AM75 te Lier

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Treinenman

AM75 te Lier

Bericht door Treinenman »

De laatste tijd zie ik regelmatig AM75 te Lier, gewoonlijk komen er enkel breaks, MW41, HLE met M5/M6, tijdens piekuren ook MS86 en HLE met M4 wat reizigerstreinen betreft.
Heeft iemand de uren van de treinen die met AM75 gereden worden en welke zijn dat?
Deze kwamen tussen 10.30 en 11.30u Lier voorbij.
De trein is altijd een beetje reizen.
overweg13

Re: AM75 te Lier

Bericht door overweg13 »

Dag

Dat zijn de L-treinen 23xx (Lier - Herentals en vice versa).
Met vriendelijke groet

overweg13
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

overweg13 schreef:Dag

Dat zijn de L-treinen 23xx (Lier - Herentals en vice versa).
een van de eentonigste diensten van de bestuurders xD

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Wover

Bericht door Wover »

's avonds rijdt de laatste L-trein Herentals - Lier ook door naar Antwerpen, van waaruit hij een IR Antwerpen - Turnhout doet. Na die dienst blijft hij dan in Turnhout.
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Huh? waar haalt ge dat? Depot Turnhout kent geen AM75, dus die zal daar zeker niet blijven staan 's nachts.
Wover

Bericht door Wover »

Dat hij in Turnhout blijft staan, daar ben ik niet zeker van, maar ik heb op een AM75 gezeten op de IR g, en dat kwam juist goed uit met de laatste L-trein die dan wss de IR-g doet. En ik nam aan dat die dan in Turnhout zou blijven staan...
overweg13

Bericht door overweg13 »

Wover schreef:Dat hij in Turnhout blijft staan, daar ben ik niet zeker van, maar ik heb op een AM75 gezeten op de IR g, en dat kwam juist goed uit met de laatste L-trein die dan wss de IR-g doet. En ik nam aan dat die dan in Turnhout zou blijven staan...
Moet dan een speciale inzet geweest zijn. (Misschien onlangs door de winterproblemen?)
Met vriendelijke groet

overweg13
Wover

Bericht door Wover »

Mja dat zal het dan wellicht toch geweest zijn.

Want ik zie dat de laatste L-trein al om 18u is, terwijl ik op de IR g 4940 zat (FN 19:47).
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Er is onlangs idd een AM75 ingezet om naar FTR te rijden, ik moest die trein normaalgezien doen maar moest dan toch onvoorzien naar FGRA.
Nicholas

Bericht door Nicholas »

Wover schreef:Mja dat zal het dan wellicht toch geweest zijn.

Want ik zie dat de laatste L-trein al om 18u is, terwijl ik op de IR g 4940 zat (FN 19:47).
Die laatste L-trein Lier-Herentals komt om 18:56 aan in Herentals. Wat gebeurt er dan wel met dit stel??

Hoe is de bezetting van deze nieuwe treinreeks eigenlijk?
Wover

Bericht door Wover »

De bezetting is opvallend goed. Zelfs in de eerste week al zat 2e klasse voor 80-90% vol tijdens de spits, en één keer heb ik zelfs mensen zien rechtstaan...
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Dat stel rijdt leeg naar Schijnpoort.
Arator

Bericht door Arator »

inderdaad, en 's morgens rijdt da terug leeg naar Herentals. Om terug te komen op de originele vraag, een tweetal jaar geleden reed de AM75 ook reeds door Lier. Toen als stoptrein tussen Antwerpen en Herentals. Deze dienst is later vervangen door de stoptrein Antwerpen-Mol met MW41.
Molenbruch Y.

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

De laatste jaren waren het volgens mij enkel AM 86's en AM B's die de L-trein Herentals - Antwerpen verzekerden. Een AM Q heb ik daar voor december nooit gezien.

Groeten,
melle

Bericht door melle »

Molenbruch Y. schreef:Dag,

De laatste jaren waren het volgens mij enkel AM 86's en AM B's die de L-trein Herentals - Antwerpen verzekerden. Een AM Q heb ik daar voor december nooit gezien.

Groeten,
Het was Turnhout - Lier met am86.
Plaats reactie