Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Het gerucht wordt nu eindelijk bevestigd:
http://www.b-rail.be/akac/appl/announce ... 5019nl.pdf
Er staat duidelijk "renovatie van de frames", "vervanging van de schuimrubbers" en "vervanging van de overtrekken". Daarenboven staat er bovenaan ook nog "vernieuwing zitbanken 2+3 zit", dus ik denk dat de twijfel nu definitief weggenomen is: het M6-interieur is nu definitief afgevoerd ! Het vernieuwen van het interieur bestaat er dus enkel in de bestaande zetels te overtrekken met nieuwe stof, en de zitverdeling blijft ook behouden.
http://www.b-rail.be/akac/appl/announce ... 5019nl.pdf
Er staat duidelijk "renovatie van de frames", "vervanging van de schuimrubbers" en "vervanging van de overtrekken". Daarenboven staat er bovenaan ook nog "vernieuwing zitbanken 2+3 zit", dus ik denk dat de twijfel nu definitief weggenomen is: het M6-interieur is nu definitief afgevoerd ! Het vernieuwen van het interieur bestaat er dus enkel in de bestaande zetels te overtrekken met nieuwe stof, en de zitverdeling blijft ook behouden.
Re: Modernisering Breaks
Het geen wat in dat documentje verteld staat, zegt ons enkel en alleen iets over wat met de zitbanken in de 2de klasse afdelingen zal gebeuren. Het zegt niets over al de rest. Het is gewoon een aanbesteding voor het vernieuwen van de 2+3 configuratie.MIVB-reiziger schreef:Dus geen enkele verandering in eerste klas? Zelf geen stopcontacten?!
Re: Modernisering Breaks
Met andere woorden niks geen verbetering van comfort, alleen het vervangen van de warme kleuren (zoals ook ooit in de M4) door het koele nieuwe kleurenpalet.
Wat is dat toch met die OV-bedrijven, al eens in een bus van De Lijn gezeten...
Greetz
Wat is dat toch met die OV-bedrijven, al eens in een bus van De Lijn gezeten...
Greetz
Re: Modernisering Breaks
is dat dan de buitenkant die een nieuw kleurtje krijgt?tt44ta46 schreef:Met andere woorden niks geen verbetering van comfort, alleen het vervangen van de warme kleuren (zoals ook ooit in de M4) door het koele nieuwe kleurenpalet.
Wat is dat toch met die OV-bedrijven, al eens in een bus van De Lijn gezeten...
Greetz
Re: Modernisering Breaks
Ondertussen is de datum van de eerste modernisering(308) opgeschoven van december naar febuari. De nieuwe wc's worden in december geleverd.
Ondertussen in revisie ;
381 RIK
301 RIK
369 RIK
428 RIK
Vandaag CW verlaten 424 RIK , 400 (ongeval)
Ondertussen in revisie ;
381 RIK
301 RIK
369 RIK
428 RIK
Vandaag CW verlaten 424 RIK , 400 (ongeval)

Re: Modernisering Breaks
Zie vorige berichten in dit topic, livrei veranderd naar NewLook en binnenkant zijn kleuren a la M6 dacht ik. Zetels blijven gelijk op de kleuren na dan waarschijnlijk.b-loc schreef:is dat dan de buitenkant die een nieuw kleurtje krijgt?tt44ta46 schreef:Met andere woorden niks geen verbetering van comfort, alleen het vervangen van de warme kleuren (zoals ook ooit in de M4) door het koele nieuwe kleurenpalet.
Wat is dat toch met die OV-bedrijven, al eens in een bus van De Lijn gezeten...
Greetz
Re: Modernisering Breaks
Laten we even duidelijk zijn over de zetels/zitbanken:
zetels 1e klas en 2e klas B kast: laatste versie van de M6 zetels (deze met verstevigingen)
zitbanken 2+3 zit: hergarniering met M6 zetelstof: M6 was geen optie vanwege verlies aan zitplaatsen
Stopcontacten komen zowel in de 1e klas als in de 2e klas afdelingen.
HDHW
zetels 1e klas en 2e klas B kast: laatste versie van de M6 zetels (deze met verstevigingen)
zitbanken 2+3 zit: hergarniering met M6 zetelstof: M6 was geen optie vanwege verlies aan zitplaatsen
Stopcontacten komen zowel in de 1e klas als in de 2e klas afdelingen.
HDHW
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: Modernisering Breaks
Ziet er helemaal niet slecht uit, ben benieuwd ze te zien wanneer ze echt AF zijn 

Re: Modernisering Breaks
(voorlopig) Februari 2009timothy_Vermeulen schreef:duurt het nog lang voor het eerste volledige vernieuwde stel rond rijdt?
