Waarom schildert men dat prototype dan ook in de kleuren van de Benelux?
Dat is toch pure tijdverspilling als het toch niet voor de dienst gebruikt gaat worden?
Arnenys schreef:Waarom schildert men dat prototype dan ook in de kleuren van de Benelux?
Dat is toch pure tijdverspilling als het toch niet voor de dienst gebruikt gaat worden?
Dit zijn niet de kleuren van de Benelux, maar de kleuren van de HSA/HSL HiSpeed.
Vanzelfsprekend is dus het (eerste) HiSpeed treinstel ook in die kleuren geschilderd.
Het treinstel komt na testritten in Tsjechie terug naar Italie voor afwerking en inbouw interieur. In okt. 2008 zou het treinstel dan volgens de huidige planning richting HSL komen voor de eerste testritten. Stel is dus geen prototype....
Wie verstaat er geen Italiaans? , Moet ik wat vertalen ? Dat treinstel stond vorige week in Prato, Helaas, was ie s'avonds al weg, jammer, en ik zat zonder auto, anders had ik wat exclusieve beelden. komt nog...
Arnenys schreef:Waarom schildert men dat prototype dan ook in de kleuren van de Benelux?
Dat is toch pure tijdverspilling als het toch niet voor de dienst gebruikt gaat worden?
Dit zijn niet de kleuren van de Benelux, maar de kleuren van de HSA/HSL HiSpeed.
Pewiam
ik vrees dat die trein in de volksmond altijd benelux zal blijven krijgen als naam
Niet te vroeg roepen, diezelfde trein heette vroeger in de volksmond den Amsterdammer.
Volgens mij zijn er die dat zo nog noemen.
Aan de andere kant van de grens gaat het meer over de defect Belg, maar dat is maar een stukje van de benelux
Vandaag stond op VRT-Teletekst dat de heer Eurlings, minister van verkeer en waterstaat (zoiets als departement mobiliteit bij ons) zou gezegd hebben dat de Benelux via L4 wederom een jaar wordt uitgesteld wegens 'technische problemen met het veiligheidssysteem'.
maarja, benelux is ook wel een bekende naam voor die trein, maar k'denk dat het als dat ding op de HSL gaat rijden wel TGV of HST genoemd zal worden
de Albatros-treinstellen (werknaam) krijgen een hele nieuwe product-naam, ala Thalys. TGV kan helemaal niet, is ene beschermde product-naam van de SNCF, en HST is gewoon een algemene benaming voor het soort trein, dus dat is niet fout.
ziemon schreef:de Albatros-treinstellen (werknaam) krijgen een hele nieuwe product-naam, ala Thalys. TGV kan helemaal niet, is ene beschermde product-naam van de SNCF, en HST is gewoon een algemene benaming voor het soort trein, dus dat is niet fout.
De nieuwe treindienst Amsterdam - Brussel gaat bij mijn weten "Prio" heten.
Dat is overigens geen product, al denken de spoorwegen daar soms anders over. Spoorwegen verkopen diensten (vervoersdiensten) en geen producten.
De nieuwe treindienst Amsterdam - Brussel gaat bij mijn weten "Prio" heten.
Prio is de interne naam voor het project met de opgewaardeerde Benelux-rijtuigen. Wat er uiteindelijk extern gecommuniceerd gaat worden is (mij nog) niet bekend.
Albatros is de naam die tot nut toe gebruikt is in alle documenten. bij de treinbegeleiders te brussel zuid bestaat een afzonderlijke groep die deze treinen begeleiden en die hebben ook als naam albatros treinbegeleiders gekregen.