Meerdere campuskaarten?
-
Meerdere campuskaarten?
Even een vraagje, ik heb zelf een campuskaart Gent-Eeklo. Maar omdat ik graag stations fotografeer en het door de NMBS onmogelijk gemaakt wordt aan reisonderbreking te doen heb ik mijn oog laten vallen op de veel goedkopere campuskaart. Maar ik vraag me af of het mogelijk is een tweede campuskaart voor een ander traject aan te vragen als je reeds een campuskaart hebt? Ik hoop dat je geen tweede moederkaart nodig hebt?
Laatst gewijzigd door Hogersluys op 14 mei 2009, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Meerdere campuskaarten?
Ik heb zopas even op mijn eigen campuskaart gekeken en blijkbaar staat je vaste traject erop. Er een ander traject aanvragen zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn.
Het voordeel dat je zou hebben door meerdere campuskaarten aan te kopen ontgaat me even, eerlijk gezegd. Men heeft je al ergens gesuggereerd om een nettreinkaart aan te kopen: op 7 dagen kun je daar waarschijnlijk al enkele tientallen stations mee fotograferen. Die voortdurende opmerkingen over het verbod om je reis te onderbreken, hebben we nu wel voldoende gehad. Het is er nu eenmaal, en geen enkele lezer van dit forum zal je een legale manier kunnen aanbrengen om het te omzeilen. Overigens zie ik niet zo meteen waarom de NMBS het verbod zou opheffen omdat er ergens in het Meetjesland een persoon is, die graag stations fotografeert. Heb je trouwens al eens aan de praktische kant van de zaak gedacht? Stel dat je alle stations tussen Brugge en Gent-Sint-Pieters wil fotograferen. Je hebt daar zowat de hele dag een uurdienst. Dus Gent - Drongen, fotootje en een uur wachten, Drongen - Landegem, fotootje, en opnieuw een uur wachten. Voor je het weet geraak je 's avonds niet meer terug!
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Mits je oordeelkundig terugsteekt kan je wel een paar stations per uur doen, hoor.
Maar dan is bijvoorbeeld een netkaart interessant. Een hobby als deze kost nu eenmaal geld, en deze lijkt me zowat de interessantste manier...
Maar dan is bijvoorbeeld een netkaart interessant. Een hobby als deze kost nu eenmaal geld, en deze lijkt me zowat de interessantste manier...
-
Natuurlijk moet de NMBS niet speciaal voor mij dat verbod opheffen, dat eis ik ook nergens. Maar als ik dit forum doorlees constateer ik dat ik niet de enige ben die zich vragen stelt bij deze regel. Maar goed, eigenlijk heb ik in post 2 mijn eigen vraag zelf al beantwoord. Dit topic mag dus gesloten worden.overweg13 schreef:Het voordeel dat je zou hebben door meerdere campuskaarten aan te kopen ontgaat me even, eerlijk gezegd. Men heeft je al ergens gesuggereerd om een nettreinkaart aan te kopen: op 7 dagen kun je daar waarschijnlijk al enkele tientallen stations mee fotograferen. Die voortdurende opmerkingen over het verbod om je reis te onderbreken, hebben we nu wel voldoende gehad. Het is er nu eenmaal, en geen enkele lezer van dit forum zal je een legale manier kunnen aanbrengen om het te omzeilen. Overigens zie ik niet zo meteen waarom de NMBS het verbod zou opheffen omdat er ergens in het Meetjesland een persoon is, die graag stations fotografeert.
Treinbruno heeft ook altijd -ik weet niet hoeveel- campuskaarten dus het is gewoon mogelijk. 

bij -18 zoals bruno kan je dat eventueel overwegen, maar iedereen die meer als 18 is moet voor elke campuskaart een attest van de school kunnen voorleggen, ook als je 18 in januari bent en dus nog in je laatste jaar secundair onderwijs zit.
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Geen probleem als er op het secretariaat een vriendelijke mevrouw zit die zoveel atesten print als je vraagtSteven schreef:maar iedereen die meer als 18 is moet voor elke campuskaart een attest van de school kunnen voorleggen, ook als je 18 in januari bent en dus nog in je laatste jaar secundair onderwijs zit.

Groeten,
Joris De Mol