Pagina 18 van 61
Geplaatst: 23 okt 2006, 21:00
door SIMPY.be
SIMPY.be schreef:Dat weet ik ook wel... Driehoeken is wel wat moeilijker can draaischijven hé, kijk nu bvb Kortrijk, als je wil driehoeken dan moet je op 2 hoofsporen rijden, en dat is natuurlijk niet ideaal.
Over Kortrijk gesproken, waarom staat er een Resto-rijtuig en de meetrijtuig-eurofima in den bundel?
Het betrefd zo-een:

en dan een DMS achtig rijtuig, maar ik denk dat het een meetrijtuig is. Hij heeft allesinds eurofima kleurstelling.
260689 schreef:ik denk dat we beter dit topic splitsen want tloopt uit de hand

Eigenlijk niet hoor! Kijk op wallorail:
Ce lundi, la première voiture M6 A a été acheminée vers Ath où elle va subir cette semaine une série de tests sur la ligne 94 entre Ath et Silly. La 2728 à Overboelare (ligne 90) avec la nouvelle voiture M6 A, un fourgon DMS et une voiture resto.
Geplaatst: 23 okt 2006, 21:05
door 260689
sorry

Geplaatst: 23 okt 2006, 21:07
door SIMPY.be
260689 schreef:sorry

Lol, je kon dat nu ook niet weten hé!

Geplaatst: 23 okt 2006, 21:11
door 260689
das waar

Geplaatst: 24 okt 2006, 23:00
door trainman
Bij zowel de 800'en & de breaks moet de pakwagen steeds kant Brussel hangen
En welke goeie reden is er daar dan wel voor ?
Geplaatst: 25 okt 2006, 01:20
door Bart
trainman schreef:Bij zowel de 800'en & de breaks moet de pakwagen steeds kant Brussel hangen
En welke goeie reden is er daar dan wel voor ?
Omdat bij de IR treinen vanuit Antwerpen naar Nijvel/Namen-Jambes (ms 800), regelmatig interne post wordt meegegeven. Zo weten de laders op welke plaats ze moeten gaan staan, wanneer de trein het station binnen komt, om die post eraf te halen, en zo de eventuele "vertraging" te berperken. Bij de IR treinen naar Hasselt en L treinen naar Herentals (ms breaks) is dat idem dito.
Geplaatst: 25 okt 2006, 08:47
door SIMPY.be
Bij de IC L trekken ze zich daar niets van aan, daar zijn de breaks willekeurig georiënteerd. Maar deze vervoerd bij mijn weten ook geen post

Geplaatst: 25 okt 2006, 12:20
door overweg13
Bart schreef:trainman schreef:Bij zowel de 800'en & de breaks moet de pakwagen steeds kant Brussel hangen
En welke goeie reden is er daar dan wel voor ?
Omdat bij de IR treinen vanuit Antwerpen naar Nijvel/Namen-Jambes (ms 800), regelmatig interne post wordt meegegeven. Zo weten de laders op welke plaats ze moeten gaan staan, wanneer de trein het station binnen komt, om die post eraf te halen, en zo de eventuele "vertraging" te berperken. Bij de IR treinen naar Hasselt en L treinen naar Herentals (ms breaks) is dat idem dito.
Daar is anders weinig van te merken: voor eersteklasreizigers is het nog altijd gokken. Gelukkig heb je na een tijd wel enkele truukjes; bij de vierledige stellen is de gele streep boven de stuurpost doorgetrokken aan de kant van eerste klas, bij de breaks zit de panto op het gedeelte met eerste klas, bij de klassieke stellen is de gele streep ook doorgetrokken, bij de ms96 is het al een stuk moeilijker.
Maar geloof dus maar niet dat de pakwagen altijd in dezelfde richting georiënteerd zit.
Geplaatst: 25 okt 2006, 12:48
door Bart
overweg13 schreef:Bart schreef:trainman schreef:
Maar geloof dus maar niet dat de pakwagen altijd in dezelfde richting georiënteerd zit.
Ik zeg ook niet dat het altijd zo is hé

.
Maar als wij moeten uitwijken van Antwerpen naar bundel Schijnpoort moet die pakwagen steeds kant Brussel hangen.
Blok 12 vraagt daar steeds naar, en den onderchef in FN komt nadien nog eens kijken ter bevestiging.
Geplaatst: 25 okt 2006, 18:35
door Traxxion
overweg13 schreef:Daar is anders weinig van te merken: voor eersteklasreizigers is het nog altijd gokken. Gelukkig heb je na een tijd wel enkele truukjes; bij de vierledige stellen is de gele streep boven de stuurpost doorgetrokken aan de kant van eerste klas, bij de breaks zit de panto op het gedeelte met eerste klas, bij de klassieke stellen is de gele streep ook doorgetrokken, bij de ms96 is het al een stuk moeilijker.
Maar geloof dus maar niet dat de pakwagen altijd in dezelfde richting georiënteerd zit.
Het enige dat ik weet om MS96 kant 1e en 2e klas van elkaar te scheiden is goed te kijken naar de panto (< of >) en indien mogelijk geluid (motoren bi j 2e klasse zijn duidelijk hoorbaar als hem afkomt).
Geplaatst: 25 okt 2006, 19:47
door Stijn D.C.
Als ge vanvoor ne kleine coupé ziet, wete al direct dat het den 2e klasse is (bx)
goe kijken naar ruiten dus.
Geplaatst: 25 okt 2006, 19:49
door overweg13
Wat alleen maar mogelijk is op brede perrons en als de sporen in een bocht ligt, of de trein door een aantal wissels moet.
Geplaatst: 25 okt 2006, 19:52
door Stijn D.C.
Bwa als die in sint-niklaas binnenrijdt en ge staat vanvoor en hij komt achter de lift vandaan kunde dat ook al zien zenne. als het gele lijn is wete ook al dat het 1e klasse is.
Maar euchm ging het hier eigenlijk niet over M6'sen?
Geplaatst: 25 okt 2006, 22:37
door 5307
of gewoon kijken of e panto vooraan het stel staat of achteraan
vooraan = 1e klasse
Geplaatst: 26 okt 2006, 15:27
door Duikbril AM86
M6 stuurrijtuig op openbedrijvendag bij Bombardier kreeg iedereen zo een sleuterhanger van een M6 stuurrijtuig.
Mooi geschenk
Gelukkig is er geen kippenhokje aanwezig voor de omvormers in op te bergen zoals bij de M5 stuurrijtuigen..
