HSA/HSL Treinstel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bordensteker

Re: HSA/HSL Treinstel

Bericht door Bordensteker »

pietje schreef:op en ander forum dit gezien.

Iemand meer info? ik versta namelijk geen bal Italiaans :cry:
Warum denn nicht hier gelesen? :wink:
De betreffende vermelding (met nummer 6371) zal in die nieuwsrubriek wel geleidelijk verder naar achteren verhuizen hè!
Arnenys

Bericht door Arnenys »

Waarom schildert men dat prototype dan ook in de kleuren van de Benelux?
Dat is toch pure tijdverspilling als het toch niet voor de dienst gebruikt gaat worden?
pewiam

Bericht door pewiam »

Arnenys schreef:Waarom schildert men dat prototype dan ook in de kleuren van de Benelux?
Dat is toch pure tijdverspilling als het toch niet voor de dienst gebruikt gaat worden?
Dit zijn niet de kleuren van de Benelux, maar de kleuren van de HSA/HSL HiSpeed.
Vanzelfsprekend is dus het (eerste) HiSpeed treinstel ook in die kleuren geschilderd.
Het treinstel komt na testritten in Tsjechie terug naar Italie voor afwerking en inbouw interieur. In okt. 2008 zou het treinstel dan volgens de huidige planning richting HSL komen voor de eerste testritten. Stel is dus geen prototype....

http://www.trenomania.org/fotogallery/t ... album=1908

Pewiam
Wover

Bericht door Wover »

Hola, in oktober 'al'! Hopelijk gaat het nu eindelijk een boost krijgen waardoor we volgend jaar eindelijk over de nieuwe lijn kunnen sporen :).
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Wie verstaat er geen Italiaans? , Moet ik wat vertalen ? Dat treinstel stond vorige week in Prato, Helaas, was ie s'avonds al weg, jammer, en ik zat zonder auto, anders had ik wat exclusieve beelden. komt nog...
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Steven

Bericht door Steven »

pewiam schreef:
Arnenys schreef:Waarom schildert men dat prototype dan ook in de kleuren van de Benelux?
Dit zijn niet de kleuren van de Benelux, maar de kleuren van de HSA/HSL HiSpeed.

Pewiam
ik vrees dat die trein in de volksmond altijd benelux zal blijven krijgen als naam :twisted:
pietje

Bericht door pietje »

Niet te vroeg roepen, diezelfde trein heette vroeger in de volksmond den Amsterdammer.
Volgens mij zijn er die dat zo nog noemen.
Aan de andere kant van de grens gaat het meer over de defect Belg, maar dat is maar een stukje van de benelux :mrgreen:
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Vandaag stond op VRT-Teletekst dat de heer Eurlings, minister van verkeer en waterstaat (zoiets als departement mobiliteit bij ons) zou gezegd hebben dat de Benelux via L4 wederom een jaar wordt uitgesteld wegens 'technische problemen met het veiligheidssysteem'.

BDJ
treinbruno

Bericht door treinbruno »

ik noemde hem vroeger de AMSTERDAM EXPRESS.

maar sinds ik iets meer weet over die treintjes heb ik hem maar de DROGEN EXPRESS genoemt...
(waarvan het woordje express helemaal niet klopt :mrgreen: )

maarja, benelux is ook wel een bekende naam voor die trein, maar k'denk dat het als dat ding op de HSL gaat rijden wel TGV of HST genoemd zal worden

die trein is wel de naam TGV zeeeeeeker niet waard :twisted:
Afbeelding
ziemon

Bericht door ziemon »

maarja, benelux is ook wel een bekende naam voor die trein, maar k'denk dat het als dat ding op de HSL gaat rijden wel TGV of HST genoemd zal worden
de Albatros-treinstellen (werknaam) krijgen een hele nieuwe product-naam, ala Thalys. TGV kan helemaal niet, is ene beschermde product-naam van de SNCF, en HST is gewoon een algemene benaming voor het soort trein, dus dat is niet fout.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

ziemon schreef:de Albatros-treinstellen (werknaam) krijgen een hele nieuwe product-naam, ala Thalys. TGV kan helemaal niet, is ene beschermde product-naam van de SNCF, en HST is gewoon een algemene benaming voor het soort trein, dus dat is niet fout.
De nieuwe treindienst Amsterdam - Brussel gaat bij mijn weten "Prio" heten.
Dat is overigens geen product, al denken de spoorwegen daar soms anders over. Spoorwegen verkopen diensten (vervoersdiensten) en geen producten.

Groetjes,
Rian
Steven

Bericht door Steven »

intern bij de nmbs noemen al de diensten die er mee te maken hebben albatros :-)
K V B

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef: Spoorwegen verkopen diensten (vervoersdiensten) en geen producten.
Een dienst is ook een product hoor...
ziemon

Bericht door ziemon »

De nieuwe treindienst Amsterdam - Brussel gaat bij mijn weten "Prio" heten.
Prio is de interne naam voor het project met de opgewaardeerde Benelux-rijtuigen. Wat er uiteindelijk extern gecommuniceerd gaat worden is (mij nog) niet bekend.
Steven

Bericht door Steven »

Albatros is de naam die tot nut toe gebruikt is in alle documenten. bij de treinbegeleiders te brussel zuid bestaat een afzonderlijke groep die deze treinen begeleiden en die hebben ook als naam albatros treinbegeleiders gekregen.
Plaats reactie