Stations lijn 36

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
FLV-FGSP
Berichten: 2087
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Stations lijn 36

Bericht door FLV-FGSP »

Trammist

Re: Stations lijn 36

Bericht door Trammist »

Lukas
Berichten: 1691
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Stations lijn 36

Bericht door Lukas »

Hoi,

Sinds gisteren is men in Herent (Lijn 36) begonnen met de afwerkingsfase van het sation aldaar.

Bron:

http://www.robnet.be .


Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Stations lijn 36

Bericht door msts.be »

Ondertussen is Diegem het eerste station dat nu helemaal af is. Het is uiteindelijk een mooi resultaat geworden, met een paar minpuntjes:

- waarom heeft men sporen 2 en 3 (L36N) gewoon niet helemaal dicht gemaakt ? Welke treinen die op L36N rijden stoppen daar ? En als men dan toch persé die perrons gebruikt, waarom zet men dan geen glazen deur of paneel dat enkel opent wanneer er een trein is ?
- De trappen naar de perrons zijn nog altijd bedekt met houten planken.
- De tegels in de tunnel vertonen al barsten ('het gebouw leeft').

Foto's zijn er bij Michel Van den Berghe:
http://www.rail-be.net/L2/Diegem/dieg0724.html
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13091
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Stations lijn 36

Bericht door Shrek »

msts.be schreef: - waarom heeft men sporen 2 en 3 (L36N) gewoon niet helemaal dicht gemaakt ? Welke treinen die op L36N rijden stoppen daar ? En als men dan toch persé die perrons gebruikt, waarom zet men dan geen glazen deur of paneel dat enkel opent wanneer er een trein is ?
Waarschijnlijk wil men vanuit het seinhuis de mogelijkheid behouden om op het laatste moment een trein op de middenste perrons te laten aankomen. Dan is een gewone deur met slot niet voldoende, maar moeten er echt deuren op afstandsbediening komen. Zo'n systeem is natuurlijk een pak duurder dan de huidige oplossing.
Mij lijkt het nu ook wel heel duidelijk dat je niet op de binnenste perrons moet komen :)
rvdborgt
Berichten: 4675
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Stations lijn 36

Bericht door rvdborgt »

msts.be schreef:Ondertussen is Diegem het eerste station dat nu helemaal af is. Het is uiteindelijk een mooi resultaat geworden, met een paar minpuntjes:
Nergens iets om op te zitten. Niet binnen en niet buiten. Ik was vorige week in Kortenberg en dat zag er hetzelfde uit als de foto's van Diegem. Op andere kleine stations kun je nu nog kiezen tussen buiten zitten en overdekt staan, maar op de nieuwe kleine stations kun je alleen nog maar staan.

Groetjes,
Rian
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Stations lijn 36

Bericht door Hogersluys »

Ik moet zeggen dat het resultaat mij wel bevalt. Ik vreesde weer zo'n typisch NMBS-iaanse onbemande halte met als enige infrastructuur een paar goedkope wachthokjes type-Mechelen. Zijn er eigenlijk ergens loketten gesneuveld?
Plaats reactie