Stations lijn 36
Re: Stations lijn 36
Topic is nu beschikbaar op http://www.treintrambus.be/forum/viewto ... ?f=1&t=183
Re: Stations lijn 36
Hoi,
Sinds gisteren is men in Herent (Lijn 36) begonnen met de afwerkingsfase van het sation aldaar.
Bron:
http://www.robnet.be .
Lukas
Sinds gisteren is men in Herent (Lijn 36) begonnen met de afwerkingsfase van het sation aldaar.
Bron:
http://www.robnet.be .
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Stations lijn 36
Ondertussen is Diegem het eerste station dat nu helemaal af is. Het is uiteindelijk een mooi resultaat geworden, met een paar minpuntjes:
- waarom heeft men sporen 2 en 3 (L36N) gewoon niet helemaal dicht gemaakt ? Welke treinen die op L36N rijden stoppen daar ? En als men dan toch persé die perrons gebruikt, waarom zet men dan geen glazen deur of paneel dat enkel opent wanneer er een trein is ?
- De trappen naar de perrons zijn nog altijd bedekt met houten planken.
- De tegels in de tunnel vertonen al barsten ('het gebouw leeft').
Foto's zijn er bij Michel Van den Berghe:
http://www.rail-be.net/L2/Diegem/dieg0724.html
- waarom heeft men sporen 2 en 3 (L36N) gewoon niet helemaal dicht gemaakt ? Welke treinen die op L36N rijden stoppen daar ? En als men dan toch persé die perrons gebruikt, waarom zet men dan geen glazen deur of paneel dat enkel opent wanneer er een trein is ?
- De trappen naar de perrons zijn nog altijd bedekt met houten planken.
- De tegels in de tunnel vertonen al barsten ('het gebouw leeft').
Foto's zijn er bij Michel Van den Berghe:
http://www.rail-be.net/L2/Diegem/dieg0724.html
Re: Stations lijn 36
Waarschijnlijk wil men vanuit het seinhuis de mogelijkheid behouden om op het laatste moment een trein op de middenste perrons te laten aankomen. Dan is een gewone deur met slot niet voldoende, maar moeten er echt deuren op afstandsbediening komen. Zo'n systeem is natuurlijk een pak duurder dan de huidige oplossing.msts.be schreef: - waarom heeft men sporen 2 en 3 (L36N) gewoon niet helemaal dicht gemaakt ? Welke treinen die op L36N rijden stoppen daar ? En als men dan toch persé die perrons gebruikt, waarom zet men dan geen glazen deur of paneel dat enkel opent wanneer er een trein is ?
Mij lijkt het nu ook wel heel duidelijk dat je niet op de binnenste perrons moet komen

Re: Stations lijn 36
Nergens iets om op te zitten. Niet binnen en niet buiten. Ik was vorige week in Kortenberg en dat zag er hetzelfde uit als de foto's van Diegem. Op andere kleine stations kun je nu nog kiezen tussen buiten zitten en overdekt staan, maar op de nieuwe kleine stations kun je alleen nog maar staan.msts.be schreef:Ondertussen is Diegem het eerste station dat nu helemaal af is. Het is uiteindelijk een mooi resultaat geworden, met een paar minpuntjes:
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Stations lijn 36
Ik moet zeggen dat het resultaat mij wel bevalt. Ik vreesde weer zo'n typisch NMBS-iaanse onbemande halte met als enige infrastructuur een paar goedkope wachthokjes type-Mechelen. Zijn er eigenlijk ergens loketten gesneuveld?