Veertig jaar IC/IR

Alles over reizigerstreinen in België.
rvdborgt

Re: Veertig jaar IC/IR

Bericht door rvdborgt »

desirootje schreef: 06 jun 2024, 14:12
groentje schreef: 06 jun 2024, 02:27 In het geval van Roosendaal is het niet enkel een probleem met homologatie, maar een technische beperking, door de brug aan de inrit van Roosendaal. Zolang die niet vervangen wordt, zie ik (helaas) geen enkele Belgische dubbeldekker naar Roosendaal rijden, en die capaciteit heb je echt wel nodig tussen Antwerpen en Charleroi.
De M7 is iets kleiner dan de M6, het werd hier al eerder opgebracht dat dit mss genoeg zou zijn om onder dat viaduct te passen. De VIRM past er immers wel onder, ik weet natuurlijk wel niet of de Zeeuwse Lijn een paar centimeter hoger ligt dan de lijn naar Essen, het is net voor dat die 2 samenkomen.
M7 is bij mijn weten besteld met een toelating voor Nederland. Het zou me nogal sterk lijken als ze dan niet minstens tot de grensstations kunnen rijden.
desirootje

Bericht door desirootje »

Het verschil is 14.3 cm tov de M6. Hij is zelfs 2.8 cm kleiner dan de VIRM, dus ik denk zelfs met een mogelijk verschil in hoogte tussen de 2 lijnen van enkele cm, hij er nog steeds onder zou moeten kunnen passen. (cijfers zijn van wikipedia, als die fout zouden zijn)
Shrek

Bericht door Shrek »

Ik had toch ook een betere analyse van ttb verwacht. Er zijn nu veel meer reizigers dan 40 jaar geleden en net die reizigers zorgen, samen met niet aangepaste stations, voor veel variatie in de reële reistijden. Die extra buffers zijn gewoon nodig om die variatie op te vangen. Als je het originele IC/IR plan vergelijkt met vandaag kan je enkel maar concluderen dat we er heel substantieel op vooruit gegaan zijn.
Wie dat niet wil zien is gewoon van slechte wil.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 04 jul 2024, 22:14 Als je het originele IC/IR plan vergelijkt met vandaag kan je enkel maar concluderen dat we er heel substantieel op vooruit gegaan zijn.
Wie dat niet wil zien is gewoon van slechte wil.
Uit het artikel:
Veertig jaar later is het tijd om de balans op te maken. Die is toch wel positief door het vrij transparante aanbod dat in stappen werd uitgebreid, maar er zijn ook tal van pijnpunten.
Waar is daar de slechte wil?
Shrek

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 04 jul 2024, 23:03 Waar is daar de slechte wil?
Bij meerdere mensen hier op het forum die niet liever doen dan alles negatief bezien :wink:
Plaats reactie