Pagina 14 van 61

Geplaatst: 10 okt 2006, 20:35
door Steven
die ene deur is van het iets bredere type dan die van ms96 hoor, maar ik meende bij bombardier gezien te hebben aan de ruwbouw da die ene deur pakwagen of zoiets is, want da niveau van da verdiep stopt brusk net aan de rand van die deur (geen mogelijkheden voor een trap naar boven of beneden)

Geplaatst: 10 okt 2006, 20:42
door Trainspotterke
Ik dacht dat er geen bagageruim voorzien was, aangezien er in iedere samenstelling al een mulitfunctioneel rijtuig meereist! :?

Geplaatst: 10 okt 2006, 20:46
door Steven
Trainspotterke schreef:Ik dacht dat er geen bagageruim voorzien was, aangezien er in iedere samenstelling al een mulitfunctioneel rijtuig meereist! :?
dat niet echt geschikt is om interne zendingen mee te geven

Geplaatst: 10 okt 2006, 22:33
door Bert
Ah een werknemer van Bombardier, die hadden we hier nog niet. Welkom! :D

Bedankt voor je foto's nu hebben we allemaal een beeld van hoe ze er zullen uitzien.
Gebeurt het plaatwerk in Frankrijk gemaakt en wordt het rijtuig daarna overgebracht naar Brugge voor de afwerking? :wink:

Geplaatst: 10 okt 2006, 22:38
door NV
De stuurposten van de M6'en (M6bx) worden volledig in brugge gemaakt, de ruwbouw van de andere (M6a, M6b en M6adb) worden volgens mij in Crespin gemaakt, en dan afgewerkt in brugge.

Geplaatst: 10 okt 2006, 22:45
door Bert
NV schreef:De stuurposten van de M6'en (M6bx) worden volledig in brugge gemaakt, de ruwbouw van de andere (M6a, M6b en M6adb) worden volgens mij in Crespin gemaakt, en dan afgewerkt in brugge.
Azo, bedankt! :P

Geplaatst: 12 okt 2006, 16:30
door SIMPY.be
Maar waar blijven de foto's nou?

Geplaatst: 12 okt 2006, 17:52
door Shrek
er zullen er geen gemaakt zijn waarschijnlijk :roll:

Geplaatst: 12 okt 2006, 18:20
door NV
Ik heb geen foto's van die stuurrijtuigen.
En moest ik er hebben, ik denk nie dat ik ze op internet zou zetten.
Da's (een soort van) beroepsgeheim. Nu toch nog... Sorry, maar je gaat geduld moeten hebben.

De toekomstige opstelling zal waarschijnlijk zo zijn:
M6bx --- M6b --- M6a --- M6abd --- M6b --- M6b --- Locomotief (type 13)
*Type 13 heeft hetzelfde kleur als de M6, vandaar mijn vermoeden...

Geplaatst: 12 okt 2006, 18:22
door Mechanik
NV schreef: De toekomstige opstelling zal waarschijnlijk zo zijn:
M6bx - M6b - M6a - M6abd - M6b - M6b - Locomotief (type 13)
*Type 13 heeft hetzelfde kleur als de M6, vandaar mijn vermoeden...
maak van die 13 maar 27mux van met GF-koppeling :-)
en de NMBS zal ooit eens de 27'ers nog wel in de nieuwe kleurstelling steken zodanig dat ze bij de M6'en passen :-)

Geplaatst: 12 okt 2006, 18:32
door NV
Waarom type 27 en niet type 13?
De types 13 trekken nu ook regelmatig de M6'en. De types 27 trouwens ook.
Graag wat uitleg aub :D :D (elke mens leert bij)

Geplaatst: 12 okt 2006, 18:35
door SIMPY.be
Omdat M6'en steeds voor binnenland zijn... De 13 is bifasé, dus de 25Kv zou niet gebruikt worden, dat zou erg nutteloos zijn.

Geplaatst: 12 okt 2006, 18:36
door Shrek
Er zijn veel te weinig locomotieven reeks 13 om alle treinen met I11 en M6 rijtuigen te trekken naast alle goederentreinen die ze ook moeten verzekeren.
Dus zolang er geen nieuwe goederenlocomotieven komen om de 13nen daar te vervangen, of extra 13-nen bijgekocht worden (reeks 3000 van de CFL?) zullen zeker een deel van de M6-stammen met 27's getrokken/geduwd worden :wink:

Geplaatst: 12 okt 2006, 18:37
door Mechanik
en de 27'rs, een deel ervan, worden speciaal van mux en GF-koppeling voorzien om met de M6'en rond te rijden.

Geplaatst: 12 okt 2006, 22:41
door Joris
Hallo,
[quote="NV"]Ik heb geen foto's van die stuurrijtuigen.
En moest ik er hebben, ik denk nie dat ik ze op internet zou zetten.
[quote]
Ik denk dat Simpy het heeft op die foto's van die TB waar Mechanic van sprak...
En eens een vraagje: Waar zit de TBg? In wel rijtuig heeft die een compartiment? Moet dat in die Bx komen?
Groeten,
Joris De Mol