Aankondigingsschermen weg ?
Re: Aankondigingsschermen weg ?
Het gaat er niet om dat we al voor gevorderde splitsing van de spoorwegmaatschappij zitten. Het gaat er om dat ze nu soep met balletjes aan het maken zijn en dat wij de ballekes zijn. Voor mij part mag men direkt de hele EU regels naar de prullebak verwijzen en terug werken zoals voorheen. Men zouw beter de samenwerking tussen de verschillende spoorweg maatschappijen verbeteren en tussen de verschillende diensten onderling binnen de maatschappij in de plaats van ons altijd van het kastje naar de muur te sturen. 

Dan van het kastje naar de muur sturen is geen "eis" van Europa, het soepke is Belgisch....Steviewonder schreef:Het gaat er niet om dat we al voor gevorderde splitsing van de spoorwegmaatschappij zitten. Het gaat er om dat ze nu soep met balletjes aan het maken zijn en dat wij de ballekes zijn. Voor mij part mag men direkt de hele EU regels naar de prullebak verwijzen en terug werken zoals voorheen. Men zouw beter de samenwerking tussen de verschillende spoorweg maatschappijen verbeteren en tussen de verschillende diensten onderling binnen de maatschappij in de plaats van ons altijd van het kastje naar de muur te sturen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Ik zal proberen zo diplomatisch mogelijk te antwoorden zonder iemand te bruskeren of viseren op dit forum met veel jonge mensen.Steviewonder schreef:Het gaat er niet om dat we al voor gevorderde splitsing van de spoorwegmaatschappij zitten. Het gaat er om dat ze nu soep met balletjes aan het maken zijn en dat wij de ballekes zijn. Voor mij part mag men direkt de hele EU regels naar de prullebak verwijzen en terug werken zoals voorheen. Men zouw beter de samenwerking tussen de verschillende spoorweg maatschappijen verbeteren en tussen de verschillende diensten onderling binnen de maatschappij in de plaats van ons altijd van het kastje naar de muur te sturen.
Het idee van Europa is OK! Ieder land heeft zijn eigen infrastuktuurbeheerder die de veiligheid en de regelmaat van het treinverkeer binnen Europa moet garanderen(arbeids veiligheidsvoorschriften,onderhoudsvoorschriften enz.. )
Ieder Europees land heeft ook zijn eigen gestructureerd veiligheids controle orgaan.
Dus waardoor theoretisch alle railway operatoren van het noorden tot het zuiden van Europa een vlotte service aan hun klanten kunnen aanbieden . In de eerste plaats , nu , voor het goederenvervoer en later de reizigers.
Als nu dit basisprincipe verkracht wordt door België(politiek ,sydicaten en andere belangengroepen) is dit een Belgisch probleem en niet Europees . Europa tikt België bijna dagelijks op de vingers voor hun onkunde(voorhechtenis,gerecht,syndicale vrijheid,rijbewijzen enz..) maar dit fenomeen haalt niet de Belgische krantekoppen.
Ikzelf woon nu al 18 jaar in andere Europees landen, dus kan ik U zeggen dat België sterk achterop loopt op alle gebieden (homologatie diplomas,sociale wetgeving,pensioenen,fiscaliteit,ziekteverzekering). Voorbeeldje, jongeren die uitgestuurd worden met een Erasmus beurs naar een andere universiteit hebben problemen om bij terugkeer hun daar verkregen "master" te laten erkennen voor de Belgische staat ".
Veel mensen weten niet ,bv waarom ze al jaren mutualiteit,syndicaat e.a. voorzieningen betalen voor niks.Hoe kan je anders uitleggen bv dat verliezers van democratische verkiezingen toch deelnemen aan de macht?
Inderdaad. Niet de EU-regels zijn de schuld van alles, wel de politieke spelletjes die moeten gespeeld worden om iedereen tevreden te houden. Waardoor de regels zo worden geïnterpreteerd, dat er niet veel van overblijft...