Jouw spotervaringen

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
HLE 2302

Re: Jouw spotervaringen

Bericht door HLE 2302 »

Trainspotterke schreef:Een vraagje voor diegene die dus zonder batterij of werkend fototoestel op hun spotplaats terechtgekomen zijn:

Is voor jullie dan de dag volledig naar de zak, of kun je op dat moment nog genieten van de voorbijrijdende treintjes zonder er foto's van te kunnen nemen? :wink: Iets dat ik wel eens zou willen weten! :wink:
volledig naar de zak :P maar als ik vertrek kijk ik alles nog eens na en als ik dan just vertrokken ben denk ik nog eens goed na
en doe ik een 'check up'

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
treinbruno

Bericht door treinbruno »

als ik mijn camera vergeten ben trek ik wel fototjes met mn GSM, niet dat die supergoed zijn

als ik mijn camera laat vallen en hij naar de kloten is is mijn dag helemaal naar de zak ja :P

oja, nog zo'n anekdote van mij:
ik ging voor mijn eerste keer in gemmenich gaan spotten, merkte ik in welkenraedt dat mijn geheugenkaart nog in de computer stak.
omdat ik met de IR was gekomen had ik nog wel even tijd, ben half het dorp gaan afzoeken naar een fotowinkel en uiteindelijk iets gevonden.
daar heb ik dan 13€ betaald voor een SD kaart van 512MB waar er ook een mini SD kaartje inzat.
ben ik wat gaan spotten, begon het te regenen, het was koud, frituur was dicht
veel vroeger als gepland weer naar huis gegaan.
merk ik plots in brussel dat ik mijn campuskaart eupen verloren ben onderweg
gelukkig kon ik met mijn campuskaart brussel nog naar huis.

hoeveel geld heb ik dan "kwijtgeraakt"
>€13 SD kaart
>€17 campuskaart 1e classe eupen met nog 8 ritten op
>€0,80 enkele reis campuskaart brussel :twisted:

totaal: €30,80 :twisted:
Afbeelding
overweg13

Bericht door overweg13 »

Dag

Ik heb me nog maar één keer echt ongelukkig gevoeld. Ik was over een GR-pad aan het stappen in de buurt van Micheroux, tijdens de laatste dagen voor de definitieve sluiting van lijn 38. Plots hoorde ik het onmiskenbare geluid van een 55. Lopen dus, naar een overweg toe. Ik vond er zowaar een vrij fotogenieke plek, want let wel, het was pure improvisatie, ik had er echt niet op gerekend dat ik daar ooit nog een foto zou maken.
Het was met mijn goeie, ouwe Olympus OM-I, en daarmee kon het nog wel eens gebeuren dat je vergat de film door de draaien, maar dat was niet het probleem. Toen ik de film voor ontwikkeling binnenbracht, kreeg ik na enkele dagen een lege enveloppe terug: ik had een film van 36 opnamen slecht in het toestel aangebracht, en ik kon dus draaien wat ik wilde, de film bewoog geen millimeter. Geen foto's van enkele wandelingen, maar ergst van al: geen foto van een van de laatste 55 op lijn 38.
Met vriendelijke groet

overweg13
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

overweg13 schreef:Dag

Ik heb me nog maar één keer echt ongelukkig gevoeld. Ik was over een GR-pad aan het stappen in de buurt van Micheroux, tijdens de laatste dagen voor de definitieve sluiting van lijn 38. Plots hoorde ik het onmiskenbare geluid van een 55. Lopen dus, naar een overweg toe. Ik vond er zowaar een vrij fotogenieke plek, want let wel, het was pure improvisatie, ik had er echt niet op gerekend dat ik daar ooit nog een foto zou maken.
Het was met mijn goeie, ouwe Olympus OM-I, en daarmee kon het nog wel eens gebeuren dat je vergat de film door de draaien, maar dat was niet het probleem. Toen ik de film voor ontwikkeling binnenbracht, kreeg ik na enkele dagen een lege enveloppe terug: ik had een film van 36 opnamen slecht in het toestel aangebracht, en ik kon dus draaien wat ik wilde, de film bewoog geen millimeter. Geen foto's van enkele wandelingen, maar ergst van al: geen foto van een van de laatste 55 op lijn 38.
dat moet rot zijn
gelukkig kan da nu niemer gebeuren.

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Bert

Bericht door Bert »

Trainspotterke schreef:Een vraagje voor diegene die dus zonder batterij of werkend fototoestel op hun spotplaats terechtgekomen zijn:

Is voor jullie dan de dag volledig naar de zak, of kun je op dat moment nog genieten van de voorbijrijdende treintjes zonder er foto's van te kunnen nemen? :wink: Iets dat ik wel eens zou willen weten! :wink:
Ook genieten natuurlijk. Meestal zet ik alleen maar de marchandisen op foto, de rest laat ik gewoon voorbij rijden. :)
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,

Het eerste dat ik probeer te doen is naar noodoplossingen zoeken om toch nog te kunnen fotograferen. Gelijk waar, als ik maar een stopcontact vind ben ik tevreden. Die keer zonder batterij, was er helaas geen oplossing. Voor in geval van nood heb ik ook meestal een analoog toestel mee. Al vertrek ik meestal als mijn digitaal toestel er de geest aan geeft. Kijken naar treinen, en beseffen wat je allemaal op foto had kunnen zetten, niet echt voor mij...
Al is tijdens de laatste uitstap m'n analoog toestel genseuveld... Dom klepje dat afbrak, waardoor het plots openging, het halve filmrolletje omzeep... Ramp o ramp, is het duur om te herstellen, en is het onmogelijk om nog een nieuwe analoge compactcamera te kopen blijkbaar :( ...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Dick

Bericht door Dick »

Ergens bij Rheine, Duitsland, ik meen 1975.
Had mijn meiske meegenomen om de laatste reguliere inzet van de baureihe 01.10 vast te leggen.
We hadden die dag flink aan het bier gezeten, en de natuur riep.
"Laten ik nog even een plasje doen achter de boom, tijd zat" :oops:
Terwijl het bier op natuurlijke wijze het lichaam verliet kwam ineens 10 minuten te vroeg die Baureihe 01.10 voorbij rijden.
Gelukkig was in het depot nog genoeg te zien en op de terugweg zag ik in Apeldoorn een baureihe 23 staan, uiterlijk volledig verroest, maar volgens de jongens die eraan werktten in goede staat.
Later moesten ik om het hele verhaal lachen.
Jaren later stond ik Bussum de laatste 2400 te fotograveren.
Ineens komt er een 4800 tons ertstrein langzaam aangereden, getrokken door een E-loc 1600 en twee diesellocs 2200 (die geven alleen tractie bij het aanzetten).
In ene keer een doffe harde knal.......koppeling gebroken. Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Verse tegenslag.
Vandaag stond ik te wachten in Gent-Brugge op de 5515 met zijn M2's. Ik hoor ze in de verste afkomen, schitterend geluid, als plots het sein voor me opegngaat...
Net als de 5515 er was, plets nen grmbl********aarch** :evil: rot kl*te MS 96 brol**** voor de 5515, geen foto, en film ner de knoppen....... G*dver....
Daarvoor een uur staan doodvriezen op da perron...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Joris schreef:Hallo,
Verse tegenslag.
Vandaag stond ik te wachten in Gent-Brugge op de 5515 met zijn M2's. Ik hoor ze in de verste afkomen, schitterend geluid, als plots het sein voor me opegngaat...
Net als de 5515 er was, plets nen grmbl********aarch** :evil: rot kl*te MS 96 brol**** voor de 5515, geen foto, en film ner de knoppen....... G*dver....
Daarvoor een uur staan doodvriezen op da perron...
Groeten,
Joris De Mol
in het vervolg dus een rode trui aan doen en ermee wat zwaaien :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie