.htm 
Geplaatst: 06 nov 2006, 21:47
door RailHopper II
TBbart schreef:Ik kan mij niet voorstellen wat je daar zegt
bdxM6 - M6stam - lok - lok - M6stam - bdxM6
In Nederland komt dat (vooral in de spits) regelmatig voor met onze DD-AR'en in alle mogelijke samenstellingen, aangezien ze dan regelmatig met 2 'treinstammen' rijden:
DD-AR (met stuurstand) + 1700 + 1700 + DD-AR (met stuurstand)
DD-AR (met stuurstand) + 1700 + DD-AR (met stuurstand) + 1700 (of andersom)
1700 + DD-AR (met stuurstand) + DD-AR (met stuurstand) + 1700
En overal waar nu 1700 (het loktype) staat zou ook nog een mDDM motorwagen kunnen zitten in plaats van de lok. In principe werkt het dus volgens hetzelfde principe als hierboven door 2012 voorgesteld. De lok heeft aan één zijde een automatische koppeling, net als het stuurstandrijtuig en de motorwagen, zodat er een vaste treinstam ontstaat die ingezet kan worden als treinstel. Het voordeel daarvan is dat je inderdaad makkelijk en snel kan combineren en geen rangeerder meer nodig hebt.

(C) Leen Dortwegt

(C) Csaba Böde
Bas
Geplaatst: 06 nov 2006, 21:48
door 260689
de 2742
Geplaatst: 06 nov 2006, 22:25
door TBbart
eerlijk gezegt ik vind het belachtelijk, als je boven komt aan de trappen en ze roepen om dat het spoorverandering is en naast u staan 2 27's te blazen

kweet niet hoor...
Geplaatst: 06 nov 2006, 23:03
door RailHopper II
Dan loop je óf een paar meter de ene kant op, óf een paar meter de andere kant

Liever 2 stammetjes en een stukje lopen, dan 1 stammetje én een staanplaats...

Maargoed, dat is dan weer mijn persoonlijke mening...
Bas
Geplaatst: 07 nov 2006, 02:32
door Steven
TBbart schreef:eerlijk gezegt ik vind het belachtelijk, als je boven komt aan de trappen en ze roepen om dat het spoorverandering is en naast u staan 2 27's te blazen

kweet niet hoor...
dan zie je iedereen van spoor veranderen en stel jij uzelf dus vooral geen vragen? trouwens in dergelijke stations zijn er ook displays en zal je merken da de tekst van het scherm veranderd is, ok ik geef toe de massa is dom, ze luisteren niet naar de omroepen en ze lezen zeker niet wat op de schermen staat
Geplaatst: 07 nov 2006, 03:24
door Shrek
dan zit je met 2x5 M6en zonder doorloop, ik ben bijna zeker dat in de eerste 5 het rechtstaan wordt en in de laatste 5 zal geen kat zitten

Geplaatst: 07 nov 2006, 03:27
door nicken
Shrek schreef:dan zit je met 2x5 M6en zonder verbinding, ik ben bijna zeker dat in de eerste 5 het rechtstaan wordt en in de laatste 5 zal geen kat zitten

Das handig die handel,dan kruip je maar in die laatste M6,als ze nog willen aanpassingen doen aan die M6 rijtuigen,dat ze maar Bombardier brugge kiezen,eind 2008 vliegt de laatste M6 daar buiten,de helft van de grond is al verkocht aan de NMBS,en vanaf volgende maan minder security(bewaking)
zoverre ik weet zou in 2008 wel eens vele groene en rode vlaggen en vuilniszakken te zien zijn(u weet wel welke)
Tis gedaan er mee

Geplaatst: 07 nov 2006, 09:22
door Mechanik
de bijnaam "gebochelde" mistaat niet voor dit rijtuig .....
Het stuurrijtuig is afschuwelijk ... en het is inderdaad precies zo dat ze daar nog wat fronten van een 13 hadden liggen en die gemakkelijkheids halve dan maar gebruikt hebben.
Hebben ze op bureau design dan helemaal geen verbeelding?
Neen hoe meer ik naar die foto's kijk hoe mottiger ik er van wordt ....
sorry maar dan is een MW41 nog een schoonheid ....
Geplaatst: 07 nov 2006, 15:06
door NSNMBS
Shrek schreef:dan zit je met 2x5 M6en zonder doorloop, ik ben bijna zeker dat in de eerste 5 het rechtstaan wordt en in de laatste 5 zal geen kat zitten

Goh, doe toch niet dramatisch, zo erg is dat nu ook niet 2 locs in t midden.. je doet of t gelijk 6 locs zijn... :winks: hier in nederland zijn er in ieder geval nooit echt problemen mee geweest, met dat het voorste stel leger dan t achterste zou zijn, en zeker niet in de spits
