Adler schreef:
Siemens heeft in elk geval al jaren ervaring met het bouwen van HST's en ook ETCS is al lang in gebruik op de ICE's van Duitsland naar Zwitserland.
Waar gebruiken die hun ETCS ? Misschien ben ik laatst van Amsterdam naar Basel dus met ETCS gereden... ongelooflijk
Adler schreef:
Siemens heeft in elk geval al jaren ervaring met het bouwen van HST's en ook ETCS is al lang in gebruik op de ICE's van Duitsland naar Zwitserland.
Waar gebruiken die hun ETCS ? Misschien ben ik laatst van Amsterdam naar Basel dus met ETCS gereden... ongelooflijk
ETCS wordt gebruikt op het traject Mattstetten-Rothrist. De ETCS uitrusting van de ICE1's werd wel betaald door de SBB.
Adler schreef:
ETCS wordt gebruikt op het traject Mattstetten-Rothrist. De ETCS uitrusting van de ICE1's werd wel betaald door de SBB.
Dan zijn dus alleen de ICEs naar Bern die het gebruiken, Zürich en Basel niet.
op heel het luxemburgse spoorwegnet ligt er ook al ECTS
en zelfs de oudere Z2's (reeks 20) zijn er ook al met uitgerust, en het is wel een handig systeem
Het vogelbekdier dat momenteel wordt getest in Velim is daar al ontspoord
Het heeft nog lang geduurd.
Nu moeten ze de testen voortzetten met een half stel.
Adler schreef:Het vogelbekdier dat momenteel wordt getest in Velim is daar al ontspoord
Bron?
Iets zegt me dat dit hele ding een ramp gaat worden...
Adler schreef:Het vogelbekdier dat momenteel wordt getest in Velim is daar al ontspoord
Bron?
Bron?
Bron?
De bron is Spoorwegjournaal 167.
Wat is daar de verschijningsdatum van, en hoe kan ik eraan komen?
V250 is al eens eerder ontspoord te Velim namelijk
AlexNL schreef:Wat is daar de verschijningsdatum van, en hoe kan ik eraan komen?
Het nummer is pas verschenen (jan/feb 2009) en te koop bij elke goede tijdschriftenwinkel in Belgie.
Ik dacht dat er ook een versie is voor Nederland met iets andere inhoud.
AlexNL schreef:Wat is daar de verschijningsdatum van, en hoe kan ik eraan komen?
Het nummer is pas verschenen (jan/feb 2009) en te koop bij elke goede tijdschriftenwinkel in Belgie.
Als je het tijdschrift hebt ,dan zou de reden of omstandigheden er toch moeten bijstaan.
Er zijn veel plaatsen waar je kan ontsporen op deze twee circuits.Het ene zal wat spectaculairder zijn en meer schade geven. ten andere juist buiten de circuits is er een draaibank waar de assen gereprofileerd kunnen worden.
Als je het tijdschrift hebt ,dan zou de reden of omstandigheden er toch moeten bijstaan.
Er zijn veel plaatsen waar je kan ontsporen op deze twee circuits.Het ene zal wat spectaculairder zijn en meer schade geven. ten andere juist buiten de circuits is er een draaibank waar de assen gereprofileerd kunnen worden.
Het is een heel kort artikel. Er staat enkel in dat hij is ontspoord op het testcircuit. Over de reden staat er niets in.
AlexNL schreef:Vorig jaar is de V250 al ontspoord, is hij nou opnieuw ontspoord of niet? Als het Spoorwegjournaal geen datum meldt kan het dus best oud nieuws zijn
Er staat geen datum bij, maar het artikel staat in de rubriek 'Spoorwegactualiteit' dus ik neem aan het geen oud nieuws is.