benelux!
Re: benelux!
wat is er gebeurd ??Bartjedj schreef:Die was al in Antwerpen toen het ongeval gebeurde.
BDJ
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Volgens mij zijn de 11'jes het weer massaal aan't laten afweten, voorbije dagen idd vrij veel 800'en en Traxx'en zien rijden op de benelux!
-
Gisterochtend nog een benelux-stam met aan elke kant een Traxx, we weten hoe het komt maar ik blijf het een koddig zicht vinden.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
- Dieselfreak
Dit weekend weer naar Amsterdam geweest. Zowel in de heen- als in de terugreis heb ik een uur moeten wachten in Antwerpen doordat in de heenreis de trein Kortrijk-Antwerpen 5 minuten vertraging had en in de terugreis de Benelux 10 minuten.
Tot Roosendaal was er niets aan de hand, maar tussen Roosendaal en Antwerpen reed de trein voortdurend aan geringe snelheid. Welke idioot heeft nu toch bedacht twee zulke belangrijke lijnen zo nauw te laten aansluiten? 

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Tja, de IC naar Kortrijk en Rijsel geeft ook in Rijsel (krappe) aansluitingen... De Benelux in Antwerpen kan ook niet zomaar verschoven worden. Hoe je die aansluiting dus 'robuuster' wil maken, weet ik niet goed. Tenzij door -dure- infrastructuurwerken om de snelheid bijvoorbeeld op het Gents ringspoor te verhogen.
5 a 6 minuten is de ideale overstap, is de overstap groter dan klagen de mensen dat ze te lang moeten wachten, missen ze hun aansluiting dan is het ook niet meer goed. Zo heb je wel altijd mensen die ontevreden zijn.
dat is waar, maar in een station zoals antwerpen-centraal is 10 minuten toch wel confortabler want antwerpen-centraal is één groot doolhof, het is bijna niet mogelijk om er in die 5 a 6 minuten te geraken ...Steven schreef:5 a 6 minuten is de ideale overstap, is de overstap groter dan klagen de mensen dat ze te lang moeten wachten, missen ze hun aansluiting dan is het ook niet meer goed. Zo heb je wel altijd mensen die ontevreden zijn.
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Zoals elders gezegd waren er werken op L75 en daardoor had de IC C een geplande vertraging van 5 min. Spijtig wel dat de overstap daardoor niet meer gewaarborgd werd.
- Dieselfreak
10 à 15 minuten zou beter zijn. Je moet als de trein op tijd is dan wat langer wachten, maar de wachttijd is nog altijd draaglijk, en je mist je aansluiting niet als de aansluitende trein 5 minuten vertraging heeft.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Er zijn veel mensen die 15 min een te lange aansluiting vinden. Je kan onmogelijk voor iedereen altijd goed doen.
- Dieselfreak
Het is toch beter 15 minuten dan een uur te moeten wachten. En bij de benelux is vertraging zoals bekend meer regel dan uitzondering, dus de reizigers die uit Nederland komen zullen zeker niet altijd zo lang moeten wachten. En de trein Kortrijk-Antwerpen heeft ook vaak - een beetje - vertraging.
15 minuten stilstaan op een station is veel te lang (tenzij er daar kopgemaakt wordt). 5 minuten is lang zat, zelfs op Antwerpen-Centraal. Als je een beetje handig bent kun je in 5 minuten wel van spoor 23 naar spoor 4 geraken, mits je niet te lui bent en de trap pakt. Of als je op de roltrap kan doorlopen.