Nachttreinen.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bartjedj

Re: Nachttreinen.

Bericht door Bartjedj »

Ik 8) :lol:

BDJ
enrico8509

Bericht door enrico8509 »

ik zou ook gewoon de treinen later laten rijden,
want zoals nu moet je dus de bus nemen om s'nachts van oilsjt vastelauved te komen
ofwel tijdens de evenementen in de steden treinen later laten rijden
Fles

Bericht door Fles »

enrico8509 schreef: oilsjt vastelauved

?Que? :shock: :oops:
enrico8509

Bericht door enrico8509 »

Fles schreef:
enrico8509 schreef: oilsjt vastelauved

?Que? :shock: :oops:
dat is aalsterse karnaval.....
groentje

Bericht door groentje »

Interessant ideetje, maar geef mij ook maar eerst een uitgebreider basisaanbod. Geef mij maar liever een paar latere (en vroegere) treinen. Dat je bijvoorbeeld al om 21h01 de trein moet nemen in Gent-S-P om in Ronse te geraken, of dat je van Ieper reeds om 21h39 de trein moet nemen om ook maar ergens te geraken, het is gewoon godsgeklaagd. In de Kempen of Limburg zal het wel niet veel beter zijn, vermoed ik...
Steve

Bericht door Steve »

groentje schreef:Interessant ideetje, maar geef mij ook maar eerst een uitgebreider basisaanbod. Geef mij maar liever een paar latere (en vroegere) treinen. Dat je bijvoorbeeld al om 21h01 de trein moet nemen in Gent-S-P om in Ronse te geraken, of dat je van Ieper reeds om 21h39 de trein moet nemen om ook maar ergens te geraken, het is gewoon godsgeklaagd. In de Kempen of Limburg zal het wel niet veel beter zijn, vermoed ik...
Op de IR-i is het nog erger gesteld: laatste trein in De Panne om 20.59 u, laatste trein vanuit Brussel naar De Panne in het weekend om 20 u. :?
Patrick

Bericht door Patrick »

En als men de exploitatie van het nachtnet nu eens uitbesteedt aan een privé-operator?
Knuppeldeknuppel, knuppel in het hoenderhok :wink:
thejay
Contacteer:

Bericht door thejay »

Fles schreef:
dekooiker schreef:Zelfs een jaar proefbedrijf tussen uitsluitend Antwerpen en Brussel zou ik lang geen raar idee vinden :idea:
Als je echt iets wil doen, dan zou ik van Antwerpen ineens doorrijden naar Breda en daar aansluiten op het nachtnet van NS :D

Oei.. denk ik nu te...
Fles

Bericht door Fles »

Mwoa, dat zal wel een beetje overdreven zijn ;) Niet in de laatste plaats omdat het Brabants nachtnet bij ons maar 3 nachten in de week rijdt bijvoorbeeld (do-zo) :idea: Plus alle grensoverschrijdend gedoe, toeslag, meerdere vervoerders etc...
rail s

Bericht door rail s »

Schouppe niet happig op nachttreinen

Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) heeft de NMBS opdracht gegeven om een kosten-batenanalyse uit te voeren over de haalbaarheid van nachttreinen op de grote lijnen. Zelf is hij van oordeel dat het aangewezen is om de huidige en eventuele bijkomende middelen prioritair in te zetten voor het opdrijven van de frequenties overdag, blijkt uit zijn antwoord op een schriftelijke vraag van Michel Doomst (CD&V).

"Beschikbare middelen over dag inzetten"
De NMBS liet Schouppe eerder al weten dat de kostendekking van nachttreinen bijzonder laag zal zijn omdat de treinen die nu al na 23 uur rijden een geringe bezetting hebben en er 's nachts geen fileproblemen zijn. Om op de huidige en toekomstige reizigersaangroei te anticiperen is het volgens hem aangewezen de beschikbare middelen in te zetten gedurende de dag als een maximaal aantal reizigers bereikt kan worden. Dat geldt ook voor eventuele extra middelen die de overheid beschikbaar zou stellen voor bijkomende treindiensten. (belga/vsv)
bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... inen.dhtml
Tom024

Bericht door Tom024 »

Dat zou zeker een enorme vooruitgang zijn ja. En ik denk dat je dat heel basic moet beginnen.

* Antwerpen - Brussel - Charleroi
* Antwerpen - S.-Niklaas-Lokeren - Gent St. Pieters - (Kortrijk?)
* Oostende - Brugge - Gent St. Pieters - Aalst - Denderleeuw - Brussel - Luchthaven - Leuven - Tienen - Landen - Borgworm - Luik.

en evt. een snelle IC op de as Luik - Mons
fitnessboy

Bericht door fitnessboy »

en limburg ? :evil:
treinbruno

Bericht door treinbruno »

maar als je dan van brussel naar mons wilt moet je omrijden via luik :mrgreen:

ik zou het eerder zo doen:

antwerpen-mechelen-brussel-nijvel-charleroi
oostende-brugge-gent-wetteren-aalst-brussel-leuven-landen-luik/hasselt
antwerpen-st niklaas-lokeren-gent-kortrijk-moeskroen (vanaf daar is het maar een paar kilometer tot de metrohalte in tourcouing-lille)
moeskroen-doornik-mons-chalala-namur-luik
en eventueel nog een trein naar namur en arlon

en goede aansluitingen in de steden...
Afbeelding
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Tom024 schreef: * Oostende - Brugge - Gent St. Pieters - Aalst - Denderleeuw - Brussel - Luchthaven - Leuven - Tienen - Landen - Borgworm - Luik.
's Nachts stoppen op de luchthaven lijkt mij weinig zinvol: er zijn geen passagiersvluchten 's nachts. En de trein zou dan moeten kop maken, veel moeite voor weinig meerwaarde? Hoogstens nuttig voor een handvol personeel?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Trammist

Bericht door Trammist »

jan_olieslagers schreef:
Tom024 schreef: * Oostende - Brugge - Gent St. Pieters - Aalst - Denderleeuw - Brussel - Luchthaven - Leuven - Tienen - Landen - Borgworm - Luik.
's Nachts stoppen op de luchthaven lijkt mij weinig zinvol: er zijn geen passagiersvluchten 's nachts. En de trein zou dan moeten kop maken, veel moeite voor weinig meerwaarde? Hoogstens nuttig voor een handvol personeel?
Onzin. Tussen 23:00 en 07:00 zijn er nog veel vluchten op Zaventem. Rond 04:00 is het zelfs piekuur. En op dat uur rijdt er nog geen trein...

De luchthaven moet het centrum van het nachtnet worden, evt. met samenwerking van Brussel-noord, vooral na de opening der diaboloverbinding!
Plaats reactie