Internet in Belgische treinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bibke

Bericht door Bibke »

FLV-FGSP schreef:
Adler schreef:Er zijn 140 breaks en 44 reeks 800's. Dit zijn in totaal bijna 600 rijtuigen tussen de 24 en 32 jaar oud die dringend zouden moeten gerenoveerd worden. Het is onmogelijk dat de CW Mechelen of een andere CW dit werk binnen een redelijke termijn kan doen. De enig mogelijk oplossing is dus dit werk uitbesteden, maar daar wil de NMBS niet van horen.
De NMBS wel, maar de machtige vakbonden niet...
Intussen kan Mechelen het werk bijna niet aan, omdat er veel 4/5 zijn gaan werken...
Die 4/5 kan/mag geen reden zijn dat er minder gewerkt kan worden.
Per slot is dat een recht voor de arbeiders en bedienden om minder te kunnen werken en anderzijds om arbeidsplaatsen te creëren (werklooshied te verminderen).
Per vijf 4/5en kan men 1 persoon voltijds aannemen om de verloren manuren te compenseren.
Shrek

Bericht door Shrek »

het ligt echt niet aan die 4/5 dat er in mechelen niets af geraakt ze :wink:
groentje

Bericht door groentje »

Maar dus wel dat ze onvoldoende kandidaten vinden om extra vacatures in te vullen, laat staan de extra gecreëerde werkplaatsen door al die 4/5-des.
Adler

Bericht door Adler »

groentje schreef:Maar dus wel dat ze onvoldoende kandidaten vinden om extra vacatures in te vullen, laat staan de extra gecreëerde werkplaatsen door al die 4/5-des.
Onbegrijpelijk, ik herinner me nog goed de stakingen van enkele jaren geleden toen CW's werden gesloten of ingekrimpt. Nu zit men met de gevolgen van die kortzichtigheid.
groentje

Bericht door groentje »

Er zouden wellicht nog altijd CW's dicht kunnen gaan, maar dat neemt niet weg dat CW Mechelen onderbemand is. De kans is trouwens klein dat je veel mensen van een ander (te sluiten?) CW naar Mechelen zou krijgen...
kimba

Bericht door kimba »

Bartjedj schreef:In een trein is dit nog niet mogelijk. Enkel in enkele Thalysstellen, en dit is met een satellietverbinding. Je herkent deze stellen aan de witte bol op het dak.

BDJ
Wel raar dat ik bij het binnenrijden van Leuven vanuit Hasselt eerst op een privé-wifi zat (die wel beveiligd was) en dan 2/5 ontvangst had op het "upperdeck" van een M6 op de Telenethotspot. Echter nog voor ik de mailbox geopend had, was ie al verdwenen :/
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Dat zijn dan netwerken die je opvangt van buiten de trein, oa de Telenet Hotspot van Leuven Station. Op binnenlandse treinen zijn er nog geen voorzieningen voor internet aan boord.

BDJ
Patrick

Bericht door Patrick »

Volgens De Morgen en Het Laatste Nieuws overweegt NMBS het invoeren van draadloos internetten op de trein.
Er is een studie bezig: op welke trajecten, tijdstippen, prijs.
In Nederland is er een voorstel om draadloos smurfen gratis te maken zodat er meer pendelaars de trein nemen.
(De Morgen)
Frank

Bericht door Frank »

Patrick schreef:In Nederland is er een voorstel om draadloos smurfen gratis te maken zodat er meer pendelaars de trein nemen.
(De Morgen)
Of het meer dan een voorstel zal worden is afwachten:
http://life.tweakers.net/nieuws/50668/p ... poort.html
Accelerat

Bericht door Accelerat »

In de Nederlandse treinen blijft het nog even van de baan, zoals NOS teletekst schrijft. Hier zouden de kosten te hoog zijn.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

En in België zal het al niet veel goedkoper zijn... integendeel.
Henk

Bericht door Henk »

De Nederlandse plannen die nu zijn afgewezen, hielden ook in dat er in de treinen ook schermen zouden worden ingebouwd. Dat is nog iets anders dan draadloos internet voorzien voor wie zijn eigen laptop gebruikt. In Nederland wou men surfen gratis maken (mits reclameboodschappen, maar men vindt niet genoeg geïnteresseerden hiervoor), in België spreekt men meer van een betalende dienst...
enrico

Bericht door enrico »

de new style zou beter zwart zijn 8)
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Patrick schreef:In Nederland is er een voorstel om draadloos smurfen gratis te maken zodat er meer pendelaars de trein nemen.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Adler

Re: Internet in Belgische treinen

Bericht door Adler »

De NMBS heeft besloten om haar treinen voorlopig nog niet uit te rusten met een mogelijke internetverbinding.
"Uit een marktonderzoek in 2008 is gebleken dat voor de pendelaar en de zakenreiziger internet slechts een secundaire behoefte is", klinkt het in De Tijd.
Er volgen dus geen investeringen.

Bron: GvA
Plaats reactie