Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gerard

Re: Lijn 24, status elektrificering baanvak Montzen-Aachen West

Bericht door Gerard »

FLV-FGSP schreef:
Gerard schreef: Momenteel is er theoretisch verkeer op enkelspoor tss 8 en 16 u.
Theoretisch verkeer... hoe bedoel je dat?
Wordt er nu minder gereden dan normaal?
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Bibke schreef:
Shrek schreef:
Bibke schreef:De 52ers gaan die daar ingezet worden?

Ik dacht dat enkel TUC rail nog met deze machines reed en die zijn de 52ers trouwens aan het vervangen door 62ers.
oh is het niet tuc-rail die deze electrificatie doet?
Neen, ik bedoelde dat TUC rail daar niet gaat komen en dus de 52ers zeker niet en deze laatsten stilaan uit dienst gaan doordat TUC rail ze aan het vervangen is door 62ers.
Ik dacht dat het juist andersom was: TUC rail heeft een pak 62'ers te koop staan...
Maar, ik verwacht daar eerder 62'ers van Infrabel.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
treinbruno

Bericht door treinbruno »

hallo,

k'heb nog enkele vraagjes...
Is de lijn volgende week zaterdag 1 maart ook al dicht?

Als ik mag van mijn ouders zou ik morgen - zondag - wel eens in gemmenich willen gaan spotten...

Maar komen daar zondag wel veel treinen?

en zouden ze op enkelspoor rijden?
Afbeelding
AlexSL

Bericht door AlexSL »

Op zondag is het er in de regel erg rustig. DLC komt langs met een paar treinen en wellicht een enkele andere cargo, maar ze zijn op een hand te tellen. Of er meer treinen rijden vanwege de komende sluiting kan ik niet zeggen. Op maandag is het er ook rustig, vanaf dinsdag begint het allemaal weer te rollen. Met de piek op donderdag en vrijdag. Dit is mijn ervaring. Ook in de nachten rolt het dan aardig door!

Groeten Alex
treinbruno

AlexSL schreef:Op zondag is het er in de regel erg rustig. DLC komt langs met een paar treinen en wellicht een enkele andere cargo, maar ze zijn op een hand te tellen. Of er meer treinen rijden vanwege de komende sluiting kan ik niet zeggen. Op maandag is het er ook rustig, vanaf dinsdag begint het allemaal weer te rollen. Met de piek op donderdag en vrijdag. Dit is mijn ervaring. Ook in de nachten rolt het dan aardig door!

Groeten Alex
dan ga ik maar niet morgen.

maar is volgende week zaterdag 1 maart de lijn al afgesloten.

of rijden ze dan minder of op enkelspoor...
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
In het weekend is het er zeer rustig... Ga beter eens in de paasvakantie, het zal er op een maand tijd niet zo veel veranderen.
Dienstregelingen, of beter gezegd richt tijden, vind je hier: http://vonderruhren.de/aachenbahn/seiten/gueterfp.php
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
treinbruno

zaterdag rijd er ook nog wel wat volgens die site :D

k' ZAL proberen zaterdag nog eens te gaan spotten...

maar k'heb gehoord dat het er in de vakanties soms krioelt van de spotters :roll:
Afbeelding
Gerard

Bericht door Gerard »

Hallo mensen,,
Ik ben gisteren naar Gemmenich geweest om in (volgens mij) het laatste weekend voordat de lijn gesloten wordt (in de weekeinden) nog foto's en films te maken. Het was er echt enorm druk, volgens mij passeerden gemiddeld per uur 5/6 treinen en misschien nog wel meer.
Op Montzen ben ik ook wezen kijken,, daar lagen de bovenleidingspalen al klaar :cry:
Wel was op Montzen het rangeerlocje de 7351 te zien! Stond erg goed in de verf ;)
Op Montzen zijn ook al verschillende stukjes spoor op het emplacement afgebroken, maar dat stelde nog erg weinig voor (gelukkig :P).
Verder stonden de 5922 + de 201030 ook nog steeds te Montzen !

Al met al was het voor mij een zeer succesvolle dag, met heel veel zon erbij.
Het aantal spotters viel me eigenlijk erg tegen,, ik had zo in het laatste weekend wel een stuk of 15 verwacht,, maar ik heb er maar 1 gezien :shock:

Groetjes Gerard ;)
Accelerat

Bericht door Accelerat »

treinbruno schreef:maar k'heb gehoord dat het er in de vakanties soms krioelt van de spotters :roll:
Gezellig toch? :wink:
AzzurroNL

Bericht door AzzurroNL »

Hbe je misschien ergens foto's online staan van gister, Gerard?
Gerard

Bericht door Gerard »

Nee sorry,, er staan nog geen foto's online.
Ik ben momenteel erg druk bezig met videobewerking. Als er foto's online komen plaats ik ze sowieso hier op het forum ;)

Groetjes Gerard
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Kreeg volgend bericht uit Aken binnen:
Die Elektrifizierungsarbeiten auf der Montzenstrecke gehen mit kommendem Wochenende in die entscheidende Phase:
Ab dem 2. März wird die Strecke an 11 aufeinander folgenden Wochenenden (außer dem Oster-Wochenende) jeweils von Sonntag 6 Uhr bis Montag 16 Uhr komplett gesperrt. Während der Streckensperrung werden alle anfallenden Güterzugleistungen über Aachen Hbf - Aachen-Rothe Erde - Aachen Süd und Welkenraedt umgeleitet.
Zur Bespannung der Umleiterzüge kommen zwei Lokgruppen mit je 2*BR 77 + 1*BR 225 als fest gekuppelte Schublok sowie eine dritte Lokgruppe mit 2*BR 225 + 1*BR 225 als fest gekuppelte Schublok zum Einsatz.
Die Fahrzeiten der Umleiterverkehre habe ich für alle Interessenten auf meiner Homepage veröffentlicht, siehe: http://www.vonderruhren.de/aachenbahn/s ... itung2.php
Gerard

Bericht door Gerard »

Dus met "weekeinden" bedoelen ze hier Zondag + Maandag :P
Dat is leuk nieuws om te horen,, dan gaat het goederenverkeer op Zaterdag dus gewoon door :)
De 55'ers komen dus niet voor de omgeleide treinen te staan, alleen de NMBS 77 + DB 225.
Het aantal omgeleide treinen is ook helemaal niet zo groot, op Maandag al helemaal niet :P
Gerard

Bericht door Gerard »

http://www.wallorail.be/actu/gallect/moresnet%202.jpg

De 7351 op het viaduct van Moresnet.
Weet iemand wat deze trein voor werkzaamheden aan het uitvoeren is?

Gr. Gerard ;)
Elgar

Bericht door Elgar »

Vanop die trein gaan ze de putten graven voor de funderingen van de palen en daarna beton storten.

Als de put klaar is, plaatst men waar de paal moet komen een mal. Dan wordt de put volgestort met beton, als het beton gehard is, haalt men de mal eruit. Dan wordt de paal in zijn juiste positie in de fundering gezet en vult men verder op met beton.
Plaats reactie