Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
tt44ta46
Berichten: 239
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:55
Locatie: Maldegem

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door tt44ta46 »

Wat een paradox, bij de M4m zoveel mogelijk capaciteit bewaren terwijl men bij de M5m naar 2+1 in tweede klasse bovenverdiep gaat...

Straks heeft zo'n stel maar evenveel capaciteit als een normaal stel...

(Om maar te zwijgen van die stang op ooghoogte, zien die ingenieurs dan NIETS?)

Greetz

Sven
rail s

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door rail s »

tt44ta46 schreef:Wat een paradox, bij de M4m zoveel mogelijk capaciteit bewaren terwijl men bij de M5m naar 2+1 in tweede klasse bovenverdiep gaat...

Straks heeft zo'n stel maar evenveel capaciteit als een normaal stel...

(Om maar te zwijgen van die stang op ooghoogte, zien die ingenieurs dan NIETS?)

Greetz

Sven
:shock: De stang zat in de weg hé :wink:
Bartjedj

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door Bartjedj »

Haal ze dan weg :lol:

BDJ
rail s

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door rail s »

Bartjedj schreef:Haal ze dan weg :lol:

BDJ
Als iedereen de rest van de week met een hamer naar het werk gaat heb je dat probleem niet meer... :twisted: :lol:
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door treinbruno »

als iedereen nu eens zijn bureaustoel meeneemt in de trein en heel het interieur eruit sloopt 8)
Afbeelding
LML
Berichten: 1435
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door LML »

Dietrich schreef:Ik denk dat men bij de modernisering van de M4 er bewust heeft voor gekozen de capaciteit zo groot mogelijk te houden teneinde deze in de zetten in P-treinen, terwijl I11 dan weer geschikt is voor IC'S.
Dat zal wel een reden zijn, en dan hebben ze gelijk ook. Maar zet dan die M4'en effectief in op P-treinen en I10- en I11-rijtuigen in IC-treinen. En niet omgekeerd...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
LML
Berichten: 1435
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door LML »

treinbruno schreef:als iedereen nu eens zijn bureaustoel meeneemt in de trein en heel het interieur eruit sloopt 8)
Bureaustoelen met of zonder wieltjes? Mèt lijkt me best wel spannend in een trein... :mrgreen:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
rail s

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door rail s »

LML schreef:
treinbruno schreef:als iedereen nu eens zijn bureaustoel meeneemt in de trein en heel het interieur eruit sloopt 8)
Bureaustoelen met of zonder wieltjes? Mèt lijkt me best wel spannend in een trein... :mrgreen:
Met natuurlijk :twisted: ter bevordering van het sociaal contact :lol:
Dietrich

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door Dietrich »

LML schreef:
Dietrich schreef:Ik denk dat men bij de modernisering van de M4 er bewust heeft voor gekozen de capaciteit zo groot mogelijk te houden teneinde deze in de zetten in P-treinen, terwijl I11 dan weer geschikt is voor IC'S.
Dat zal wel een reden zijn, en dan hebben ze gelijk ook. Maar zet dan die M4'en effectief in op P-treinen en I10- en I11-rijtuigen in IC-treinen. En niet omgekeerd...
Nochtans in mijn streek rijden veel P-treinen met M4 of M5, terwijl I11 hier helemaal niet voorkomt. :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23069
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door Steven »

Er is zover ik weet maar op twee verbindingen (IC) dat men nog M4 gebruikt
IC schaarbeek moeskroen
IC luik quievrian

verder kan je de M4 op de IR Leuven Mechelen Gent Kortrijk vinden en Kortrijk oostende.

ALLE andere treinen waar M4 in voorkomt zijn P treinen en laat me zeggen dat er dat een hele hoop zijn, kijk maar eens rond als je langs schaarbeek komt of Vorst (beide vormingen zijn goed te zien vanuit de trein, de eerste als je van Leuven komt en de tweede als je van Gent komt)
LML
Berichten: 1435
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door LML »

Dan blijft mijn opmerking nog steeds identiek zoals hierboven (in geval er weer totaal buiten de kwestie wordt gezeverd...):
I11-rijtuigen zetten ze in IC's in. Maar wat doen die I10-rijtuigen in P-treinen? M4 is toch veel beter qua doorstroming (dubbele deuren)...?

De IC's Luik-Quiévrain en Schaarbeek-Moeskroen verdienen toch I10'en i.p.v. M4'en? En dat ze die M4'en van die IC-diensten gebruiken voor P-treinen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23069
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door Steven »

Die IC Luik Quievrian doen ze nu ook deels met breaks, minderheid van die treinen gaat naar M4.
Bert

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door Bert »

Steven schreef:Er is zover ik weet maar op twee verbindingen (IC) dat men nog M4 gebruikt
IC schaarbeek moeskroen
IC luik quievrian

verder kan je de M4 op de IR Leuven Mechelen Gent Kortrijk vinden en Kortrijk oostende.

ALLE andere treinen waar M4 in voorkomt zijn P treinen en laat me zeggen dat er dat een hele hoop zijn, kijk maar eens rond als je langs schaarbeek komt of Vorst (beide vormingen zijn goed te zien vanuit de trein, de eerste als je van Leuven komt en de tweede als je van Gent komt)
Kortrijk-Oostende is ook een IC verbinding, geen IR. :wink:
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door HLE 2302 »

Bert schreef:
Steven schreef:Er is zover ik weet maar op twee verbindingen (IC) dat men nog M4 gebruikt
IC schaarbeek moeskroen
IC luik quievrian

verder kan je de M4 op de IR Leuven Mechelen Gent Kortrijk vinden en Kortrijk oostende.

ALLE andere treinen waar M4 in voorkomt zijn P treinen en laat me zeggen dat er dat een hele hoop zijn, kijk maar eens rond als je langs schaarbeek komt of Vorst (beide vormingen zijn goed te zien vanuit de trein, de eerste als je van Leuven komt en de tweede als je van Gent komt)
Kortrijk-Oostende is ook een IC verbinding, geen IR. :wink:
en ook verduidelijken dat het niet ieder uur M4 is, normaal is dat over andere uur dat de M4 die van leuven komt doorrijd naar oostende

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..

Bericht door treinbruno »

op de ICc antwerpen-kortrijk tijdens het weekend zit er om de 4 uur ook een ram met M4 tussen (die die maar tot kortrijk rijdt)
Afbeelding
Plaats reactie