NS vraaagt geld voor fietsenstalling

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Dietrich

Re: NS vraaagt geld voor fietsenstalling

Bericht door Dietrich »

Ik volg Bruno anders wel, explosieve stoffen kunnen ook vloeibaar zijn he. Volgens mij is men gewoon heel los geworden in die controle, je gaat mij niet zeggen dat die sinds 2001 nog altijd even streng zijn.

Dan ook nog de farçe die ze in Zaventem uithalen... alle vloeistoffen van meer dan .. ml mogen niet meer het vliegtuig op, deze die dit wel proberen zijn hun vloeistof (in principe) kwijt. Het grootste deel van die producten geven ze daarna dan weg aan de minderbedeelden. Dus even herhalen: producten die (terecht voor mijn part) worden afgenomen van de mensen omdat ze gevaarlijk kunnen zijn geven ze daarna terug weer weg. Ik vind dat niet logisch. Men gaat ervan uit dat al die producten ongevaarlijk zijn, en hiermee maken ze die controle juist zelf belachelijk.
K V B

Bericht door K V B »

Dietrich schreef:Ik volg Bruno anders wel, explosieve stoffen kunnen ook vloeibaar zijn he. Volgens mij is men gewoon heel los geworden in die controle, je gaat mij niet zeggen dat die sinds 2001 nog altijd even streng zijn.

Dan ook nog de farçe die ze in Zaventem uithalen... alle vloeistoffen van meer dan .. ml mogen niet meer het vliegtuig op, deze die dit wel proberen zijn hun vloeistof (in principe) kwijt. Het grootste deel van die producten geven ze daarna dan weg aan de minderbedeelden. Dus even herhalen: producten die (terecht voor mijn part) worden afgenomen van de mensen omdat ze gevaarlijk kunnen zijn geven ze daarna terug weer weg. Ik vind dat niet logisch. Men gaat ervan uit dat al die producten ongevaarlijk zijn, en hiermee maken ze die controle juist zelf belachelijk.
Die controle is een farce, en dient alleen maar om mensen het gevoel te geven dat er iets gedaan wordt. Dat vloeistoffen gewoon zonder consequenties geconfiskeerd worden betekent dat een terrorist het enkel maar moet blijven proberen tot het lukt.

We raken off topic, maar lees dit maar eens:
http://www.schneier.com/blog/archives/2 ... asses.html
http://www.schneier.com/blog/archives/2 ... _evad.html
En vooral dit:
http://wildbee.org/2008/12/09/carrying- ... -security/

Ik kan mij nog herinneren hoe men ooit gewoon zakmessen kon kopen in de tax-free, na de security check...
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

1) De Airport Inspection Security is alles behalve een farce. Dagelijks worden echt gevaarlijke goederen in beslag genomen. De vloeistofwet is er echt niet zomaar gekomen.
OK, ze is misschien niet helemaal consequent, maar dat is nu eenmaal een eigenschap van wetten: je moet redelijk algemeen werken, case-bound wetten maken gaat nu eenmaal niet...

2) Waarom geven ze de goederen aan minderbedeelden: het gaat over producten die mogelijk gevaarlijk zijn op een vliegtuig. Na de security en voor de minderbedeelden worden de echt gevaarlijke goederen er tussenuit gehaald en vernietigd. De onschadelijke producten worden daarna uitgedeeld. Dat drank verboden is, is omdat het heel goed mogelijk is om explosieven te vermommen als water, cola,..., en aan de security, waar soms ellenlange rijen staan, beschikt men nu eenmaal niet over de mogelijkheid om het onderscheid te maken. Laten we vooral niet vergeten waarom de vloeistoffenwet er gekomen is. Als je dat niet weet, moeten we deze discussie beter stoppen...

3) Zaventem is niet veiliger of onveiliger dan andere Europese luchthavens. De regels zijn vastgelegd door de Europese Unie, en Brussel heeft die enkel na te leven.

En dan:

4) Laten we on-topic blijven. De security in Brussels Airport heeft niets te maken met de fietsenstallingen aan de NS-stations!

BDJ
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Tja als je er zelf nog op verder gaat, mag ik dan zo vrij zijn nog te reageren.

Als je voor je de producten uitdeelt nog effectief een controle kan uitvoeren op de gevaarlijkheid van die dingen, waarom kan dat niet direct? Bedenking 2: vloeistoffen kan je niet op het oog identificeren, kleur is te vervalsen, geur is al iets anders maar daarvoor moet je elk pakje open vijzen. Dus het is ZEER goed mogelijk dat een van die flesjes cola gevaarlijk was en ze deze aan armen hebben uitgedeeld. Messen zijn 1 ding, maar iemand die echt iets op het oog is gaat niet met een zakmes vrij in zijn bagage rondlopen, zo dom zijn ze niet.

Laatste opmerking, die regels komen zelfs van nog hoger denk ik, in de USA gelden net dezelfde wetten ivm die vloeistoffen, en toen ik er geweest ben (februari 2007) heb ik op JFK serieus veel controleurs zich zien kwaad maken elke keer iemand vergeten was zijn cola of wat dan ook op tijd weg te gooien. Ik veronderstel ook dat ze die producten daarna vernietigen, aangezien alles in de vuilbak terecht kwam.
Laatst gewijzigd door Dietrich op 06 jan 2009, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Jouw eerste zin zorgt ervoor dat elke discussie onmogelijk wordt.

Goedenavond
Bart
Steven

Bericht door Steven »

mensen ik denk dat iedereen zijn gedacht al gezegd heeft over wat drank hier en ginder, aangezien dit een compleet ontspoord (leuk he zo een spoorterm) is gaat er dan ook een slotje op, kwestie van verdere ontsporing te voorkomen.
Gesloten